• Σχόλιο του χρήστη 'Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων (ΕΔΟΕ)' | 22 Ιανουαρίου 2010, 10:41

    Άρθρο 7.6 Η Νομοθετική δομή της χρηματοδότησης του ΕΟΕΔΣΑΠ από τις ετήσιες χρηματικές εισφορές των υποχρεών των συστημάτων είναι παράνομη και αντισυνταγματική. Διότι, όπως είναι διατυπωμένο το νομοσχέδιο, μεταφέρονται από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ στον ΕΟΕΔΣΑΠ, όχι μόνο οι αρμοδιότητες ελέγχου φακέλων και χορηγήσεων/ανακλήσεων ΠΕΔ, αλλά και το προσωπικό, δηλαδή οι δημόσιοι υπάλληλοι που θα πλαισιώσουν τον ΕΟΕΔΣΑΠ και μάλιστα, με τις αποδοχές που λαμβάνουν ήδη από το Δημόσιο, στις θέσεις που υπηρετούν. Προβλέπεται δε και μετάταξη και άλλων δημοσίων υπαλλήλων, για την ίδια αιτία. Και, ασφαλώς, στον ΕΟΕΔΣΑΠ θα καταβάλλονται και τα πάγια τέλη για τη λήψη/ανανέωση αδειών λειτουργίας των συστημάτων, που καταβάλλονται μέχρι τώρα στο Δημόσιο. Όλα αυτά συνηγορούν στο ότι ουσιαστικά μεταφέρονται στον ΕΟΕΔΣΑΠ λειτουργίες υπηρεσιών του Υπουργείου, για τη λειτουργία των οποίων, όπως και όλων των υπηρεσιών όλων των Υπουργείων, καταβάλλονται οι άμεσοι φόροι από φυσικά και νομικά πρόσωπα και συνεπώς επιβαρύνεται για τη λειτουργία τους ο προϋπολογισμός του Κράτους. Είναι, επομένως και κατά τη γνώμη μας, παράνομη και αντισυνταγματική η πρόσθετη αυτή ειδική οικονομική επιβάρυνση του παρόντος άρθρου του νομοσχεδίου και για τους ανωτέρω λόγους και για ένα πρόσθετο λόγο, ότι δηλαδή δεν καθίσταται καν γνωστό στους υπόχρεους το συνολικό κόστος που καλούνται να καλύψουν, αλλά γι’ αυτό θα κρίνει αυθαιρέτως εκάστοτε η Κυβέρνηση με ΚΥΑ. Δεν καλούνται, επομένως, οι υπόχρεοι να καταβάλλουν ποσά σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας και οι εισφορές τους στερούνται δίκαιου ανταποδοτικού χαρακτήρα. Θα μπορούσε κάλλιστα, δηλαδή, όλες οι λειτουργίες του ΕΟΕΔΣΑΠ να εκτελούνται από τις υπηρεσίες του αρμόδιου Υπουργείου και μόνο, η δε λειτουργία του δεν είναι τίποτε άλλο παρά επέκταση των δημόσιων αυτών υπηρεσιών. Επιπρόσθετα η εξαίρεση των ατομικών συστημάτων από την υποχρέωση της καταβολής της εισφοράς υπέρ ΕΟΕΔΣΑΠ, αγγίζει τα όρια διακριτικής μεταχείρισης εφόσον και για αυτά τα συστήματα ο οργανισμός θα κληθεί να ασκήσει ελεγκτικό έργο. Γιατί λοιπόν θα πρέπει τα συλλογικά συστήματα και μόνο, (ανεξάρτητα της μορφής τους ή του ύψους των εσόδων τα οποία έχουν), να καλύψουν διαχειριστικά κόστη του ΕΟΕΔΣΑΠ υπέρ ατομικών συστημάτων τα οποία ίσως να έχουν πολλαπλάσια έσοδα. Άρθρο 7.8 Μολονότι η σύσταση της εν λόγω επιτροπής θα είναι χρήσιμη γενικότερα, θα πρέπει να διευκρινιστεί ο τρόπος λειτουργίας της. Επί παραδείγματι ποιος προεδρεύει, από ποίον συγκαλείται, η συχνότητα σύγκλησης της, καθώς και πόσο δεσμευτικές θα είναι οι αποφάσεις της επιτροπής για τον ΕΟΕΔΣΑΠ. Σε διαφορετική περίπτωση, η επιτροπή θα παραμείνει μόνο στα «χαρτιά» χωρίς πραγματικό σκοπό και ουσία. Εκ μέρους του ΔΣ της ΕΔΟΕ Δρ Επ.Βοναζούντας Γενικός Διευθυντής