• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΙΧΑΛΑΤΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ' | 28 Σεπτεμβρίου 2016, 00:57

    Παρ. 1 : Ταυτότητα κτιρίου Ταυτότητα κτιρίου είναι ο φάκελος με στοιχεία που περιγράφονται στο αρθρο 20 παρ.1 . Δεν διευκρινίζει εάν είναι φάκελος σε έντυπη ή σε ηλεκτρονική μορφή ή και τα δύο μαζί. Από το άρθρο 20 παρ1β επειδή μιλάει για θεωρημένα σχέδια από την αρμόδια πολεοδομία, προκύπτει ότι θα είναι σε έντυπη μορφή . Δεν μας λέει όμως ποια σχέδια ; Για να πετύχουμε όμως αυτό που αναφέρεται στο άρθρο 18 παρ.1, « Σκοπός της ταυτότητας κτιρίου είναι η θέσπιση ειδικής διαδικασίας έλεγχος των κτιρίων μετά την ολοκλήρωσή τους και κατά τη διάρκεια του χρόνου ζωής τους, η οποία θα επιτρέπει τον έλεγχο της ασφάλειάς τους, τη συντήρηση τους, καθώς και την αποτροπή εκτέλεσης πολεοδομικών αυθαιρεσιών» , θα πρέπει να βάλουμε σto φάκελο αντίγραφα όλων των μελετών της οικοδομικής άδειας. Αν κάνουμε ταυτότητα μίας πολυκατοικίας βάζουμε ένα αντίγραφο όλου του φακέλου της αδείας που βρίσκεται στην πολεοδομία (σχέδια , υπολογισμοί ,εγκρίσεις δηλ. τα πάντα) και τελειώσαμε με το κομμάτι των σχεδίων. Αν κάνουμε ταυτότητα για μία διηρημένη ιδιοκτησία (π.χ. διαμέρισμα) μπαίνει το ερώτημα τι σχέδια βάζουμε. Θα βάλουμε σίγουρα τις κατόψεις όλων των μελετών του ορόφου μας . Ενώ για όψεις, τομές , διάγραμμα κάλυψης ,υπολογισμούς αυτά δεν τεμαχίζονται ανά όροφο άρα θα βάλουμε τις όψεις τις πολυκατοικίας , τις τομές τις πολυκατοικίας , τους υπολογισμούς των μελετών όλης της πολυκατοικίας και πάει λέγοντας. Με λίγα λόγια εκτός από τις κατόψεις των άλλων ορόφων τα υπόλοιπα του φακέλου της άδειας θα περιλαμβάνονται στην ταυτότητα της διηρημένης ιδιοκτησίας. Δηλαδή σε μια οικοδομή π.χ. με δέκα διαμερίσματα, αν γίνουν ταυτότητες ανά διαμέρισμα, θα βγεί ο φάκελος της αδείας σχεδόν δέκα αντίγραφα ,η μάλλον είκοσι γιατί ένα αντίγραφο τηρείται από μηχανικό και ένα βρίσκεται σε ειδικό μέρος στην οικοδομή. ΠΑΡΑΤΑΩ ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΛΙΚΙ ΑΝΟΙΓΩ ΦΩΤΟΤΥΠΑΔΙΚΟ Ο φάκελος λέει ότι τηρείται από τους μηχανικούς και ένα αντίγραφο που φυλάσσεται σε ειδικό χώρο στο κτίριο. Εάν τηρούμε εμείς οι μηχανικοί αρχείο σε έντυπη μορφή όπως παραπάνω , φανταστείτε τι γραφεία πρέπει να έχουμε . Να ετοιμαζόμαστε για νοίκιασμα αποθηκών, αγορά βιβλιοθηκών κλπ. Θα φτιάξουμε γραφεία τύπου συμβολαιογράφου. Το αρχείο αυτό πως θα έχει συνέχεια ; Θα το μεταβιβάζουμε σε νεώτερο μηχανικό; Από τα αρχεία αυτά αν μας ζητήσει κάποιος αντίγραφο θα τα χρεώνουμε όπως οι συμβολαιογράφοι ; Ας δούμε τώρα πως αυτός φάκελος ( ταυτότητα κτιρίου) συμπληρωμένος με όλα τα στοιχεία που αναφέρονται στο άρθρο 20 παρ.1 ωφελεί στην πράξη. Ας πούμε ότι για κάποιο λόγο χρειάζεται να επέμβει η πυροσβεστική και πρέπει να γνωρίζει πως είναι διαμορφωμένο το κτίριο. Θα ψάξει να βρει το μηχανικό για το φάκελο η θα ψάχνει στο ειδικό μέρος του κτιρίου για το αντίγραφο; Η γνώμη μου είναι η ταυτότητα του κτιρίου πρέπει να γίνει σε ηλεκτρονική μορφή. (κάτι αναφέρεται στο άρθρο 21 παρ. 5 για ενημέρωση σε ηλεκτρονική μορφή αλλά δεν είναι κατανοητό). Να αναρτηθούν όλα τα στοιχεία για την ταυτότητα σε μια πλατφόρμα στο Παρατηρητήριο Δομημένου Περιβάλλοντος όπως κάνουμε περίπου με την τακτοποίηση των αυθαιρέτων και από κει και πέρα ο καθένας που έχει έννομο συμφέρον να μπορεί να έχει πρόσβαση σ΄όλα τα στοιχεία της ταυτότητας του κτιρίου ανά πάσα στιγμή.