• Σχόλιο του χρήστη 'Στρατής' | 6 Σεπτεμβρίου 2016, 16:13

    Ο έλεγχος δηλώσεων υπαγωγής για όλες τις κατηγορίες αυθαιρεσιών θα λειτουργήσει εντόνως αποτρεπτικά για τους εξής απλούς λόγους: 1) επιπλέον χρέωση στον πολίτη: εδώ αρκεί να σκεφτούμε περιπτώσεις που για μία αυθαίρετη καμινάδα σε μία μεζονέτα (πολεοδ. παράβαση 500 ευρώ), ο ελεγκτής δόμησης θα πρέπει ωστόσο να ελέγξει ολόκληρη την μεζονέτα για τυχόν και άλλες παραβάσεις προτού υπογράψει γεγονός που το κόστος ελέγχου μπορεί να είναι πολλαπλάσιο του κόστους τακτοποίησης! Ομοίως και για τις κατηγορίες 2, 3 και 4. Η μόνη λογική περίπτωση είναι ο έλεγχος να προβλέπεται για την κατηγορία 5 όπου οι αυθαιρεσίες υπερβαίνουν το τυχόν νόμιμο κτίσμα, 2) σε περίπτωση καταβολής του 30% του προστίμου ή καταβολής μετρητοίς, ο έλεγχος θα πρέπει να γίνεται ταυτόχρονα γεγονός που α) θα αποτρέψει πολλούς από το να πληρώσουν μετρητοίς ή μερικώς μετρητοίς και το κράτος να στερηθεί άμεσων εσόδων και β) προτού ολοκληρωθούν τα τεχνικά σχέδια του μηχανικού, θα πρέπει ήδη να διενεργηθεί έλεγχος δηλ. χωρίς ακόμα να έχει αποσαφηνίσει την κατάσταση με ακρίβεια ο ίδιος ο μηχανικός, 3) θα δημιουργηθούν αμέτρητες προστριβές μεταξύ μηχανικών και ελεγκτών καθώς θα δίδονται διαφορετικές ερμηνείες από τους μηχανικούς και διαφορετικές από τους ελεγκτές (οι ελεγκτές για να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους και να τύχουν "γρήγορης και εύκολης" υπογραφής ώστε να αξίζει ο χρόνος τους ως προς την αμοιβή τους, θα ερμηνεύουν διατάξεις με διαφορετικό τρόπο (πιο συντηριτικό γι αυτούς) και μεγαλύτερα πρόστιμα γεγονός που θα οδηγήσει μηχανικούς και πολίτες σε ενδικαφανείς προσφυγές και δικαστήρια και 4) εάν κατά τις εκτιμήσεις αναμένονται ακόμα και δύο εκατομμύρια δηλώσεις υπαγωγής, από το νούμερο και μόνο αυτό αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι είναι τεχνικά αδύνατο να υποβληθούν τόσες δηλώσεις και άλλοι τόσοι έλεγχοι--είναι παρομοίως σαν να ορίζουμε για όλες τις φορολογικές δηλώσεις μιας χρονιάς ανεξαρτήτου ορίου να τυγχάνουν έλεγχο από ορκωτό λογιστή(!!!) Το συγκεκριμένο άρθρο είναι ίσως το πιο εσφαλμένο άρθρο του σχεδίου για τον νέο νόμο και αν η Διοίκηση δεν επιληφθεί άμεσα κατάργησής του ή έστω τροποποίησης να περιλαμβάνει έλεγχο μόνο για την κατηγορία 5 των αυθαιρεσιών και εντός εύλογης προθεσμίας (π.χ. 7 ετών) όπως δηλαδή ορθώς όριζε και ο νόμος 4178, υπάρχει κίνδυνος ο νέος νόμος να επιτύχει πολλαπλασίως λιγότερες δηλώσεις απ'ότι ο ν.4178 και συνεπώς αποτυχία του στόχου του νόμου και της Διοίκησης.