• Σχόλιο του χρήστη 'COMBATT A.E.' | 11 Νοεμβρίου 2016, 11:36

    Επιβάλλονται ποινικές κυρώσεις και πρόστιμα καθώς και διοικητικά πρόστιμα ύψους πολύ μεγαλύτερου από αυτό που προβλεπόταν στον αρχικό νόμο 2939/2001. Εισάγεται επίσης καθεστώς ποινικής ευθύνης για όλους τους εκπροσώπους (φυσικά πρόσωπα) που ασκούν διοίκηση είτε στα ΣΕΔ, είτε στους ΟΤΑ, είτε στις επιχειρήσεις των παραγωγών. Παράλληλα όμως δημιουργεί πεδίο δυνητικής ποινικής μεταχείρισης για σωρεία θεμάτων. Πχ. η περίπτωση μη επίτευξης του ποσοτικού στόχου σε μια χρονιά, ή υπέρβαση του πλαφόν του διοικητικού κόστους θα αποτελεί για το ΔΣ και τον Πρόεδρο του ΣΕΔ ποινικά κολάσιμη πράξη. Η οριζόντια ποινικοποίηση κάθε είδους φερόμενης παράβασης – πέραν του προφανώς άδικου της διάταξης - θα αποτελέσει σίγουρα τροχοπέδη στην ανάπτυξη των υφιστάμενων συστημάτων καθώς και στην ίδρυση νέων. Ερώτημα επίσης αποτελεί, πώς κάθε ΣΕΔ θα μπορέσει να προσλάβει έμπειρα και ικανά πρόσωπα για τις διευθυντικές θέσεις με τέτοιες διοικητικές και ποινικές ευθύνες, όταν το πλαφόν του διοικητικού κόστους θα είναι 10%. Επίσης, εισάγεται μια αυστηρότατη προστιματική διαδικασία για κάθε φορέα ΣΣΕΔ που δεν επιτυγχάνει τους ποσοτικούς στόχους για ένα και μόνο έτος, η οποία μπορεί να φτάσει και το 1 εκ. ευρώ. Όπως όμως όλοι γνωρίζουμε, είναι πολύ συχνό το φαινόμενο μη επίτευξης του στόχου, όχι λόγω υπαιτιότητας του ΣΣΕΔ, αλλά λόγω άλλων παραγόντων (μείωση του συνολικού ύψους των εισφορών, διακυμάνσεις αγοράς, εισφοροδιαφυγή,παράνομη διακίνηση αποβλήτων κλπ.). Προτείνεται κατά συνέπεια η θέσπιση ρεαλιστικών κανόνων, ίσως και αντίστοιχων του ν.4014 σχετικά με το σχέδιο συμμόρφωσης. Αν ένα ΑΣΕΔ ή ΣΣΕΔ δεν επιτύχει το στόχο για το προηγούμενο έτος, οφείλει, μαζί με την απολογιστική έκθεση, να υποβάλει σχέδιο συμμόρφωσης, το οποίο εγκρίνεται από τον ΕΟΑΝ, αποδεικνύοντας με ποιον τρόπο θα επιτύχει τους στόχους στους οποίους υπολείπεται.