• Σχόλιο του χρήστη 'RE-BATTERY AE' | 21 Νοεμβρίου 2016, 10:10

    … συνέχεια Παράγραφος: «Κριτήρια/ Τρόπος Κατανομής Αποθεματικού/ Έλεγχος» Το χρηματικό ποσό που έχει αποδοθεί στον ΕΟΑΝ κατά τις ανωτέρω διατάξεις αποδίδεται στα λειτουργούντα ΣΕΔ του ίδιου ρεύματος, σε δύο δόσεις σύμφωνα με την παρακάτω διαδικασία και κριτήρια αξιολόγησης της λειτουργίας των ΣΕΔ. α)Στην περίπτωση ΣΕΔ που είχε αδειοδοτηθεί λειτουργούσε για περισσότερα του ενός απόβλητα και έπαψε να λειτουργεί καθ’ οποιοδήποτε τρόπο, το ως άνω ποσό κατανέμεται ανά απόβλητο, κατά την αναλογία των χρηματικών εισφορών που εισέφεραν στο ΣΕΔ οι υπόχρεοι διαχειριστές ανά απόβλητο, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του. β)Αν δεν υφίσταται τέτοιο θέμα ή με την περαίωση της παραπάνω κατανομής, το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε απόβλητο κατανέμεται μεταξύ των λειτουργούντων ΣΕΔ του ρεύματος, σε δύο δόσεις, με κριτήρια κατανομής τον χρόνο λειτουργίας κάθε ΣΕΔ από την ίδρυση του και το βάρος αποβλήτου που έχει απογράψει μέχρι την ημερομηνία διανομής/ κατανομής του ως άνω ποσού, ως κάτωθι: i.Εντός τριάντα (30) ημερών από την απόδοση του ποσού στον ΕΟΑΝ κατανέμεται το 50% έως το 75% (του ως άνω ποσού) σύμφωνα με τη μαθηματική σχέση: ΧiBi = % Π.Δ. X1Β1 + Χ2Β2 + …. ΧjBj Δηλαδή το ποσό που θα λάβει κάθε λειτουργούν ΣΕΔ υπολογίζεται ως ποσοστό του ποσού προς διάθεση από τον παραπάνω τύπο όπου: Χi = Χρόνος λειτουργίας ΣΕΔ σε μήνες. Bi = Ποσότητα (βάρος) διαχείρισης αποβλήτου στη διάρκεια λειτουργίας του, σύμφωνα με τις σχετικές εκθέσεις απολογισμού. Π.Δ. = Ποσό προς Διάθεση. ii.Το υπόλοιπο ποσό αποδίδεται στα λειτουργούντα ΣΕΔ του ρεύματος, ένα (1) έτος μετά την πρώτη απόδοση και κάθε ΣΕΔ λαμβάνει ποσοστό του υπολοίπου ποσού προς διάθεση, ανάλογο της ποσότητας αποβλήτου που διαχειρίστηκε, κατά το διαρρεύσαν έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της αντίστοιχης έκθεσης απολογισμού. Η κατανομή ποσοστών διανομής μεταξύ των δύο δόσεων (1η και 2η) αποφασίζεται από το ΔΣ του ΕΟΑΝ με κριτήριο την σχέση πραγματοποιηθέντος και εθνικού στόχου, στο αντίστοιχο ρεύμα αποβλήτου. Τα παραπάνω ποσά αποδίδονται στα ΣΕΔ υπό τις προϋποθέσεις: α)Δεν οφείλουν στον ΕΟΑΝ ανταποδοτικά τέλη, πρόστιμα ή άλλες χρηματικές παροχές που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία, οπότε σε αντίθετη περίπτωση παρακρατούνται τα οφειλόμενα και αποδίδεται το υπόλοιπο της αναλογίας τους. β)Δεν παραβίασαν ή δεν καθυστερούν οποιαδήποτε υποχρέωση έχουν προς τον ΕΟΑΝ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οπότε σε αντίθετη περίπτωση αναβάλλεται η απόληψη της αναλογίας τους μέχρι να άρουν την παραβίαση ή να εκπληρώσουν την καθυστερούμενη υποχρέωση. γ)Οι διαχειριστές ή τα μέλη της Διοίκησης αυτών δεν έχουν καταδικαστεί τελεσίδικα για ποινικά αδικήματα που προβλέπονται και τιμωρούνται από την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία περί εναλλακτικής διαχείρισης συσκευασιών και άλλων προϊόντων και περί προστασίας του περιβάλλοντος, οπότε σε αντίθετη περίπτωση εκπίπτουν της αναλογίας τους. Τα παραπάνω ποσά που διανέμονται στα λειτουργούντα ΣΕΔ αφορούν σε δαπάνες και χρηματικές εισφορές κάλυψης των αναγκών τους για τη διαχείριση προϊόντων που διετέθησαν στην αγορά σε παλαιότερο χρόνο από υπόχρεους διαχειριστές που δεν ήταν συμβεβλημένοι με αυτά, με σκοπό τη νόμιμη διαχείριση τους όταν αυτά (τα προϊόντα) θα καταστούν απόβλητα. Απευθύνονται (τα παραπάνω ποσά) αποκλειστικά στην κάλυψη του κόστους εναλλακτικής διαχείρισης του προϊόντος/ αποβλήτου στον οποίο δραστηριοποιούνται και συναρτήσει του ύψους τους (των ποσών) θα πρέπει να ενισχύουν τις διοικητικές, οργανωτικές και διαχειριστικές ικανότητες των ΣΕΔ, γεγονός το οποίο αναλύεται και αξιολογείται ξεχωριστά στις ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις που θα ακολουθήσουν. Άρθρο: «Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις και Μητρώο Επιχειρήσεων Σημείων Συλλογής Συσσωρευτών» Τροποποίηση ΚΥΑ 52891/26.09.2013 (ΦΕΚ Β’ 2446/30.09.2013) Αιτιολογική Έκθεση: Σύμφωνα με την Έκθεση Απολογισμού του ΕΟΑΝ 2014 οι ποσότητες αποβλήτου συσσωρευτών που κατεγράφησαν μέσω των ΣΕΔ ανέρχονται σε 24.403 tn έναντι 47.950 tn. Η συγκεκριμένη εικόνα καταγράφεται από τις Δημόσιες Αρχές για σειρά ετών ενώ είναι γνωστό ότι η συνολική ποσότητα αποβλήτου που προέρχεται από Σημεία Συλλογής της ελληνικής επικράτειας και ανακυκλώνεται κατά κανόνα στην χώρα μας ενώ μικρό μέρος αυτής εξάγεται παράνομα. Εντοπίζοντας ότι το σύνολο της παράνομης ή παράτυπης διαχείρισης του αποβλήτου συσσωρευτών διενεργείται από τα Σημεία Συλλογής, γεγονός το οποίο εκτός των άλλων (περιβαλλοντική όχληση) εισάγει σημαντικές διακρίσεις σε όλο τον επιχειρηματικό κύκλο των εμπλεκόμενων στη διαχείριση των συσσωρευτών, οι οποίοι οφείλουν να είναι υπό τον έλεγχο των διατάξεων του Ν. 2939/2001, χρειάζεται προσθήκη ρυθμίσεων στην ως άνω ΚΥΑ μέσω των οποίων θα διασφαλίζεται η ορθή περιβαλλοντική διαχείριση του αποβλήτου συσσωρευτών και η οικονομική/ φορολογική ισονομία μεταξύ όλων των επιχειρήσεων των Σημείων Συλλογής και όλων των Υπόχρεων. Μέρος των προτεινόμενων ρυθμίσεων έχουν κωδικοποιηθεί ως οδηγία με αριθμ. οικ. 651/18.06.2012 από τον ΕΟΑΝ, η οποία δυστυχώς δεν τηρείται και λόγω της ισχνής νομικής ισχύος της. Πρόταση Νομοθετικής ρύθμισης: Προσθήκη στην παρ. 3.6.3 του Παραρτήματος Γ1/ΚΥΑ 52891/26.09.2013 (ΦΕΚ Β’ 2446/30.09.2013) - 3.6.3 Τα παραγόμενα επικίνδυνα απόβλητα, όπως: •χρησιμοποιημένοι συσσωρευτές •εξαντλημένοι καταλύτες •συσκευασίες που περιέχουν κατάλοιπα επικίνδυνων ουσιών •φίλτρα λαδιού •απόβλητα (λάσπη, βαρέα σωματίδια, επιπλέουσες ελαιώδεις ουσίες) από τον καθαρισμό του συστήματος συλλογής και τη λειτουργία του συστήματος επεξεργασίας των αποβλήτων που προκύπτουν από το πλύσιμο των δαπέδων •απόβλητα από διαδικασίες αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών διαρροών •κορεσμένα φίλτρα (βαφείο) να παραδίδονται σε εταιρείες αδειοδοτημένες για την συλλογή και μεταφορά των συγκεκριμένων επικίνδυνων αποβλήτων σύμφωνα με τις διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης 13588/725/2006(Β`383)και του Ν.4042/2012(Α`24),όπως εκάστοτε ισχύουν. Προσθήκη από οικ. 651/18.06.2012/ΕΟΑΝ: Οι επιχειρήσεις πώλησης και αντικατάστασης συσσωρευτών και τα συνεργεία θα πρέπει να ελέγχουν αν οι προμηθευτές τους είναι εντεταγμένοι σε ΣΕΔ με την εξακρίβωση της αναγραφής του ΑΜΠ στα σχετικά τιμολόγια. Στην περίπτωση που η προμήθεια δεν γίνεται άμεσα από τον παραγωγό (εισαγωγέα – κατασκευαστή) θα πρέπει ο προμηθευτής να αναγράφει στα τιμολόγια τον ΑΜΠ του εισαγωγέα. Προσθήκη στην παρ. 3.6.6 του Παραρτήματος Γ1/ ΚΥΑ 52891/26.09.2013 (ΦΕΚ Β’ 2446/30.09.2013) - 3.6.6 Οι συσσωρευτές να συλλέγονται στον χώρο του συνεργείου, να καταγράφονται στο βιβλίο διακίνησης συσσωρευτών οχημάτων και να υφίστανται διαχείριση σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της κοινής υπουργικής απόφασης 41624/2010 (Β` 1625), όπως εκάστοτε ισχύει. Προσθήκη: Το υπόψη Βιβλίο διακίνησης συσσωρευτών προορίζεται για την τήρηση αρχείων – μητρώων και αναγνωρίζεται με τη νομική ισχύ που περιγράφεται κατά τα οριζόμενα στο Άρθρο 20 του Ν. 4042/2012. Στο Βιβλίο καταχωρούνται όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες σχετικά με την προέλευση των συσσωρευτών, αθροιστικά οι ποσότητες ανά παραγωγό/προμηθευτή ανά έτος. Με το όνομα του παραγωγού να αναγράφεται ο ΑΜΠ. Στο Βιβλίο επίσης καταχωρούνται αναλυτικά όλα τα στοιχεία λιανικών πωλήσεων κατ’ έτος, καθώς και ο αριθμός του Εντύπου Αναγνώρισης Επικινδύνων Αποβλήτων (ΕΑΕΑ) που παράλαβε η επιχείρηση για την παράδοση του αποβλήτου. Τα ΣΕΔ οφείλουν να τηρούν αναλυτικό τρόπο καταγραφής των ΕΑΕΑ και ως προς τις ως άνω πληροφορίες/ δεδομένα. Για κάθε απόκλιση από την υποχρέωση τήρησης των ανωτέρω από οποιοδήποτε κι αν προέρχεται ή για κάθε ασάφεια, παροχή διευκρινήσεων κ.λπ., οφείλουν να ενημερώνουν εγγράφως τον ΕΟΑΝ, αν τους ζητηθεί. Η μη τήρηση των παραπάνω προϋποθέσεων στην προμήθεια συσσωρευτών και στη διακίνηση και διαχείριση τους από τα συνεργεία και τις επιχειρήσεις πώλησης/ αντικατάστασης συσσωρευτών, υπόκειται στον έλεγχο των αρμόδιων αρχών και επισύει την επιβολή ποινών κατά τις οικείες διατάξεις του Ν.2939/2001. Ο ΕΟΑΝ δύναται να διενεργήσει διαχειριστικό έλεγχο σε συνεργεία και επιχειρήσεις πώλησης/ αντικατάστασης συσσωρευτών και σε επιχειρήσεις υπόχρεων παραγωγών, προκειμένου να διαπιστώσει την τήρηση των προϋποθέσεων της παρούσης και των άλλων συναφών διατάξεων και να προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια για τα περαιτέρω. -(Προσθήκη νέου εδαφίου): Κάθε μεταφορά φορτίου αποβλήτων ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών οχημάτων θα πρέπει να συνοδεύεται από συμπληρωμένο ΕΑΕΑ. Οι επιχειρήσεις πώλησης/ αντικατάστασης συσσωρευτών και τα συνεργεία θα πρέπει να συμπληρώνουν πλήρως το σχετικό πεδίο που τις αφορά και να κρατούν ένα (1) αντίγραφο και, όπως και είναι προφανές, η συμπλήρωση του εντύπου θα πραγματοποιείται κατά την παράδοση του φορτίου των αποβλήτων συσσωρευτών, στους νόμιμους συλλέκτες. Στο ΕΑΕΑ που χορηγεί το ΥΠΕΝ και ειδικότερα στην ενότητα «1) Προέλευση Αποβλήτου», προστίθεται υποχρεωτικά ειδική θέση καταχώρησης του ΑΜΠ. - (Σε αντικατάσταση του εδαφ. 3.6.3): Στην περίπτωση που τα επικίνδυνα απόβλητα πριν την παράδοση τους αποθηκεύονται προσωρινά εντός του συνεργείου, πρέπει να αποθηκεύονται σε στεγανά δοχεία κατάλληλων προδιαγραφών, σε ασφαλές σημείο, τα οποία να φυλάσσονται σε χώρο του συνεργείου, ο οποίος να πληροί τις προδιαγραφές που ορίζονται στο Κεφάλαιο 2 της ΚΥΑ 24944/2006 (Β` 791) και στον Ν. 4042/2012 (Α` 24), όπως εκάστοτε ισχύουν και πάντως να μην γίνεται υπέρβαση της αποθηκευτικής δυνατότητας των μέσων συλλογής ήτοι κατάλληλων κάδων συλλογής που θα φέρουν την κατάλληλη σήμανση. Η προμήθεια των κάδων είναι ευθύνη των συνεργείων που μπορούν να συμβουλευθούν τα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης για τις απαιτούμενες προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν οι κάδοι/ στεγανά δοχεία. Σε τυχόν έλεγχο που διενεργείται από τον ΕΟΑΝ σε επιχείρηση συνεργείου ή/ και σε επιχείρηση πώλησης/ αντικατάστασης συσσωρευτών, η επιχείρηση οφείλει να παραδώσει όλα τα στοιχεία, τηρούμενα βιβλία κ.λπ. προς απόδειξη των ποσοτήτων αποβλήτου που διαχειρίστηκε νομίμως. Σε κάθε περίπτωση, η δωδεκάμηνη ποσότητα διαχείρισης αποβλήτου μιας επιχείρησης που καταγράφεται σε ΕΑΕΑ δεν μπορεί να υπερβαίνει την ετήσια ποσότητα συσσωρευτών που η επιχείρηση προμηθεύτηκε στη δωδεκάμηνη περίοδο αναφοράς, με απόκλιση ± 20%, εκτός αν συντρέχουν ειδικοί απρόβλεπτοι λόγοι για την επιχείρηση, οι οποίοι θα πρέπει να τεκμηριώνονται επαρκώς και αναλυτικά. Για την εξασφάλιση της δυνατότητας διασταύρωσης και επιβεβαίωσης των στοιχείων του Σημείου Συλλογής από όπου προέρχεται το απόβλητο, στα ΕΑΕΑ καταχωρούνται υποχρεωτικά τα στοιχεία ΑΦΜ, ΔΟΥ, επαγγελματική ιδιότητα του Σημείου Συλλογής από το οποίο προέρχεται το απόβλητο. Τα έσοδα της επιχείρησης τα οποία προέρχονται από την πώληση αποβλήτου με εμπορική αξία δηλώνονται ξεχωριστά στην αρμόδια ΔΟΥ αλλά απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής Φόρου Εισοδήματος. Με την παρούσα διάταξη θεσμοθετείται το Μητρώο Σημείων Συλλογής, η κατάρτιση και τήρηση του οποίου υπάγεται στις υποχρεώσεις του ΕΟΑΝ, σε συνεργασία με τα ΣΕΔ. Λεπτομέρειες για τη διαδικασία κατάρτισης και τήρησης του καθώς και για τα στοιχεία που θα τηρούνται σ’ αυτό, αποφασίζονται από το ΔΣ του ΕΟΑΝ εντός έξι (6) μηνών από την ψήφιση της παρούσας. συνεχίζεται…