• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ' | 9 Οκτωβρίου 2016, 20:18

    ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑΚΩΝ ΕΞΩΡΑΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΗΜΟΥ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ Πανόραμα 5/10/2016 ΥΠΟΜΝΗΜΑ Προτάσεις σχετικές με το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση, α-ναφορικά με την τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών σε υπό ένταξη στο σχέδιο περιοχές. Στην προσπάθεια διευθέτησης των ζητημάτων της αυθαίρετης δόμησης ψηφίστηκαν οι νόμοι 4014/2011 και 4178/2013. Στους συγκεκριμένους νόμους μεταξύ άλλων κα-θίσταται σαφής η πρόθεση, ή αν θέλετε η επιθυμία της πολιτείας, για μελλοντική ένταξη των τακτοποιηθέντων αυθαιρέτων σταδιακά στα σχέδια πόλης, γεγονός που θα επιτρέ-ψει και την μελλοντική πολεοδομική οργάνωση των περιοχών όπου υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση αυθαίρετων κτισμάτων. Παρόλα αυτά μέχρι σήμερα δεν υπήρξε κανένας επί της ουσίας διαχωρισμός στις διάφορες κατηγορίες αυθαιρέτων, γεγονός που απο-τελούσε τρόπον τινά αδικία σε βάρος των ιδιοκτητών αυθαιρέτων που επιθυμούν την ένταξή τους σε σχέδια πόλης και έχουν προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες, πολλές φορές μάλιστα με μεγάλα προσωπικά έξοδα (αυτοχρηματοδότηση). Σήμερα ένας σημαντικός αριθμός αυθαιρέτων βρίσκεται σε Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια ή σε Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου όπου είναι σε εξέλιξη μελέτες πολεοδόμησης οι οποίες όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί, στις περισσότερες περιπτώσεις με ευθύνη της πολιτείας. Σε άλλες περιοχές, όπως για παράδειγμα στο Δήμο Λαυρεωτικής με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Εξωραϊστικών και Εκπολιτιστικών Συλλόγων και του Δήμου, οι ίδιοι οι κάτοικοι έχουν χρηματοδοτήσει τις μελέτες πολεοδόμησης (αυτο-χρηματοδότηση) λόγω της αδυναμίας της τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλων φορέων να συμβάλλουν στην χρηματοδότηση των μελετών. Κατά τη γνώμη μας οι αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται σε περιοχές με εγκε-κριμένα ΓΠΣ ή εντός ΖΟΕ θα ήταν ήδη νόμιμες εάν οι διαδικασίες πολεοδόμησης δεν διαρκούσαν από δέκα έως δεκαπέντε χρόνια. Έχουμε επανειλημμένως δημοσιοποιήσει τις απόψεις μας σε όλες τις αρμόδιες υπη-ρεσίες (Δήμο Λαυρεωτικής , Περιφέρεια Αν. Αττικής, Υπουργείο, Προπαρασκευαστικές Επιτροπές Βουλής ). Στο νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση πρέπει να διατυπωθεί με ακρίβεια η δυνατότητα που δίνεται στα αυθαίρετα που βρίσκονται σε υπό ένταξη στο σχέδιο περιοχές να λαμβάνουν μια επί πλέον έκπτωση 40% στον υπολογισμό του προστίμου, καθόσον η περίπτωση αυτή συμπεριλαμβάνεται στα παραδείγματα του υπουργείου που συνοδεύουν τον σε διαβούλευση νόμο. Όμως η παροχή επιπλέον κινήτρων όπως με σαφήνεια περιγράφουμε και παρακάτω θα συντελέσει να μην χαθεί το ενδιαφέρον από τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων τόσο για την συμμετοχή τους στις διαδικασίες τακτο-ποίησης όσο και για ένταξή τους σε εγκεκριμένο πολεοδομικό σχέδιο. Όλα αυτά θα συντελέσουν να μην υπάρξουν αρνητικές συνέπειες για την οργανωμένη πολεοδομικά και περιβαλλοντικά ανάπτυξη των περιοχών, που θα είχε σαν αποτέλεσμα την έλλειψη υποδομών και χώρων κοινής ωφέλειας, όπως χώροι πρασίνου αποχετευτικά δίκτυα κ.λ.π. Να μην λησμονούμε ότι το ζητούμενο της δημιουργίας «ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου» υπαγορεύει την απογραφή όλων των ακίνητων της επικράτειας. Η παροχή μεγαλύτερων κινήτρων για την υπαγωγή στους νόμους της τακτοποίησης θα βοηθήσει στην καταγραφή μεγαλύτερου αριθμού αυθαίρετων κτισμάτων. Σας επισημαίνουμε επίσης ότι στη περιοχή του Δήμου Λαυρεωτικής βρίσκονται σε εξέλιξη ένας σημαντικός αριθμός πολεοδομικών μελετών. Υπολογίζεται ότι περίπου 5000 αυθαίρετα βρίσκονται στη διαδικασία ένταξης στο σχέδιο πόλης, τα περισσότερα με αυτοχρηματοδότηση, εκ των οποίων μόλις το 25%- 30% έχουν ενταχθεί στους νό-μους τακτοποίησης. Οι προτάσεις μας, προκειμένου να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις περιο-χές μας για υπαγωγή στους νόμους τακτοποίησης, αναφέρονται στις εξής ξεκάθαρες τοποθετήσεις στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου που βρίσκεται σε διαβούλευση. 1 Στο σχέδιο νόμου δεν αναφέρεται το στάδιο στο οποίο πρέπει να βρίσκονται οι μελέτες των σχεδίων πόλεως, για τις οποίες τα αυθαίρετα θα παίρνουν τον μειωτικό συντελεστή του 1.2 (Αναφέρεται μόνο στα παραδείγματα υπολογισμού των προστί-μων). Εκτιμούμε πως αυτό θα πρέπει να αποσαφηνιστεί επακριβώς στο νόμο και ο μειωτικός συντελεστής να εφαρμοστεί για κάθε περιοχή για την οποία έχουν υπάρξει κινήσεις για την ένταξη στο σχέδιο πόλης, ανεξάρτητα από το στάδιο που βρίσκονται οι μελέτες αυτές σήμερα (κτηματογράφιση, πολεοδόμηση κ.λπ.). 2 Για όσες ιδιοκτησίες έχουν ήδη υπαχθεί στο ν. 4014/11 και στο ν. 4178/13 και θα υπαχθούν και στον υπό διαβούλευση νόμο τα καταβληθέντα πρόστιμα να συμψηφίζο-νται μετά την ολοκλήρωση της ένταξης στο σχέδιο πόλης, με τις δαπάνες –παράβολα υπέρ Δημοσίου για την έκδοση οικοδομικής αδείας που θα εκδοθεί από κάθε αυθαί-ρετο κτίσμα. 3 Ο χρόνος εκκίνησης των εξαμήνων για τον υπολογισμό των εκπτώσεων να ξεκινά από την ημερομηνία ψήφισης του νέου νόμου. 4 Να αποσυνδεθεί ο νέος νόμος από το επιπλέον υψηλό κόστος της μελέτης για την στατική επάρκεια του κτίσματος για όσους προβαίνουν σε δήλωση υπαγωγής στη τα-κτοποίηση, εναρμονιζόμενος στο σημείο αυτό με τους προηγούμενους νομούς 4014/2011 και 4178/2014. Για την ομοσπονδία O ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΡΑΤΖΕΣΚΟΣ ΜΑΡΙΟΣ ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ Τηλ.επικ 6944305137