• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΙΕΝΝΗΣ ΑΤΕ (Διέννης Ευάγγελος)' | 8 Μαρτίου 2017, 13:10

    Πρατήρια σε περιορισμένες ακατάλληλες διαδρομές Για το θέμα της χωροθέτησης των πρατηρίων καυσίμων είναι αναγκαίο να αντιληφθεί το Υπουργείο σας τα προβλήματα που προκύπτουν από την «απλοποιημένη» αντιμετώπιση του θέματος. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα θα βοηθήσει: Στα Βίλια Αττικής υπάρχουν μόνο δύο πρατήρια, η δε πολεοδομική μελέτη επιτρέπει την ίδρυση πρατηρίων στην περιφερειακή οδό (εντός σχεδίου). Αυτό όμως που αγνοεί ο συνάδελφος πολεοδόμος, ο οποίος κατ΄ αρχάς ορθώς είδε το θέμα (με τη χωροθέτηση των πρατηρίων στις «παρυφές» της κωμόπολης), είναι ότι τα πρατήρια έχουν υποχρέωση να απέχουν ορισμένα μέτρα από γειτνιάζουσες εγκαταστάσεις, όπως και να διαθέτουν εξασφαλισμένη ορατότητα 100 μ. προ του πρατηρίου (και σε οριζοντιογραφία και σε μηκοτομή). Εκεί λοιπόν, λόγω της καμπύλης διαδρομής της περιφερειακής οδού, δεν μπορεί να εξασφαλιστεί ορατότητα 100 μ, άρα η πρόβλεψη για δημιουργία πρατηρίων στην οδό αυτή παραμένει «γράμμα νεκρό». Έτσι για τονξ καταναλωτή υπάρχουν μόνο τα δύο πρατήρια και είναι εύλογα τα αποτελέσματα έλλειψης ανταγωνισμού. Παρόμοια φαινόμενα παρουσιάζονται από την άκριτη επιβολή περιορισμών από τους Πολεοδόμους μελετητές. Ενδεικτικά: οι κάτοικοι της Πεντέλης, της Νέας Πεντέλης, ακόμη και των Μελισσίων, όταν μπαίνουν στην Λ. Πεντέλης βρίσκουν πρατήριο κλειστό (εδώ και χρόνια) λόγω «χρήσεων γης». Η απαγόρευση και η «σφράγιση» οφείλεται στο διάταγμα προστασίας του Ρέματος Πολύδροσου, όπου ο Μελετητής θεώρησε σωστό να περιλάβει και τα οικόπεδα που έχουν πρόσωπο στη Λ. Πεντέλης, έστω και αν είναι στο 2ο ή στο 3ο Ο.Τ. από το ρέμα !! Έτσι λοιπόν στην κάθοδο της Λ. Πεντέλης υπάρχουν μόνο δύο πρατήρια ελεγχόμενα των ΕΛΠΕ (ΕΚΟ και ΒΡ), με ότι αυτό συνεπάγεται για τις τιμές και τον καταναλωτή. Γι αυτό και τέθηκε με επίταση το αίτημα στο βασικό οδικό δίκτυο, ασχέτως άλλων απαγορεύσεων, να επιτρέπονται πρατήρια καυσίμων. Για τη ΔΙΕΝΝΗΣ ΑΤΕ Βαγγέλης Διέννης Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος ΕΜΠ Α.Μ. ΤΕΕ : 13.771