• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥ.ΔΕ.ΣΥΣ. Α.Ε.' | 11 Νοεμβρίου 2016, 11:35

    Άρθρο 1, σημείο 1. παρ. ζ΄ : Παραμένει η αρχή της διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού, αλλά μόνον ως προς αυτόν, (παραγωγό) και όχι ως προς τους άλλους παράγοντες της διαχείρισης του αποβλήτου, (σημεία συλλογής, αποθήκευσης, συλλέκτες-μεταφορείς και ανακυκλωτές). Επίσης, προβλέπονται κυρίως ευθύνες και υποχρεώσεις, χωρίς να αποδίδονται δικαιώματα ως προς την οργάνωση των εργασιών της εναλλακτικής διαχείρισης του αποβλήτου. Ευκρινώς δε, αποτυπώνεται σ’ αυτό, η περαιτέρω περιστολή των οργανωτικών αρμοδιοτήτων της εναλλακτικής διαχείρισης των αποβλήτων από τα ΣΣΕΔ, επιφυλάσσοντας γι’ αυτά μόνο τον καταγραφικό-απογραφικό ρόλο, γεγονός που δεν συνάδει με το πνεύμα, τη φιλοσοφία και την καρτούσα αντίληψη της εναλλακτικής διαχείρισης των αποβλήτων. Άρθρο 1, σημείο 2. παρ. ζ΄ : Τα ΣΣΕΔ και ειδικότερα το ΣΣΕΔ ΣΥΔΕΣΥΣ, εκτός των επίσημων οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων των αρμοδίων οργάνων από τα οποία έχουν επανειλημμένα ελεγχθεί, διαθέτει και επαρκές σύστημα ετήσιου αυτοελέγχου μέσω ανεξάρτητων ορκωτών ελεγκτών. Με τα ανωτέρω ως δεδομένα, ως διαδικασίες ελέγχων η διαφάνεια στη λειτουργία των ΣΣΕΔ, ήδη υφίσταται και εφαρμόζεται προ του παρόντος σχεδίου. Ο εξορθολογισμός δε του κόστους των υπηρεσιών, δε θα πρέπει να εφαρμοστεί οριζόντια και στο ίδιο ποσοστό για όλα τα ΣΣΕΔ, με δεδομένο ότι καθένα από αυτά διαχειρίζεται διαφορετικά προϊόντα και ρεύματα ανακύκλωσης. Αν σκοπός του σχεδίου νόμου είναι η βιωσιμότητα, με τον κατά τον συγκεκριμένο τρόπο οριζόντιο εξορθολογισμό, τα ΣΣΕΔ θα καταστούν μη βιώσιμα.