• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνα Γκούτη' | 22 Ιανουαρίου 2010, 11:55

    Η παράγραφος 1 δεν προσθέτει τίποτα στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, δεδομένου ότι όσα αναφέρει προβλέπονται ήδη στην ΚΥΑ 2527/2009 «Ειδικότερα ζητήματα και θέματα αναφορικά με τη λειτουργία, την άσκηση των δραστηριοτήτων και την άσκηση τιμολογιακής πολιτικής των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ)». Αντιθέτως, η αλλαγή της διατύπωσης της εν λόγω ΚΥΑ που αναφέρει ότι «Οι ΟΤΑ που συμμετέχουν στο ΦΟΔΣΑ εισφέρουν στο ετήσιο κόστος διαχείρισης (ετήσια εισφορά Ο.Τ.Α) ανάλογα με τις ποσότητες στερεών αποβλήτων που τους αντιστοιχούν και διακινούνται μέσω του Συστήματος ανά έτος ή και με βάση άλλα ενδεχομένως πρόσθετα κριτήρια που έχει αποφασίσει το Δ.Σ του ΦΟΔΣΑ, στο πλαίσιο των αρχών που διέπουν την τιμολογιακή πολιτική, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο» προκαλεί σύγχυση ως προς το αν παραμένει σε ισχύ ή όχι η διατύπωση «ή και με βάση άλλα ενδεχομένως πρόσθετα κριτήρια που έχει αποφασίσει το Δ.Σ του ΦΟΔΣΑ», δεδομένου του γεγονότος ότι, ενώ η διατύπωση αυτή δεν περιλαμβάνεται εκ νέου στο σχέδιο νόμου, δεν αναφέρεται η κατάργησή της. Κατά τη γνώμη μου, σε περίπτωση διατήρησης της παραγράφου 1 του σχεδίου νόμου (γεγονός όχι απαραίτητο σύμφωνα με τα παραπάνω), η εν λόγω διατύπωση της ΚΥΑ πρέπει να συμπεριληφθεί, γιατί δίνει τη δυνατότητα στους ΦΟΔΣΑ, αν το θελήσουν, να κοστολογούν περισσότερο ΟΤΑ που χρησιμοποιούν επί πλέον εγκαταστάσεις πχ Σταθμούς Μεταφόρτωσης Αποβλήτων ή λιγότερο ΟΤΑ που φιλοξενούν τις εγκαταστάσεις (ένα είδος αντισταθμιστικών οφελών) ή περισσότερο κάποια είδη αποβλήτων που ρυπαίνουν περισσότερο, πάντα, όπως αναφέρεται στην εν λόγω ΚΥΑ, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Κωνσταντίνα Γκούτη Χημικός Μηχανικός, MSc Περιβάλλον και Ανάπτυξη Στέλεχος της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ)