• Σχόλιο του χρήστη 'Λουκία Σπύρου' | 5 Σεπτεμβρίου 2016, 11:43

    Άρθρο 84, παρ. 6α Καταλαβαίνουμε ότι ο μειωτικός συντελεστής 50% (ή έστω 70%) παύει να ισχύει για αυθαιρεσίες σε νομίμως υφιστάμενες υπόγειες στάθμες, όπως οριζόταν στο Ν. 4178/ 13 και η εφαρμογή του περιορίζεται σε αυτό που, αρκετά ασαφώς κατά τη γνώμη μου, διατυπώνεται ως "υπόγειες στάθμες, (που) δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο". Όσο κι αν κανείς επωφελείται από τη μείωση της τιμής ζώνης και τις υπόλοιπες διατάξεις, κάτι τέτοιο ουσιαστικά σημαίνει διπλασιασμό του προστίμου για πληθώρα αυθαίρετων κατασκευών που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία (βλ. πρώην υπόγειοι βοηθητικοί χώροι και νυν χώροι κύριας χρήσης) και ως εκ τούτου λειτουργεί αποτρεπτικά. Επιπλέον, έχει πολύ μεγάλη σημασία να διευκρινιστεί τί θα συμβεί με τις δηλώσεις του Ν.4178/ 13 οι οποίες αφορούν υπόγειες στάθμες και η λήξη του νόμου θα τις βρει είτε στο στάδιο της υπαγωγής είτε στο στάδιο της οριστικής υπαγωγής, χωρίς όμως να έχουν υποβληθεί όλα τα απαιτούμενα στοιχεία και σχέδια ή/ και χωρίς να έχει εξοφληθεί πλήρως το πρόστιμο. Αν η μετάβαση στο νέο νόμο και ο επανυπολογισμός του προστίμου καταστούν υποχρεωτικά, οι ιδιοκτήτες θα αναγκαστούν να πληρώσουν τελικά διπλάσιο ποσό; Ή εφόσον το πρόστιμο προκύπτει μεγαλύτερο θα ισχύει εκείνο που είχε υπολογιστεί με τις διατάξεις του Ν. 4178/13;