• Σχόλιο του χρήστη 'Θεόδωρος Κάντζος' | 4 Οκτωβρίου 2016, 01:32

    Σχόλιο στην παρ. 1.α : Δεν γίνεται κατανοητό γιατί απαιτείται μελέτη στατικής επάρκειας (ΣΕ) πριν τον καθορισμό των εργασιών προσαρμογής. Αρκούσε η απαίτησή της μετά τη διαπίστωση της αναγκαιότητας εκτέλεσης εργασιών προσαρμογής και κατά τη διαδικασία έκδοσης της άδειας για την εκτέλεσή τους. Εκτός αν, το κράτος θέλει (εκτός της προσαρμογής) να αποδειχθεί και η ασφάλεια του διατηρητέου, επειδή "αυθαίρετη είναι και κάθε μη ασφαλής κατασκευή". Σ' αυτή την περίπτωση, το κόστος των εργασιών, που τυχόν απαιτηθούν για την εξασφάλιση της ΣΕ, θα πρέπει να αφαιρεθεί από το πρόστιμο σε ποσοστό του ή μέχρις εξαντλήσεώς του ή ακόμη και με πιστωτική καταγραφή στο ΑΦΜ αυτού που το ανέλαβε για λογαριασμό του κράτους (η επιλογή θα εξαρτηθεί από το πόσο θέλει το κράτος να "διατηρήσει" τα διατηρητέα και να εκπαιδεύσει τους πολίτες του). Όμως, ακόμη και οι εργασίες για την εξασφάλιση της ΣΕ απαιτούν έγκριση συμβουλίου. Επομένως, μήπως πρέπει να γίνεται ο επανέλεγχος του συμβουλίου μετά την έκδοση της αδείας και όχι μετά την εκτέλεση των εργασιών ; Τη διαπίστωση ότι έγιναν οι εργασίες μπορεί να την κάνει ακόμη και ένας ελεγκτής δόμησης. Σχόλιο στην παρ. 1.α : Γιατί, σε αντίθεση με την παρ. 2.α, δεν απαιτείται και εδώ αντίγραφο της απόφασης χαρακτηρισμού ; Είναι βέβαιο ότι τα μέλη των συμβουλίων γνωρίζουν τι έχει χαρακτηρισθεί διατηρητέο ; Σχόλιο στην παρ. 2.α : Έτσι όπως είναι διατυπωμένη η παράγραφος θα γίνει πάλι ότι έγινε με τις κατηγορίες 1 και 2 του ν.4178. Τα κτήρια της παρ. 2 δεν θα απαιτούν στην υπαγωγή τους ΔΕΔΟΤΑ ή ΜΣΕ. Σχόλιο στην παρ. 2.α : Επειδή και εδώ ισχύει το πρώτο σχόλιό μου για την παρ.1.α, μήπως η μελέτη ΣΕ μετά την εντολή για τις εργασίες προσαρμογής είναι ταυτόχρονα και λόγος επανεξέτασης από το συμβούλιο ; Κάποιες συστάσεις του μπορεί και να μην εφαρμόζονται. Επίσης, εδώ θα βρει ακόμη μιά απάντηση το ερώτημα "τι θέλει ο ΠΜ στο ΣΑ ;" Σχόλιο στην παρ. 7 : Αν ισχύσει τελικά η παράγραφος αυτή, τότε ίσως θα έπρεπε να επαναδιατυπωθεί ως εξής : "Νεώτερα μνημεία σύμφωνα με το ν.3028/2002 ή κτήρια στο άμεσο περιβάλλον τους δύναται να ενταχθούν στις διατάξεις του παρόντος ανεξαρτήτως της ύπαρξης ή όχι αυθαιρέτων κατασκευών. Μετά την υποβολή των δικαιολογητικών των παρ. 1, 2 και 10 του άρθρου 83 του παρόντος απαιτείται η υποβολή αίτησης, στο αρμόδιο ΚΣΝΜ ή Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων αντίστοιχα, με συνημμένη πλήρη μελέτη στερέωσης και αποκατάστασης του μνημείου σύμφωνα με τις προδιαγραφές του νόμου. Μετά την έγκρισή της και την αδειοδότηση των σχετικών εργασιών, οποιοδήποτε κόστος για την υλοποίησή τους καταγράφεται εις βάρος του Δημοσίου και μπορεί να χρηματοδοτηθεί άμεσα από το Πράσινο Ταμείο μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων."