• Σχόλιο του χρήστη 'WWF Ελλάς' | 21 Νοεμβρίου 2016, 13:38

    (α) Η 4η παράγραφος προβλέπει την έγκριση των Πολεοδομικών Σχεδίων Εφαρμογής από τον γ.γ. Α.Δ. (όπως και στον ν. 4269/2014). Ωστόσο, σύμφωνα με τη νομολογία, για τις αποφάσεις αυτές απαιτείται η έγκριση π.δ.: «ο πολεοδομικός σχεδιασμός, δηλαδή η πολεοδομική οργάνωση των πόλεων και των οικισμών της Χώρας οποιουδήποτε μεγέθους κατά τρόπο που να εξυπηρετεί τη λειτουργικότητα και την ανάπτυξή τους και να επιτυγχάνει την εξασφάλιση των καλύτερων δυνατών όρων διαβιώσεως σ’ αυτούς, έχει ευρύτερες συνέπειες, που δεν περιορίζονται στα όρια του συγκεκριμένου οικισμού, αλλ’ εκτείνονται σ’ ολόκληρη την επικράτεια, εν όψει της αλληλεπιδράσεως του τρόπου οργανώσεως κάθε οικισμού με τους υπολοίπους και των επεμβάσεων στο φυσικό και το πολιτιστικό περιβάλλον … Επομένως, η έγκριση και τροποποίηση των πολεοδομικών σχεδίων οποιασδήποτε κλίμακος, και η θέσπιση με ρυθμίσεις κανονιστικού χαρακτήρα πάσης φύσεως όρων δομήσεως, δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε ειδικότερο θέμα, … αλλ’ ούτε και θέμα τοπικού ενδιαφέροντος ή τεχνικού ή λεπτομερειακού χαρακτήρα. Συνεπώς, οι ρυθμίσεις αυτές μπορεί να γίνονται μόνον με την έκδοση προεδρικού διατάγματος» (ΣτΕ Ολ. 3661/2005). (β) Η ίδια (4η) παράγραφος εξακολουθεί (όπως και στον 4269/2014) να προβλέπει έναν αρχαϊκό τρόπο δημοσιοποίησης – την «έκθεση» του κτηματογραφικού διαγράμματος στον δήμο (και την δημοσίευση ανακοίνωσης σε εφημερίδα). Οι τρόποι αυτοί θα πρέπει να συνδυαστούν επιτέλους με ανάρτηση στο διαδίκτυο, και με ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής ενστάσεων – ένα ηλεκτρονικό πολεοδομικό και χωροταξικό μητρώο.