• Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Κατ’ αρχή θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την δυνατότητα που δίδεται στους πολίτες να εκφράσουν τις απόψεις τους σε ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο. Κατά την άποψή μας το σχέδιο τροποποιήσεως του Ν. 2939/01 μπορεί, με τις παρεμβάσεις όλων των Συστημάτων, να δώσει στην εναλλακτική διαχείριση μια άλλη δυναμική. H εναλλακτική Διαχείριση έχει ήδη μία πορεία 6 ετών. Τα Συστήματα τα οποία ιδρύθηκαν από την εφαρμογή του Νόμου, έχουν πετύχει σημαντικά τμήματα των στόχων τους, άλλα περισσότερο , άλλα λιγότερο. Ωστόσο αυτή η εμπειρία των έξη ετών δημιουργεί σήμερα την ανάγκη, με την ευκαιρία της τροποποίησης του Ν. 2939/2001 , της επίλυσης όλων των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν αυτά τα χρόνια από την εφαρμογή του Νόμου, και της ερμηνείας και απλούστευσης των σχετικών διαδικασιών που αφορούν την εναλλακτική διαχείριση . Ειδικότερα το Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης χρησιμοποιημένων συσσωρευτών [ΣΥ.Δ.Ε.ΣΥΣ.], το οποίο διαχειρίζεται απόβλητο, αφενός μεν εξαιρετικά τοξικό και επικίνδυνο, αφετέρου πολύτιμο και ακριβό , λόγω της σπανιότητας του πλέον στη Φύση , αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα στην επίτευξη των στόχων του. Ένα σημαντικό ζήτημα το οποίο θα πρέπει να τύχει της ανάλογης προσοχής είναι ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 11.1, 11.2 και 11.3 και επ. του αρθρ. 24 του Ν. 2939/2001 , «μέχρι την έναρξη λειτουργίας του ΕΟΕΣΔΑΠ , οι αρμοδιότητες που ανατίθενται σε αυτόν ασκούνται από την Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος …» , …»Για την υποστήριξη του έργου του άνω γραφείου συστήνεται επιτροπή παρακολούθησης ..[ΕΠΕΔ]…» «Μετά την έναρξη λειτουργίας του ΕΟΕΣΔΑΠ η ΕΠΕΔ καταργείται ..» . Πλην όμως αν και έχει συσταθεί το Δ.Σ. του ΕΟΕΔΣΑΠ , δεν έχει λειτουργήσει. Η ΕΠΕΔ όμως έχει καταργηθεί , ήδη από τις αρχές του 2009. Στο μεταξύ διάστημα το ΓΕΣΔΑπ έχει εκδώσει πληθώρα εγκυκλίων, χωρίς την έγκριση της ΕΠΕΔ . Τίθεται λοιπόν το ερώτημα εάν, θα πρέπει να επανεγκριθούν οι ενέργειες του γραφείου ΓΕΔΣΑΠ .