• 1. Αίτηση: Σε οικισμούς και αγροκτήματα με διανομή από τη Δ/νση Γεωργίας όπου τα όρια έχουν οριστεί σύμφωνα με τους χάρτες που υλοποιήθηκαν κατά την αποτύπωση των οικισμών και των αγροκτημάτων παρατηρείται το φαινόμενο κατασκευής τμημάτων κτιρίων σε όμορα οικόπεδα και γήπεδα, λόγω μη υλοποίησης του οικισμού ή του αγροκτήματος σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διανομές. Θεωρώντας ότι το τμήμα αυτό είναι αυθαίρετο καθώς δεν υλοποιήθηκε στην αρχικά προβλεπόμενη θέση, μπορεί να υποβάλλει δήλωση ο φερόμενος ιδιοκτήτης αυθαίρετης κατασκευής η οποία είναι τοποθετημένη εν μέρει σε όμορο οικόπεδο ή γήπεδο; Επειδή υπάρχουν πολλές τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να δοθεί συνολική λύση. 2. Υπεύθυνη δήλωση: Στις περιπτώσεις vi) και viii) πρέπει να αναφερθούν άλλα άρθρα §6γ Με τη διάταξη αυτή μετατίθεται εξ ολοκλήρου η ευθύνη της απώλειας του φακέλου από τους υπεύθυνους (ΥΔΟΜ) στους ιδιώτες. Σύμφωνα με το άρθρο 3 του ΠΔ 114/2005 η υποχρέωση της ανασύστασης φακέλου είναι της υπηρεσίας και έτσι πρέπει να παραμείνει χωρίς να μετατίθεται η υποχρέωση αυτή στους ιδιώτες με αφορμή την ανάγκη του πολίτη για άμεση διεκπεραίωση της όποιας υπόθεσής του. Πέραν τούτου όμως από τη στιγμή που οι αποτυπώσεις και ο έλεγχος του υφιστάμενου κτιρίου διενεργούνται μόνο με υπεύθυνη δήλωση του συντάξαντα μηχανικού χωρίς διενέργεια ελέγχου από τις ΥΔΟΜ είναι περιττή η ανασύσταση φακέλου. Ως εκ τούτου η διάταξη αυτή, που υπήρχε και στο Ν.4178/13, θα κατασταθεί ανενεργή. Άλλωστε αυτός ο έλεγχος διενεργείται από τον ιδιώτη μηχανικό προτού προβεί σε οποιαδήποτε δήλωση υπαγωγής ή χορήγηση βεβαίωσης για τη μεταβίβαση ακινήτου. Πρότασή μας, λοιπόν, είναι στις περιπτώσεις που ο υπεύθυνος για την ανασύσταση φακέλου φορέας αδυνατεί να προβεί σε αυτήν, ο έλεγχος νομιμότητας να πραγματοποιείται με τα σχέδια των μελετών που επισυνάπτονται σε συμβολαιογραφικές πράξεις ή σε διοικητικές πράξεις άλλων δημοσίων υπηρεσιών (π.χ. άδειες λειτουργίας) ή ελλείψει αυτών με βάση τα στοιχεία του έντυπου της οικοδομικής άδειας. 7. Δημόσια έγγραφα ή αεροφωτογραφίες: Να διατεθούν δωρεάν οι αεροφωτογραφίες και οι χάρτες που έχει η πολιτεία στη διάθεση των ενδιαφερομένων με ανάρτηση σε διαδικτυακό τόπο. Επίσης, ο χρόνος παλαιότητας πολλές φορές δεν μπορεί να αποδειχθεί με αεροφωτογραφίες καθώς δεν υπάρχουν αεροφωτογραφίες σε όλες τις περιοχές για κάθε χρονιά. Άλλωστε η παλαιότητα ορισμένων παραβάσεων (κλείσιμο Η/Χ ή εξώστη, αλλαγή χρήσης) δεν μπορεί να αποδειχθεί με αεροφωτογραφίες, ούτε με δημόσια έγγραφα καθώς δεν είναι δηλωμένες. Η νομιμότητα του Google Streetview, το οποίο χρησιμοποιούν οι ΥΔΟΜ, είναι αμφισβητήσιμη. Άλλωστε το αρχείο του είναι πολύ πρόσφατο και σε πολλές περιοχές ξεκινά μετά τις 28/07/2011. Επομένως θα πρέπει να συμπληρωθεί η δυνατότητα απόδειξης του χρόνου παλαιότητας με ιδιωτικά έγγραφα (π.χ. δελτία αποστολής δομικών υλικών) ή και με ένορκες βεβαιώσεις. Διαφορετικά αποσυνδέστε το ύψος του προστίμου από την παλαιότητα. 8. Στατικός έλεγχος παραβάσεων: Πρότασή μας είναι η διατήρηση των διατάξεων που προβλέπει ο Ν.4178/2013 διότι η επέκταση της μελέτης στατικής επάρκειας σε κτίρια σπουδαιότητας Σ2 έχει σαν αποτέλεσμα την υποχρέωση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας για το σύνολο των υπαγωγών, μέτρο που θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος και θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις δηλώσεις των Ν.4014 και Ν.4178 που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Επίσης είναι αδιανόητο να μεταβάλλονται οι όροι για τις ολοκληρωμένες δηλώσεις των Ν.4014 και Ν.4178 με την απαίτηση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας κατά την υποβολή ταυτότητας κτιρίου. Βέβαια για κτίρια σπουδαιότητας Σ2 θα μπορούσε η εκπόνηση μελέτης στατικής επάρκειας να αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη ή των συνιδιοκτητών του κτιρίου. Όσον αφορά τα κτίρια σπουδαιότητας Σ3 και Σ4, όπως ορίζονται από τον ΕΑΚ, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρξουν διαχωρισμοί ανάλογα με το έτος κατασκευής, καθώς οι σπουδαιότητες ουσιαστικά θεσπίστηκαν το 1992 ενώ το 2010 τροποποιήθηκε ο τρόπος καθορισμού της σπουδαιότητας του κτιρίου. 11. Έντυπο υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου: Σίγουρα όχι όπως ορίζεται στο άρθρο 10