• Παράγραφος 1 Σχόλιο Οι ρυθμίσεις της παραγράφου αυτής περιλαμβάνονται με μεγαλύτερη ακρίβεια και πληρότητα στο άρθρο 5 της ΚΥΑ 2527/7-1-2009. Επειδή όμως οι διατάξεις αυτές ισχυροποιούνται ως διατάξεις νόμου έναντι αυτών μιας ΚΥΑ, προτείνουμε να διατυπωθούν ορθότερα και να συμπληρωθούν όπως προτείνουμε παρακάτω. Με το σχόλιο μας, επισημαίνουμε ότι: Η παρ. 2 του άρθρου 12 του ν.1650/86 όριζε ως ΦοΔΣΑ τους Δήμους και τις Κοινότητες και γι αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 30 του ν.3536/07, που προσδιόρισε τους σημερινούς ΦοΔΣΑ (Συνδέσμους ή ΑΕ). Η πρόβλεψη δώδεκα μηνιαίων δόσεων και η συνακόλουθη διαδικασία χρέωσης-είσπραξης ανά μήνα, παράγει υπερβολική γραφειοκρατία και χαμένες εργατοώρες, άρα πρέπει να αλλάξει. Προτεινόμενη διατύπωση 1/. Τα Διοικητικά Συμβούλια των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ), που προβλέπονται στο άρθρο 30 του ν. 3536/07 (ΦΕΚ 42 Α/23-2-2007) όπως ισχύει, καθορίζουν με απόφασή τους την ετήσια εισφορά των Δήμων και Κοινοτήτων που εξυπηρετούν, σε ευρώ ανά τόνο, ανάλογα με τη διαχειριζόμενη ποσότητα στερεών αποβλήτων των Δήμων και Κοινοτήτων αυτών, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 5 της υπ’ αριθ. 2527/7-1-2009 απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών - Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων - Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΦΕΚ 83 Β/23-1-2009). Κατ’ εξαίρεση, για το χρονικό διάστημα από τη σύσταση του ΦοΔΣΑ μέχρι την έναρξη παροχής υπηρεσιών διαχείρισης απορριμμάτων στους ΟΤΑ μέλη του, το συνολικό κόστος λειτουργίας του επιμερίζεται σ’ αυτούς ανάλογα με τον μόνιμο πληθυσμό του κάθε ΟΤΑ, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή της ΕΣΥΕ. Η ετήσια εισφορά των ΟΤΑ καταβάλ¬λεται από αυτούς σε τέσσερις ισόποσες τριμηνιαίες δόσεις και στην περίπτωση ΦΟΔΣΑ με τη μορφή Συνδέσμου συνιστά την εισφορά που προβλέπεται στο άρθρο 249 παρ. 1β. του ν. 3463/2006. Η πληρωμή της τριμηνιαίας δόσης από τους ΟΤΑ γίνεται εντός του πρώτου δεκαημέρου του τριμήνου. Παράγραφος 2 Σχόλιο Η παράγραφος αυτή, αποτελεί στην ουσία τροποποίηση της παρ.5 του άρθρου 5 της ΚΥΑ 2527/2009 (ΦΕΚ 83 Β/23-1-2009). Επιπλέον, δεν φαίνεται να έχει ληφθεί υπ όψη, ότι υπάρχει ήδη, η παρ. 6 του άρθρου 23 του ν.3536/07 όπως αυτή συμπληρώθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 40 του ν.3801/09 (ΦΕΚ 163Α/4-9-2009), που ρυθμίζει το ίδιο ακριβώς πράγμα, δηλαδή την είσπραξη με ενιαίο τρόπο των οφειλόμενων μηνιαίων δόσεων της ετήσιας εισφοράς Δήμων/Κοινοτήτων στον οικείο ΦοΔΣΑ, ανεξαρτήτως της νομικής μορφής του ΦοΔΣΑ (Σύνδεσμος ή ΑΕ). Οι παραπάνω ισχύουσες ρυθμίσεις -όπως άλλωστε και η προτεινόμενη- δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των ΦοΔΣΑ. Είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα ταμιακής ρευστότητας και δυσλειτουργία στους Φορείς. Ταυτόχρονα θα ευνοήσουν φαινόμενα χαλαρής αντιμετώπισης από κάποιους ΟΤΑ, βασικών οικονομικών τους υποχρεώσεων, ενώ είναι γνωστό πως εισπράττουν σε μηνιαία βάση και ανελλιπώς ανταποδοτικά τέλη από τους δημότες τους, για να καλύψουν ακριβώς αυτές τις υποχρεώσεις τους κι όχι για να τα διαθέσουν αλλού. Προτεινόμενη διατύπωση 2. Η καθυστέρηση καταβολής δόσης της ετήσιας εισφοράς Δήμου ή Κοινότητας πέραν του μήνα, συνεπάγεται την αυτόματη ποσοστιαία προσαύξηση του οφειλόμενου ποσού, με τον ισχύοντα τόκο υπερημερίας. Εάν η καθυστέρηση υπερβεί το τρίμηνο, τότε με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που εκδίδεται εντός μηνός από την υποβολή νομίμου αιτήματος του Δ.Σ. του ΦοΔΣΑ, παρακρατείται η συνολική οφειλή από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους που αναλογούν στον οφειλέτη Δήμο ή Κοινότητα και αποδίδεται απευθείας στον ΦοΔΣΑ. Καταργείται η παρ. 5 του άρθρου 5 της ΚΥΑ 2527/2009 (ΦΕΚ 83 Β/23-1-2009), και παρ. 4 του άρθρου 40 του ν.3801/09 (ΦΕΚ 163Α/4-9-2009). Επίσης παύει να ισχύει για τους ΦοΔΣΑ με μορφή Συνδέσμου, η παρ. 6 του άρθρου 23 του ν.3536/07.