• Σχόλιο του χρήστη 'Αντώνης Γρηγορόπουλος' | 21 Ιανουαρίου 2010, 14:24

    Εκτιμώ ότι διαφεύγουν της προσοχής των συντακτών του σχεδίου νόμου, σε ότι αφορά τα αναφερόμενα στο αρ. 10, οι εξής διατάξεις: - της παρ. 1 του αρ. 30 του Ν. 3536/2007 (ΦΕΚ 42 Α), με την οποία έχει ήδη τροποποιηθεί η παρ. 2 του αρ. 12 του Ν. 1650/1986 και - της παρ. 6 του αρ. 23 του Ν. 3536/2007, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 του αρ. 40 του Ν. 3801/2009 (ΦΕΚ 163 Α), όπου ορίζεται ένας συγκεκριμένος τρόπος είσπραξης οφειλών που δεν εξοφλούν εγκαίρως οι ΟΤΑ στους ΦΟΔΣΑ (είτε Συνδέσμους είτε Α.Ε.) μέσω των ΚΑΠ. Μάλιστα ο τρόπος που αναφέρεται στις υφιστάμενες διατάξεις, επιτρέπει σε έναν ΦΟΔΣΑ να εισπράξει τις οφειλές που του χρωστά ένας Δήμος, εντός του τρέχοντος έτους των οφειλών, ενώ με τις προτεινόμενες διατάξεις ο ΦΟΔΣΑ θα εισπράξει τις οφειλές από τα ανεξόφλητα τιμολόγια στα τέλη της επόμενης χρονιάς από αυτήν που παρείχε τις υπηρεσίες (καθώς σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, υποχρεωτικά προσφεύγει στους ΚΑΠ μετά το πέρας του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους, οπότε μέχρι να ελεγχθεί η απόφαση του ΔΣ του ΦΟΔΣΑ από την Περιφέρεια, να υπογραφεί η απόφαση Υπουργού, να μπει στην κατανομή των ΚΑΠ του οφειλέτη Δήμου, χρειάζεται κυριολεκτικά κάτι λιγότερο από ένα έτος). Επιπλέον, όπως γνωρίζουμε, οι υπηρεσίες που παρέχουν οι ΦΟΔΣΑ είναι ανταποδοτικές, με συνέπεια η οικονομική ασυνέπεια ενός ή περισσοτέρων Δήμων να έχει ως αποτέλεσμα την αναγκαστική προσφυγή του ΦΟΔΣΑ σε δανεισμό, δεδομένου άλλωστε ότι δεν προβλέπεται η χορήγηση προκαταβολής. Με την κατάργηση της παρ. 5 του αρ. 5 της ΚΥΑ 2527/2009 (ΦΕΚ 83 Β) και τα αναφερόμενα στην παρ. 2 του αρ. 10 του σχεδίου νόμου, ο ΦΟΔΣΑ θα επιβάλλει ποσοστιαία προσαύξηση του οφειλόμενου ποσού ενός Δήμου, ίση με τον τόκο υπερημερίας και όχι ίση με τον τόκο που θα προκύψει από το επιτόκιο δανεισμού του. Συνολικά λοιπόν με τις διατάξεις τους άρθρου αυτού, αν και οι προθέσεις του Υπουργείου είναι να δοθούν κίνητρα στους ΟΤΑ για ανακύκλωση με Διαλογή στη Πηγή, πιθανώς να δημιουργηθούν προβλήματα στον τρόπο λειτουργίας και στα οικονομικά των ΦΟΔΣΑ. Απαιτείται απαραιτήτως προσεκτική αναδιατύπωση των διατάξεων του άρθρου 10 και άμεσα ουσιαστικότερη στήριξη των Δήμων για την εφαρμογή της ανακύκλωσης στην πηγή. Αντώνης Γρηγορόπουλος Περιβαλλοντολόγος