• Σχόλιο του χρήστη 'heretic' | 25 Ιανουαρίου 2010, 17:25

    Απάντηση πρός "Διπλωματούχος μηχανικός" που άφησε το ακόλουθο σχόλιο: Προς τους πτυχιούχους των ΤΕΙ, όποιος ξέρει τις εξισώσεις των Navier-Stokes, θα του δώσω το δίπλωμά μου. Πέρα απο τις γκρίνιες όλων των πτυχιούχων ΤΕΙ, θα ήθελα να πω κάτι, πέρασα με κατατακτήριες από ΤΕΙ ηλεκτρονικής στο τμήμα Ηλ/γων μηχανικών ΔΠΘ, και όσο είχα διαβάσει για όλο το ΤΕΙ εδώ το ίδιο διάβασμα έφτανε μόνο για να περάσω "μικροκύματα"... Σοβαρευτείτε και μην τα ισοπεδώνεται όλα, γιατί μεθαύριο θα κόβεστε στις εξετάσεις και θα τα φορτώνεται στο ΤΕΕ. ~~~~~~~~~~~~ Λοιπόν, αναρωτιέμαι τι είναι μεγαλύτερο, το θράσσος σας ή η ασχετοσύνη σας: Τι σχέση έχουν οι διαφορικές εξισώσεις Navier-Stockes με τους ΗΜΜΥ; Σε ποιόν προπτυχιακό τομέα τις διδάσκονται και σε ποιά μελέτη θα μας χρειαστούν ωστε πρέπει (οι ηλεκτρολόγοι/ηλεκτρονικοί/πληροφορικοί) να τις γνωρίζουμε; Και τι σχέση έχει το μάθημα Μικροκύμματα των ΗΜΜΥ της Ξάνθης που διδάσκει ο κ. Γ.Κυριακού; Θα σας εξηγήσω αμέσως: Θα μπορούσε για παράδειγμα να αναφέρει τις Chapman-Kolmogorov που και έχουν σχέση με το αντικείμενο (θεωρία ουρών) και μπορεί να μην διδάσκονται σε κάποιο ΤΕΙ (πχ ηλεκτρονικής) αλλά όχι κύριοι, πρέπει να κάνουμε φιγούρα, πετάμε οτι άσχετο μας έρθει για να κάνουμε φιγούρα. Έτσι δεν είναι; Ρίξτε πρώτα μια ματιά στο φόρουμ του μαθήματος Μικροκύμματα των ΗΜΜΥ του ΔΠΘ: http://www.deece.gr/phpBB/viewforum.php?f=43&sid=955d80022c1112389ff7911a5158a242 και διαβάστε θέματα εξετάσεων και αυτά που ρωτάνε οι έρημοι οι φοιτητές τους για να καταλάβετε το "εξαιρετικά υψηλό επίπεδο διαδασκαλίας" του ΔΠΘ στα μικροκύμματα και στα ηλεκτρονικά των τηλεπικοινωνιών γενικότερα. Μετά ρίξτε μια ματιά στο αντίστοιχο εργαστήριο μικροκυμμάτων του ΤΕΙ Αθήνας: http://www.ee.teiath.gr/microwaveslab/index.html Εχω υπόψη μου και περιφερειακά ΤΕΙ με περισσότερο έργο, απλά ο κ. Βουδούρης έχει ωραία σελίδα που δείχνει με σαφήνεια τι γίνεται στο εργαστήριο του. Αν δεν έχετε καταλάβει ακόμα που το πάω διαβάστε τότε την ανοικτή επιστολή του κ. Κυριακού πρός τη κ. Γιαννάκου στις 15/7/2006: http://glotta.ntua.gr/posdep/Dialogos/PublicUniv/2006-07-17_KyriakouG.html προκειμένου να εμποδίσει με όποιο τρόπο μπορεί την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ. Αντιγράφω από αυτή: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ IV-4. Ο Επαγγελματικός δρόμος των ΤΕΙ Τα ΤΕΙ ως η βαθμίδα εκπαίδευσης που θα εφαρμόσει τη σύγχρονη γνώση και τεχνολογία πρέπει να έχει δύο βασικά συστατικά. Αφενός τη στενή σχέση με τους επαγγελματικούς φορείς και αφετέρου με την πηγή της γνώσης και της τεχνολογίας. Το τελευταίο πρέπει να το πάρει από την εκπαίδευση στο ίδιο το ΤΕΙ, ενώ το που ακριβώς θα το εφαρμόσει πρέπει να το ανιχνεύσει ο ίδιος ο σπουδαστής στο χώρο εργασίας και μελλοντικής απασχόλησης. Η υποχρεωτική εξαμηνιαία πρακτική άσκηση είναι πολύ χρήσιμη και μάλλον πρέπει να επεκταθεί στο ένα έτος. Αυτή μαζί με την προπτυχιακή εργασία θα πρέπει να αποτελούν τον απαραίτητο συνδετικό κρίκο με την πράξη-εφαρμογή. Η στροφή των ΤΕΙ προς πιο “θεωρητικές” σπουδές που παρατηρείται είναι καταστροφική για τη χώρα. Στην καλύτερη περίπτωση η στροφή αυτή θα οδηγήσει το ΤΕΙ στο επίπεδο ενός μέτριου-χαμηλής ποιότητας Πανεπιστήμιου. Κυρίως όμως έτσι χάνεται το συγκριτικό πλεονέκτημα των αποφοίτων ΤΕΙ στο χώρο της παραγωγής που σε κάποιο βαθμό το είχαν κερδίσει. Αυτό ήταν και το χαρακτηριστικό στοιχείο που τα ξεχώριζε από τα πανεπιστήμια, το οποίο ταυτόχρονα υποστηρίζει την ανάπτυξη της χώρας. Συνεπώς απαιτείται ενίσχυση της πρακτικής άσκησης των σπουδαστών ΤΕΙ σε ένα τουλάχιστον έτος. Στην κατεύθυνση αυτή θα ήταν χρήσιμη η καθιέρωση της εκπόνησης πτυχιακής εργασίας αποκλειστικά σε συνεργασία με αντίστοιχο επαγγελματικό φορέα. Η καθιέρωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα ΤΕΙ είναι άλλη μια στρέβλωση που έφερε η αλόγιστη ανωτατοποίησή τους. Η καθιέρωση ενός ιδιαίτερου τύπου εφαρμοσμένου Μεταπτυχιακού χρειάζεται ιδιαίτερη μελέτη και αυτό θα πρέπει να είναι κάτι προσαρμοσμένο στους στόχους και τις προπτυχιακές σπουδές των ΤΕΙ. Η απλή μεταφορά του ίδιου πλαισίου των Μεταπτυχιακών από τα Πανεπιστήμια στα ΤΕΙ είναι απλά ανόητη. Αντίθετα αυτά έπρεπε να στοχεύουν στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων με χρήση ήδη εμπεδωμένης σύγχρονης γνώσης. Στο ανωτέρω πνεύμα όσα ΤΕΙ δεν έχουν αντίστοιχους επαγγελματικούς φορείς απλά να καταργηθούν (να κλείσουν) άμεσα αφού ουσιαστικά δεν έχουν αντικείμενο. Εκτός και αν πρόκειται για κάποιον πολύ σύγχρονο τομέα στον οποίο θα δημιουργηθούν άμεσα επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, πρέπει να δημιουργηθούν ΤΕΙ σε ειδικότητες πολύ σημαντικές για τη χώρα και στις οποίες δεν αρκεί το ειδικευμένο προσωπικό ή απλά εξυπηρετείται από αυτοδίδακτο ή ανειδίκευτο προσωπικό. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι ο τουριστικός τομέας που πολύ σωστά χαρακτηρίζεται ως η “βαριά” βιομηχανία της χώρας. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Όπως θα καταλάβατε, συνάδελφοι και μη, είναι πολύ πιθανόν να έγραψε ο ίδιος ο κ. Κυριακού στο φόρουμ για να "ευλογήσει τα γένια του" όπως λέει και ο λαός... Το επίπεδο των ΤΕΙ το ξέρουμε καλά όπως ξέρουμε και αρκετούς αποφοίτους των πολυτεχνείων, ειδικά ορισμένων που προέρχονται από τις κατατακτήρριες των ΤΕΙ, που κατάφεραν να μπούν με τα γνωστά φροντιστήρια (των καθηγητών που είναι στο κόλπο) και να τελειώσουν νύχτα με τον γνωστό τρόπο: σκονάκια, εργασίες-αντιγραφή, ζητιανιά θεμάτων sos, διπλωματικές επιπέδου "διοίκηση επιχειρήσεων" κτλ Οταν έχουν το θράσσος να συγκρίνουν τα πολυτεχνεία με τα ΤΕΙ πρέπει να έχουν στο μυαλό τους μόνο τούτο: το μόνο πρόβλημα που έχουν τα ΤΕΙ είναι οτι αφήνουν τους συγκεκριμένους φοιτητές να παίρνουν πτυχίο. Να τους υπενθυμίσω οτι, αν δεν ήταν τα ΤΕΙ και οι κατατακτήρριες τους, όλοι αυτοί οι κύριοι δεν θα έβλεπαν ούτε απ' έξω πολυτεχνείο αλλά και κάποι άλλοι, ούτε στον ύπνο τους θέσες δημοσίου, που κατέλαβαν ως ΤΕ. Να είναι καλά λοιπόν οι μετατάξεις και η ανοχή κάποιων κορόιδων συναδέλφων τους.