• Αξιότιμε Κύριε Γενικέ, Με την παρούσα επιστολή, ο Σύνδεσμός μας εκφράζει την επιδοκιμασία του προς τις προσπάθειες του Υπουργείου Ενέργειας γενικότερα και της Γενικής Γραμματείας Ενέργειας, πιο ειδικά, για την προσαρμογή της ελληνικής αγοράς καυσίμων στην Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια πραγματικότητα, μέσω της εισαγωγής της βιοαιθανόλης στο ενεργειακό μίγμα της χώρας. Η εισαγωγή της βιοαιθανόλης στο ενεργειακό μίγμα της χώρας αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο στην προσπάθεια της χώρας να ενισχύσει τον πρωτογενή της τομέα, να ενθαρρύνει την ανάπτυξη σε αγροτικές περιοχές, να μειώσει την εξάρτησή της από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα και να βελτιώσει το αποτύπωμα του άνθρακα στον Τομέα των Μεταφορών. Βασική θέση, όμως, του Συνδέσμου είναι ότι εκτός της ορθής ενίσχυσης της συμβατικής βιοαιθανόλης (δηλ. εκείνης που προέρχεται από την επεξεργασία ενεργειακών καλλιεργειών όπως το καλαμπόκι ή το τεύτλο), θα πρέπει να υπάρχει εξ αρχής πρόβλεψη για την υποστήριξη του νέου καυσίμου, το οποίο βρίσκεται στην αιχμή του παγκοσμίου ενδιαφέροντος στον τομέα των βιοκαυσίμων: την κυτταρινική βιοαιθανόλη (cellulosic ethanol). Η νέας γενιάς βιοαιθανόλη, η κυτταρινική αιθανόλη (cellulosic ethanol), συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα χρήσης της συμβατικής βιοαιθανόλης με τη δυνατότητα χρήσης υπολλειμματικής και απόβλητης βιομάζας. Αυτό συνεπάγεται το εντυπωσιακά καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της τεχνολογίας, καθώς πλέον η παραγωγή βιοκαυσίμων και ενέργειας συνδυάζεται αρμονικά με το waste management. Πιο συγκεκριμένα, η κυτταρινική βιοαιθανόλη έχει την ικανότητα να πετυχαίνει ακόμα μεγαλύτερη μείωση στις εκπομπές άνθρακα ως προς τα ορυκτά καύσιμα, σε ποσοστό που ανέρχεται στο 90%! Παράλληλα, σύμφωνα με μελέτη του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος για το Κλίμα, υπολογίζεται ότι μέχρι το 2030 περίπου 220 εκατομμύρια τόνοι υπολλειμματικής βιομάζας θα μπορούσαν να διατεθούν για την παραγωγή κυτταρινικής αιθανόλης, δημιουργώντας περίπου 300.000 νέες θέσεις εργασίας σε επίπεδο Ε.Ε. Η διαδικασία συλλογής και επεξεργασίας των αγροτικών και δασικών υπολλειμμάτων, εκτός των προφανών περιβαλλοντικών ωφελειών, θα δημιουργήσει νέες δραστηριότητες και συνέργειες στον αγροτικό τομέα, υποστηρίζοντας την περιφερειακή ανάπτυξη και την κυκλική οικονομία. Παρά το γεγονός, ότι πρόκειται για καινούρια τεχνολογική εφαρμογή ήδη αποτελεί λιγότερο από 1% της συνολικής ευρωπαϊκής αγορά καυσίμων μεταφοράς, ενώ έχει κατασκευαστεί σχετική μονάδα παραγωγής στη Βόρεια Ιταλία, όπου αξιοποιούνται αγροτικά υπολλείμματα, αντίστοιχα με εκείνα που απαντώνται και στον ελληνικό χώρο. Ως εκ των ανωτέρω, η ΕΛΕΑΒΙΟΜ προτείνει, εκτός των ελάχιστων στόχων ανάμιξης της βιοαιθανόλης με τη συμβατική βενζίνη για τη τριετία 2018-2020 που –πολύ ορθά- εισάγει το Υπουργείο με το Υπό Διαβούλευση Σχέδιο Νόμου (1,6% το 2018, 2,3% το 2019 και 3,3% το 2020) είναι απαραίτητο να υπάρχει σχετική πρόβλεψη για την υποστήριξη της κυτταρινικής αιθανόλης με συγκεκριμένα – έστω και πολύ μικρά ποσοστά ανάμιξής της. Επιπλέον, για να μην περιοριστεί η χώρα μόνο στις εισαγωγές βιοαιθανόλης, θα πρέπει άμεσα να τροποποιηθεί και να απλοποιηθεί η αδειοδοτική διαδικασία ώστε να είναι εφικτή η όσο το δυνατόν ταχύτερα υλοποίηση έργων παραγωγής βιοαιθανόλης στη χώρα, με στόχο μεσοπρόθεσμα να είναι εφικτή η αξιοποίηση της εγχώριας βιομάζας για την παραγωγή βιοαιθανόλης. Παραμένουμε στη διάθεση σας για όποιες διευκρινίσεις χρειαστείτε και για ενδεχόμενη συνεργασία. Με εκτίμηση, Ο Πρόεδρος Αντώνης Ε. Γερασίμου Μηχ/γος Ηλεκ/γος ΕΜΠ, MSc