• Σχόλιο του χρήστη 'Πέτρος Βαρελίδης' | 21 Ιανουαρίου 2010, 14:27

    Προκειμένου να απλοποιηθεί η διαδικασία αδειοδότησης προτείνεται η απαλλαγή από την υποχρέωση έκδοσης άδειας διαχείρισης αποβλήτων (μη επικινδύνων και επικινδύνων) εφόσον τα έργα και οι δραστηριότητες αυτές υπόκεινται σε περιβαλλοντική αδειοδότηση. Η άδεια αυτή ενσωματώνεται στην περιβαλλοντική αδειοδότηση. Η υποχρέωση ασφάλισης των εγκαταστάσεων διαχείρισης επικινδύνων αποβλήτων διατηρείται. Με τον τρόπο αυτό απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης αφού καταργείται μία άδεια, χωρίς όμως να μειώνεται το επίπεδο περιβαλλοντικής προστασίας αφού όλες οι ουσιαστικές απαιτήσεις για την ορθή περιβαλλοντική προστασία ενσωματώνονται στην περιβαλλοντική άδεια, μειώνοντας το χρόνο της συνολικής αδειοδότησης και εξαλείφοντας ένα γραφειοκρατικό στάδιο το οποίο δεν προσέφερε καμία ουσιαστική πρόσθετη προστασία. Αντίθετα, δημιουργούσε αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και εμπόδια στην υλοποίηση έργων που είναι απαραίτητα για την ορθή περιβαλλοντική διαχείριση. Επισημαίνεται επίσης ότι η άδεια διαχείρισης, σε κάποιες περιπτώσεις δίνεται είτε από την ίδια υπηρεσία που συντάσσει τους περιβαλλοντικούς όρους είτε από υπηρεσία που γνωμοδοτεί για την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων. Επισημαίνεται επίσης ότι η απλοποίηση της νομοθεσία με την ενοποίηση αδειών και την κατάργηση της πολλαπλής αδειοδότησης αποτελεί βασικό στόχο της κοινοτικής νομοθεσίας, ο οποίος μάλιστα εξειδικεύεται στη «Θεματική Στρατηγική για την πρόληψη της δημιουργίας και την ανακύκλωση των αποβλήτων». Σύμφωνα δε με την Οδηγία για τα απόβλητα 2008/98 (άρθρο 23), ρητά αναφέρεται ότι «Υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι απαιτήσεις του παρόντος άρθρου, κάθε άδεια που έχει εκδοθεί βάσει άλλης εθνικής ή κοινοτικής νομοθεσίας μπορεί να συνδυάζεται με την άδεια που απαιτείται στην παράγραφο 1 για να αποτελέσει μια ενιαία άδεια, εάν, με τον τρόπο αυτόν, αποφεύγονται περιττές επαναλήψεις των παρεχόμενων πληροφοριών και των εκτελούμενων εργασιών από τον φορέα εκμετάλλευσης ή την αρμόδια αρχή.», ενώ και η Οδηγία IPPC προβλέπει την ενιαία αδειοδότηση για τις εγκαταστάσεις που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της. Η προτεινόμενη απλοποίηση θα μειώσει σημαντικά το φόρτο εργασίας τόσο των αρμόδιων υπηρεσιών όσο και των υπόχρεων εταιριών (εκτιμούνται σε άνω των 500 ετησίως) με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση πολλών ανθρωποωρών, θα μειώσει το κόστος αδειοδότησης, θα επιταχύνει την αδειοδότηση και θα καταστήσει πιο αντικειμενική τη συνολική διαδικασία αδειοδότησης. Η προτεινόμενη ρύθμιση μπορεί να πάρει τη μορφή ξεχωριστού άρθρου (ή πρόσθετης παραγράφου στο τελευταίο άρθρο) ως ακολούθως: 11. Τα έργα και οι δραστηριότητες που υπόκεινται σε περιβαλλοντική αδειοδότηση απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης άδειας διαχείρισης μη επικινδύνων αποβλήτων κατά την έννοια του άρθρου 8 της ΚΥΑ 50910/2727/22.12.2003 (ΦΕΚ 1909Β) καθώς και άδειας διαχείρισης επικινδύνων αποβλήτων κατά την έννοια του άρθρου 7 της ΚΥΑ 13588/725/28.3.2006 (ΦΕΚ 383Β). Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ή η τεχνική έκθεση που απαιτείται κατά περίπτωση, ανάλογα με την κατηγορία του έργου ή της δραστηριότητας κατά την έννοια του άρθρου 1 του Ν. 3010/29.4.2002 (ΦΕΚ 91Α), για την αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των αποβλήτων, θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον τα ακόλουθα: − τις κατηγορίες και τις ποσότητες των αποβλήτων − την εργασία διάθεσης ή αξιοποίησης (D ή R) και το χώρο διαχείρισης των αποβλήτων (συνοπτική περιγραφή) − την οργάνωση της εγκατάστασης (συνοπτική περιγραφή) − ληπτέες προφυλάξεις στον τομέα της ασφάλειας − τυχόν πρόσθετους όρους και περιορισμούς Με τη θέση σε ισχύ της παρούσας διάταξης καταργείται κάθε άλλη διάταξη που έρχεται σε αντίθεση με αυτή. Σε εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων: Α. Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των μη επικινδύνων αποβλήτων, καταργούνται το εδάφιο β της παρ.2 και οι παρ. 4 και 5 του άρθρου 8 της ΚΥΑ 50910/2727/22.12.2003. Β. Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των επικινδύνων αποβλήτων, οι διατάξεις του τμήματος Β του άρθρου 7 της ΚΥΑ 13588/725/28.3.2006 εξακολουθούν να ισχύουν σε ό,τι αφορά τις εργασίες συλλογής και μεταφοράς επικινδύνων αποβλήτων. Στο ανωτέρω άρθρο καταργούνται: Το εδάφιο α1) της παραγράφου Β.1, Η παράγραφος Β.2.1, Το εδάφιο β της παραγράφου Β.2.3 περί «παραβόλου» που αναφέρονται στην άδεια διάθεσης, την άδεια αξιοποίησης και την άδεια αποθήκευσης (σημεία 1, 2 και 3), Το εδάφιο α της παραγράφου Β.3, Το πρώτο και το τρίτο σημείο του εδαφίου β της παραγράφου Β.4. Οι διατάξεις του εδαφίου α περί «ασφαλιστηρίου συμβολαίου» της παραγράφου Β.2.3 του άρθρου 7 της ΚΥΑ 13588/725/28.3.2006, εξακολουθούν να ισχύουν για όλες τις εργασίες διαχείρισης επικινδύνων αποβλήτων. Ειδικότερα για τις εργασίες διαχείρισης επικινδύνων αποβλήτων πλην της συλλογής και μεταφοράς, ο φορέας της δραστηριότητας υποχρεούται να διαθέτει σε ισχύ ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή εγγυητική επιστολή (όταν υφίσταται αναπροσαρμογή του ποσού), το οποίο θα πρέπει να προσκομίζεται στην αρμόδια υπηρεσία σε περίπτωση αναθεώρησης των περιβαλλοντικών όρων της δραστηριότητας. Σε περίπτωση νέου έργου ή δραστηριότητας, η έκδοση του ασφαλιστηρίου αποτελεί προϋπόθεση για την έναρξη λειτουργίας του έργου ή δραστηριότητας.