• Σχόλιο του χρήστη 'Δ/νση Αγροτικών Υποθέσεων Κ. Μακεδονίας, ΑΔΜ-Θ' | 7 Σεπτεμβρίου 2016, 13:16

    • Στο συγκεκριμένο άρθρο δεν είναι από την αρχή σαφής η αναφορά στις προσωρινές κατασκευές ιχθυοκαλλιέργειας. Στην παράγραφο β του άρθρου αναμένεται η έκδοση ΥΑ σύμφωνα με το άρθρο 21 Ν.4067/2012 που θα αφορά στις προσωρινές κατασκευές. Ωστόσο, στην παράγραφο α γίνεται αναφορά στις εγκαταστάσεις της παρ. 2 του άρθρου 4 της ΚΥΑ 31722/04-11-2011, οι οποίες περιλαμβάνουν το σύνολο των κατασκευών μιας μονάδας ιχθυοκαλλιέργειας και όχι μόνο τις προσωρινές. Πρότασή μας είναι να συμπεριληφθεί το σύνολο των εγκαταστάσεων στις ευνοϊκές ρυθμίσεις. • Το άρθρο αναφέρεται σε ιχθυοκαλλιέργειες. Πρότασή μας είναι να αναφέρεται σε υδατοκαλλιέργειες, ώστε να συμπεριληφθούν μονάδες που εκτρέφουν και ψάρια και άλλους υδρόβιους ζωντανούς οργανισμούς. • Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου να εφαρμοστούν όχι μόνο κατά παρέκκλιση των περιορισμών ζ και η της παρ. 2 του άρθρου 73 του νόμου, αλλά και κατά παρέκκλιση του περιορισμού ιγ της παρ. 2 του άρθρου 73, ώστε να συμπεριληφθούν και οι χερσαίες μονάδες υδατοκαλλιέργειας που βρίσκονται κοντά σε ρέματα. • Εφιστούμε την προσοχή στις χερσαίες μονάδες υδατοκαλλιέργειας (π.χ. πεστροφοκαλλιέργειες), οι οποίες κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1970 ή/και παλαιότερα και οι οποίες, αν και είχαν αδειοδοτηθεί με την τότε ισχύουσα νομοθεσία, με τη σύγχρονη ισχύουσα νομοθεσία είναι αδύνατο να αποκτήσουν περιβαλλοντική αδειοδότηση και κατ’ επέκταση αδειοδότηση της λειτουργίας τους. Οι μονάδες αυτές περιλαμβάνουν εγκαταστάσεις μόνιμες (π.χ. τσιμεντένιες δεξαμενές) που δεν πληρούν τους όρους δόμησης που ισχύουν σήμερα (π.χ. ελάχιστη απόσταση 20 m από ρέματα ή 10 m υπό όρους) με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η αδειοδότησή τους. Πρότασή μας είναι να υπάρξει ειδικό καθεστώς ρύθμισης για τις συγκεκριμένες μονάδες για την αποφυγή σοβαρών κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων.