Άρθρο 04 – 3. Γενική Κατοικία

Στις περιοχές γενικής κατοικίας επιτρέπονται μόνο:
(1) Κατοικία
(2) Κοινωνική πρόνοια
(3) Εκπαίδευση: Τα κτίρια εκπαιδευτηρίων και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να έχουν μέγιστη συνολική επιφάνεια δόμησης μέχρι 2.000 τμ.
(4) Κέντρα Έρευνας
(5) Μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις (μόνο κατηγ. Α)
(6) Θρησκευτικοί χώροι
(7) Πολιτιστικές εγκαταστάσεις, μέχρι 1200τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης
(8) Μόνο εμπορικά καταστήματα (8.1), καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών (8.2), δημοτικές αγορές (8.3), υπεραγορές (8.4)
(9) Γραφεία , Τράπεζες, Ασφάλειες, Επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας.
(10) Διοίκηση τοπικής σημασίας
(11) Περίθαλψη – μόνο πρωτοβάθμιες υπηρεσίες υγείας χωρίς νοσηλεία μέχρι 100 κλίνες ή 2.000 τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης.
(13) Εστίαση μέχρι 250 τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης
(14) Αναψυκτήρια μέχρι 100 τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης
(16) Ξενοδοχειακά καταλύματα και λοιπές τουριστικές εγκαταστάσεις μέχρι 100 κλίνες.
(17) Στάθμευση (κτίρια-γήπεδα) αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων
(18) Πρατήρια υγρών καυσίμων. Η εγκατάσταση νέων πρατηρίων υγρών καυσίμων σε συνδυασμό με χρήσεις σταθμού αυτοκινήτων, πλυντηρίου και λιπαντηρίου αυτοκινήτων, αξεσουάρ αυτοκινήτου και μίνι μάρκετ για την εξυπηρέτηση των πελατών, επιτρέπεται μόνο εφ όσον αποτελεί μοναδική χρήση του οικοπέδου.
(19) Πλυντήρια – Λιπαντήρια αυτοκινήτων
(20.1) Συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, συνήθων οχημάτων (με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 9 ατόμων ή μέχρι 3,5 τόνων μικτού φορτίου)
(21) Εγκαταστάσεις αποθήκευσης χαμηλής όχλησης μέχρι 400τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης μόνο εφόσον αποτελεί μοναδική χρήση του οικοπέδου
(25) Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης μέχρι 400τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης
(28.4) Σιδηροδρομικοί σταθμοί
(28.8) Σταθμοί αστικών και υπεραστικών λεωφορείων (κατηγορίες 1 και 2) εφόσον προβλέπονται από το εγκεκριμένο σχέδιο
(28.11) Σταθμοί μετεπιβίβασης ΜΜΜ εφόσον προβλέπονται από το εγκεκριμένο σχέδιο
(29) Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ – ΙΚΤΕΟ)
(32) Γωνιές ανακύκλωσης, μικρά Πράσινα σημεία
(35) Δεξαμενές νερού – αφαλάτωσης, λιμνοδεξαμενές
(38) Εγκαταστάσεις σταθμών βάσης κεραιών κινητής τηλεφωνίας
(40) Αστική γεωργία – λαχανόκηποι
(47) Εγκαταστάσεις υποδοχής και φιλοξενίας μεταναστών-προσφύγων μέχρι 300 ατόμων

Με τον πολεοδομικό σχεδιασμό είναι δυνατό να επιβάλλονται περιορισμοί ως προς την πυκνότητα εγκατάστασης πλην των με κωδικό (1), (2), και (5) ανωτέρω χρήσεων (π.χ. μέγιστος αριθμός ανά Ο.Τ/ Π.Ε./ οδικό άξονα ή κατά άλλο επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο)

  • 17 Μαρτίου 2017, 13:01 | Ιωάννα Μαϊστρέλλη

    *Nα προστεθούν οι ΑΠΕ (εφόσον προσπαθούμε να οδηγηθούμε σε κτήρια μηδενικής κατανάλωσης),
    *Εστίαση χωρίς περιορισμό στη δόμηση
    *Αθλητικές εγκαταστάσεις γενικά και όχι μόνο κατηγορίας Α
    *Επαγγελματικά εργαστήρια χωρίς περιορισμό στην δόμηση
    *Όχι hot spot 300 ατόμων στην εντός σχεδίου περιοχή. Εδώ περιορίζει τα ξενοδοχειακά καταλύματα στις 100 κλίνες και θα δημιουργήσει υποδομές για 300 ατόμα μέσα στην πόλη; Τα υπάρχοντα hot spot της χώρας έχουν ήδη παρουσιάσει προβλήματα λόγω μη επαρκών δικτύων αποχέτευσης και την ανάγκη για αυξημένη αστυνόμευση λόγω των συνεχόμενων κρουσμάτων κλοπών που είναι αναμενόμενα, καθώς ο άνθρωπος που έχει ταλαιπωρηθεί, πεινάει και ζει σε άσχημες συνθήκες θα αναγκαστεί να κλέψει για να επιβιώσει.
    *Να αφαιρεθούν οι εγκαταστάσεις σταθμών βάσης κεραιών κινητής τηλεφωνίας καθώς έχει αποδειχθεί από διάφορες μελέτες ότι είναι καρκινογόνα και γενικά βλαβερή για την υγεία των ανθρώπων η έκθεση σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία

    Ιωάννα Μαϊστρέλλη
    Πολιτικός Μηχανικός

  • 17 Μαρτίου 2017, 13:18 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΛΕΣΣΑΣ

    Όπως έχουν ήδη παρατηρήσει και αρκετοί άλλοι σχολιαστές, υπάρχουν περιοχές Γενικής Κατοικίας, όπως ΜΕΤΣ, ΠΛΑΚΑ κλπ, όπου με ειδικά ΠΔ απαγορεύονται αρκετές χρήσεις γης από αυτές που επιτρέπονται στο παρόν Σχέδιο.
    Όταν κλείσει ένα παλαιό κατάστημα με αυτή την χρήση, δεν μπορεί να λειτουργήσει άλλο παρόμοιο με το προηγούμενο στο ίδιο ακίνητο.
    Με τις ειδικές ρυθμίσεις αυτές, απαξιώνονται ακίνητα τα οποία έχουν κατασκευασθεί ειδικά για αυτήν την χρήση.
    Αυτό δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό, επειδή δίπλα ακριβώς μπορεί να λειτουργούν άλλα παρόμοια.
    Δημιουργεί και ανισότητα δικαιωμάτων, μεταξύ των ιδιοκτητών ακινήτων.
    Προσπαθούμε να ρυθμίσουμε ένα κράτος δικαίου από την μία και από την άλλη το καταστρέφουμε.

  • 17 Μαρτίου 2017, 02:50 | ΘΕΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ

    Είναι απορίας άξιο, γιατί οι (μή προνομιούχοι) κάτοικοι αυτής της κατηγορίας, πρέπει να υφίστανται την όχληση από την προσέλευση κατοίκων των υπόλοιπων, προνομιούχων περιοχών Στην περιοχή αυτής της κατηγορίας θα προσέλθουν οι (προνομιούχοι) πολίτες άλλων περιοχών για τις χρήσεις που δεν επιτρέπονται εκεί, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους σε εστίαση, υπεραγορές, συνεργεία αυτοκινήτων, καφετέριες, σταθμούς λεωφορείων, τραίνων, υγειονομική περίθαλψη κλπ.
    Επομένως θα υπάρχει ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΟΧΛΗΣΗ από
    1. Αυξημένη κίνηση
    2. Πρόσθετες ή/και μεγαλύτερες εγκαταστάσεις υγείας, καταστημάτων, εργαστηρίων, σταθμών κλπ

    ΑΥΤΌ ΑΠΟΤΕΛΕΊ ΑΝΙΣΌΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΆΤΩΝ ΜΕΤΑΞΎ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

  • Περιοχές γενικής κατοικίας
    Καταγράφεται αρνητικά ότι επιτρέπονται χρήσεις που επιβαρύνουν υπέρμετρα την λειτουργία του αστικού ιστού όπως:
    – Κτίρια τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με όριο μεγέθους δόμησης
    – Κέντρα έρευνας δίχως όριο μεγέθους δόμησης
    – Σιδηροδρομικοί σταθμοί
    – Προβλεπόμενοι από ρυμοτομικό σχέδιο
    – Σταθμοί αστικών & υπεραστικών λεωφορείων
    – Σταθμοί μετεπιβίβασης ΜΜΜ
    – ΚΤΕΟ
    ενώ απαγορεύονται
    – Κτίρια εστίασης άνω των 250 τ.μ.
    – Κτίρια αναψυχής άνω των 100 τ.μ.
    – Κτίρια και εγκαταστάσεις ειδικής εκπαίδευσης, ωδεία, φροντιστήρια, σχολές χορού, τεχνών κλπ
    Σημειώνεται η επιτρεπόμενη χωροθέτηση Μονάδων Ψυχοκινητικής Αποκατάστασης, μόνο στις περιοχές αμιγούς κατοικίας και όχι σε άλλες περιοχές.
    Θετικά καταγράφεται η επιτρεπόμενη χρήση Αστικής Γεωργίας στις περιοχές Αμιγούς και Γενικής Κατοικίας αρκεί να της δοθεί σαφές περιεχόμενο και πεδίο εφαρμογής.

  • 16 Μαρτίου 2017, 13:25 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΣΙΠΟΥΛΑΡΙΔΗΣ

    Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την αντιστοιχιση χρήσεων γής με τις κατηγορίες χρήσεων που ορίζονται από τις υγειονομικές διατάξεις. Η «Επιχείρηση αναψυχής και προσφοράς κατά κύριο λόγο οινοπνευματοδών ποτών» είναι αναψυκτήριο, κέντρο διασκέδασης-αναψυχής ή γενικά χώρος συνάθροισης κοινού?
    οι «Επιχείρήσεις λιανικής και χονδρικής διάθεσης τροφίμων και ποτών» είναι ουσιαστικά εμπορικά καταστήματα. Όμως η αναφορά σε «χονδρικό» οδηγεί σε απαγόρευση τους εντός σχεδίου. Η ασάφεια αυτή πρέπει να διευκρινιστεί γιατί δημιουργούνται πολλ΄΄α προβλήματα στις χρήσεις γης.

  • 14 Μαρτίου 2017, 12:16 | ΣΤΡΑΙΤΟΥΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Αγαπητοί κύριοι,

    Γιατί σχεδιάζετε περιβαντολογικά την κατοικία διαχωρίζοντας την σε κατοίκους δύο κατηγοριών? Τι θα πεί αμιγής κατοικία? γιατί όσοι διαμένουν σε περιοχές με χρήση γενικής να δέχονται όλες τις επιβαρύνσεις? και όχι οι της αμιγούς? Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει μόνο μία χρήση με τον όρο κατοικία.

    Επιπλέον,

    Στην χρήση Γενικής Κατοικίας τα σημεία

    18) Πρατήρια υγρών καυσίμων. Η εγκατάσταση νέων πρατηρίων υγρών καυσίμων σε συνδυασμό με χρήσεις σταθμού αυτοκινήτων, πλυντηρίου και λιπαντηρίου αυτοκινήτων, αξεσουάρ αυτοκινήτου και μίνι μάρκετ για την εξυπηρέτηση των πελατών, επιτρέπεται μόνο εφ όσον αποτελεί μοναδική χρήση του οικοπέδου.
    (19) Πλυντήρια – Λιπαντήρια αυτοκινήτων
    (20.1) Συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, συνήθων οχημάτων (με δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 9 ατόμων ή μέχρι 3,5 τόνων μικτού φορτίου)
    (21) Εγκαταστάσεις αποθήκευσης χαμηλής όχλησης μέχρι 400τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης μόνο εφόσον αποτελεί μοναδική χρήση του οικοπέδου
    (25) Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης μέχρι 400τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης

    επιφέρουν μεγάλη επιβάρυνση στην χρήση γης. Φυσικά γνωρίζεται ότι πολλές εγκαταστάσεις εφόσον αδειοδοτηθούν καταστρατηγούν τα επιτρεπτά όρια των χρήσεων.

    ίσως οι παραπάνω χρήσεις 18-25 θα έπρεπε αποτελούν από μόνες μια κατηγορία
    μαζί με τις υπόλοιπες έως την 47. Δεν μπορούν όλα αυτά να συνυπάρξουν με την κατοικία!!!!

  • Προτείνεται η προσθήκη τελευταίου εδαφίου ως εξής:
    (51) Παιδική αναψυχή- Δραστηριότητες παιδικής ψυχαγωγίας

    ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 1 – Βλ. σχόλιο στο αντίστοιχο άρθρο:
    Οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την παιδική αναψυχή γνωρίζουν μεγάλη άνθιση τα τελευταία χρόνια και αποτελούν μία από τις κατηγορίες χρήσεων που εξελίσσονται συνεχώς, αλλά, δυστυχώς, αποκτούν επικαιρότητα μόνο με δυσάρεστες αφορμές. Το προτεινόμενο σχέδιο προβλέπει μόνο τη λειτουργία «λούνα παρκ» (κατεξοχήν χώρων παιδικής αναψυχής), συνδέοντάς τη λειτουργικά στην ίδια ειδική χρήση με τα θεματικά πάρκα. Ωστόσο, τα τελευταία αποτελούν κατά τη νομοθεσία εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής και δεν σχετίζονται ούτε πολεοδομικά ούτε λειτουργικά με την παιδική αναψυχή, η οποία, λόγω της μεγάλης ποικιλίας δραστηριοτήτων, μπορεί να είναι πολύ ηπιότερη.
    Προτείνεται αφενός η αναδιατύπωση των κατηγοριών ειδικών χρήσεων γης με α.α. 50 και 51, αφετέρου ο διαχωρισμός της παιδικής αναψυχής σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με την ένταση και την πολεοδομική λειτουργία τους.
    Με τον τρόπο αυτό και με την εξειδίκευση που θα ακολουθήσει με την προβλεπόμενη στο ίδιο άρθρο υπουργική απόφαση, μπορεί να ξεκινήσει πλέον η θεσμοθέτηση διαδικασιών αδειοδότησης τέτοιων χρήσεων, η οποία σήμερα είναι εξαιρετικά ελλιπής, καθιστώντας τη λειτουργία τους ιδιαίτερα προβληματική – αν όχι και επικίνδυνη.

  • 13 Μαρτίου 2017, 23:46 | Σπύρος

    Βάσει του αρ.4 λέτε να γίνουν ΚΤΕΟ διπλα από τα σπίτια μας για να μην μπορούμε να αναπνέουμε καθαρό αέρα, για να μην μπορούμε να ηρεμούμε τα μεσημέρια από τα μανσαρίσματα ΕΛΕΟΣ λες και δεν μπορούμε να είμαστε σε 10 λεπτά σε ένα ΚΤΕΟ για να περάσουμε τα οχήματά μας. Παρακαλώ όπως διορθώσετε ΑΜΕΣΑ αυτό το λάθος.

  • 13 Μαρτίου 2017, 16:03 | ΑΘΑΝΑΣΙΑ

    Θα πρέπει να προστεθούν οι κατηγορίες (8.5) πολυκαταστήματα και (8.6) εμπορικά κέντρα.
    Δεν θα πρέπει να υπάρχει περιορισμός επιφάνειας για την κατηγορία (3) εκπαίδευση και για τις κατηγορίες (13) εστίαση και (14) αναψυκτήρια.

  • Στο άρθρο αυτό («Γενική Κατοικία») εισάγονται περιορισμοί ανά κατηγορία ειδικής χρήσης, οι οποίοι όμως δεν προκύπτει εάν στηρίζονται σε ειδική πολεοδομική τεκμηρίωση, αλλά αντίθετα φαίνεται να έχουν τεθεί αυθαίρετα. Είναι σαφές ότι τέτοιο ποσοτικοί περιορισμοί περιορίζουν αδικαιολόγητα την ευχέρεια ανάπτυξης μιας περιοχής, η οποία αποτελεί αντικείμενο ειδικής ρύθμισης τοπικού πολεοδομικού σχεδιασμού, υπό τις κατευθύνσεις και τους περιορισμούς -μόνο- του υπερκείμενου σχεδιασμού.
    Προτείνεται η απαλοιφή όλων των ποσοτικών περιορισμών, ώστε να καταλείπεται η ευχέρεια χωροταξικής και πολεοδομικής αντιμετώπισης κάθε περιοχής σύμφωνα με τον προορισμό της. Εναλλακτικά προτείνεται η επαναφορά των αντίστοιχων ορίων που εισήγαγε ο Ν.4269/2014, όπου υπήρχαν.
    Σημειώνεται, παρεμπιπτόντως, ότι η παραπομπή της παραγράφου 5 σε «μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις (μόνο κατηγ. Α)» δεν είναι σαφής, καθώς δεν ορίζεται κάπου η κατηγορία Α.

  • 13 Μαρτίου 2017, 15:17 | ΚΑΤΣΙΝΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ, IKTEO KOMBΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

    Κύριε Υπουργέ,

    Στο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος, που είναι στην ηλεκτρονική διαβούλευση, προβλέπεται στο άρθρο 4 στην παράγραφο 29 η επαναφορά της εγκατάστασης και λειτουργίας Ιδιωτικών .ΚΤΕΟ στην Γενική Κατοικία.

    ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

    1. To νομοθετικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ καθορίστηκε με τα άρθρα 33 έως και 41 του νόμου του ν. 2963/2001 <> ( ΦΕΚ Α’ 268 ) και των κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου αυτού, σχετικών με την αδειοδότηση, υπουργικών αποφάσεων . Ειδικά για το θέμα της χωροθέτησης των Ι.Κ.Τ.ΕΟ., εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 34, παρ. 2 & 36 παρ. α. όπου για την Αθήνα , Θεσσαλονίκη επέτρεπαν στην Γενική Κατοικία και Πολεοδομικό Κέντρο την εγκατάσταση και Λειτουργία Ιδιωτικών ΚΤΕΟ.

    3. Τροποποιήσεις στις διατάξεις χωροθέτησης των ΙΚΤΕΟ

    α. Με τις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν.3710/2008 ( Α’ 216), θεσπίστηκε απαγόρευση εγκατάστασης μετά τη θέση σε ισχύ αυτού, Ι.Κ.Τ.Ε.Ο σε περιοχές Γενικής Κατοικίας ή Πολεοδομικού Κέντρου ,ενώ με την παρ.5 του άρθρου 5 του ν.3897/2010 ( Α’ 208),καθορίστηκε η λειτουργία των ήδη ιδρυθέντων στις συγκεκριμένες περιοχές και θεσπίστηκε η υποχρέωση μετεγκατάστασής τους, οριστικά και αμετάκλητα ,εντός είκοσι (20) ετών από την δημοσίευσή του, σε περιοχές εκτός Γενικής Κατοικίας ή Πολεοδομικού Κέντρου.

    β. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ,ότι το ΥΕΧΩΔΕ, κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου του μετέπειτα ν.3710/2008 (ΦΕΚ Α’ 216), για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος δεν είχε αποδεχτεί ανάλογη σχετική ρύθμιση για την Ίδρυση και Λειτουργία Ι.Κ.Τ.Ε.Ο . σε περιοχές Γενικής Κατοικίας και Πολεοδομικού Κέντρου .

    γ. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου ν. 3897/2010 ( Α 208), η διάταξη της παρ.5 του άρθρου 5 του νόμου αυτού ,με την οποία όπως προαναφέρθηκε ,καθορίστηκε η λειτουργία των ήδη ιδρυθέντων στις συγκεκριμένες περιοχές και θεσπίστηκε η υποχρέωση μετεγκατάστασής
    τους ,οριστικά και αμετάκλητα, εντός είκοσι(20) ετών από τη δημοσίευσή του ,σε περιοχές εκτός Γενικής Κατοικίας ή Πολεοδομικού Κέντρου , αποσκοπούσε στην προστασία του περιβάλλοντος στις περιοχές αυτές , με ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου ,των ρύπων και του θορύβου.

    Η δε προθεσμία των είκοσι (20) ετών για τη μετεγκατάστασή τους είχε θεωρηθεί εύλογη προκειμένου να αποσβεστεί η επένδυση και να υπάρξει και ένα σχετικό κέρδος του επενδυτή.

    Επομένως από την στιγμή πουεδώ και εννέα χρόνια έχει ήδη διαμορφωθεί με τους παραπάνω ισχύοντες όρους η επιχειρηματική, οικονομική δραστηριότητα των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ ποιος ο λόγος που επανέρχεται η πρόταση για εγκατάσταση και λειτουργία αυτών στην Γενική Κατοικία ; Ποια η σκοπιμότητα ;

    H μήπως υπάρχει η αναγκαιότητα ότι δεν εξυπηρετούνται οι πολίτες των αστικών κέντρων με την υπάρχουσα διαμορφωμένη κατάσταση των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ ;

    ΙΚΤΕΟ ΚΟΜΒΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ
    ΚΑΤΣΙΝΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

  • 13 Μαρτίου 2017, 15:09 | ΔΕΗ Α.Ε.

    Οι υποδομές μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας είναι απαραίτητες σε όλο το φάσμα των χρήσεων γης, ακόμα και στις περιοχές αποκλειστικής κατοικίας.

    Συνεπώς στα άρθρα 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17 να συμπεριληφθεί η χρήση: 36.2 «Υποδομές μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και συνοδά έργα αυτών».

    Τα παραπάνω είναι σύμφωνα με:
    • το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΦΕΚ Α΄ 128/2008) «Η ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και της χωρικής συνοχής. Για το σκοπό αυτόν, με το παρόν πλαίσιο, επιδιώκεται:… Η βελτίωση της πρόσβασης σε βασικά δίκτυα μεταφορών, ενέργειας και επικοινωνιών και η ανάπτυξη των σχετικών υποδομών» (άρθρο 2).
    • το Άρθρο 190 του Νόμου 4001 (ΦΕΚ 179Α/22.08.2011): σύμφωνα με το οποίο «Σε όλες τις κατηγορίες χρήσεων γης, οι οποίες καθορίζονται στο π.δ. της 232/6.3.1987 (Δ’ 166) ή σε άλλα προεδρικά διατάγματα που εκδόθηκαν βάσει της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 1561/1985 (Α’ 148), όπως αυτή τροποποιήθηκε από την παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 3212/2003 (Α’ 308) και ισχύει, ή προβλέπονται από τον χωροταξικό ή πολεοδομικό σχεδιασμό οποιουδήποτε επιπέδου, περιλαμβάνεται ως επιτρεπτή χρήση η εγκατάσταση Κέντρων Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και των συνοδευτικών αυτών έργων και υπόγειων καλωδιακών δικτύων», (ανεξαρτήτως πληθυσμιακών κριτηρίων).

  • 13 Μαρτίου 2017, 15:50 | Κατερίνα Δαναδιάδου, Σοφία Παρθενοπούλου

    1. Το περιεχόμενο της γενικής κατοικίας εμφανίζεται πιο επιβαρυμένο (περιβαλλοντικά) σε σχέση με το τοπικό κέντρο συνοικίας
    (πχ οι επιτρεπόμενες κλίνες για ξενοδοχεία και τουριστικές εγκαταστάσεις είναι 100, σε αντίθεση με το τοπικό κέντρο όπου ο μέγιστος αρ.κλινών είναι 50)
    3. Θα πρέπει να διευκρινίζεται τι περιέχει η κατηγορία Α αθλητικών εγκαταστάσεων

  • 13 Μαρτίου 2017, 15:20 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗΣ

    Στο παρόν φαίνεται προσπάθεια απομάκρυνσης των πρατηρίων υγραερίου και φυσικού αερίου από τις περιοχές γενικής κατοικίας. Οι χρήσεις αυτές είναι πιο σύγχρονες και ειδικά η παροχή υγραερίου που γίνεται μέσω σωληνώσεων είναι λιγότερο επικίνδυνη από την παροχή βενζίνης. Ως εκ τούτου πρέπει να μπορούν να χωροθετούνται σε περιοχές γενικής κατοικίας.

  • Το (18) να αντικατασταθεί ως εξής:
    «Πρατήρια παροχής Καυσίμων και Ενέργειας»

    Αιτιολόγηση:
    Να μην υπάρχει ο περιορισμός της μοναδικής χρήσης του οικοπέδου. Ο περιορισμός «μοναδική χρήση του οικοπέδου» έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το νέο νόμο 4439/2016 που επιτρέπει και άλλες χρήσεις (γραφεία, κλπ.) ακόμη και σε ορόφους του κτιρίου του πρατηρίου.
    Έρχεται επίσης σε αντίθεση με τις διατάξεις της ειδικότερης νομοθεσίας για τα πρατήρια, αφού σύμφωνα με το Π.Δ. 118/2006 (ΦΕΚ 119 Α) άρθρο 2, στα πρατήρια υγρών καυσίμων μπορούν να ασκούνται συμπληρωματικές δραστηριότητες όπως πλύση – λίπανση, παροχή υπηρεσιών υγειονομικού ενδιαφέροντος, εμπορία ειδών συναφών προς τα οχήματα, ανταλλακτικών και εμπορευμάτων, καθώς και οποιαδήποτε άλλη εμπορική δραστηριότητα με την οποία καλύπτονται ανάγκες των διακινουμένων και χρηστών του πρατηρίου, εστιατόρια, μπαρ, συνεργεία οχημάτων, οδική βοήθεια, τράπεζα, πρώτες βοήθειες, εγκαταστάσεις προσωπικής υγιεινής, εγκαταστάσεις διανυκτέρευσης, στάθμευση οχημάτων, κ.α., ενώ ΔΕΝ δίνεται πλέον η δυνατότητα ανάπτυξης στο ίδιο οικόπεδο της κατοικίας του ιδιοκτήτη και η επαγγελματική του δραστηριότητα που συνήθως συμβαίνει κυρίως σε ημιαστικές περιοχές και προβλέπεται και από τον πρόσφατα δημοσιευθέντα νόμο 4439/2016.

  • 13 Μαρτίου 2017, 14:04 | Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων

    Όπως ορθά προαναφέρθηκε, αν επιτραπεί η χωροθέτηση ΚΤΕΟ – Ι. ΚΤΕΟ σε περιοχές με χρήση Γενικής Κατοικίας, θα ανοίξει ο δρόμος για την ίδρυση επιπλέον Ι.ΚΤΕΟ σε περιοχές από τις οποίες είχαν αποκλειστεί όλα τα υπόλοιπα, λειτουργούντα σήμερα, περίπου 180 Ι.ΚΤΕΟ.
    Η τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού είναι προϋπόθεση για τη βιώσιμη λειτουργία όλων των κλάδων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο και η ανατροπή αυτών οδηγεί σε αδιέξοδα, που με τη σειρά τους εξωθούν τις επιχειρήσεις να ασκούν πλημμελώς τις υποχρεώσεις τους, οι οποίες στην περίπτωση των ΚΤΕΟ σχετίζονται άμεσα και δραματικά με την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον /δημόσια υγεία.
    Με βάση τα παραπάνω, η ανατροπή, εκ των υστέρων, βασικών κανόνων ίδρυσης /λειτουργίας για τα ΚΤΕΟ, σε όφελος ορισμένων και εις βάρος των υπολοίπων είναι σε εντελώς λάθος κατεύθυνση.
    Το Υπ. Περιβάλλοντος αντίθετα θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να υποστηρίξει την έναρξη ελέγχων στα ΚΤΕΟ, ως προς την αποτελεσματικότητα των ελέγχων που διενεργούν (έλεγχοι πεδίου), καθώς αυτοί απουσιάζουν σήμερα.

  • 13 Μαρτίου 2017, 14:45 | Σταύρος Β. Φαλέγκας

    Όταν λέμε πρατήρια υγρών καυσίμων πλέον δεν εννοείται μόνο το πρατήριο βενζίνης. Τα πρατήρια πρέπει να έχουν τη δυνατότητα παροχής και υγραερίου και φυσικού αερίου σύμφωνα με τις ειδικές ενεργειακές ανάγκες του πληθυσμού η οποίες είναι συνεχώς μεταβαλλόμενες και εκσυγχρονίζονται ραγδαία. Εξάλλου αυτό το γεγονός αντιτίθεται ευθέως με ισχύουσα διάταξη νόμου (ισχυρότερη κανονιστική διάταξη από τον εν λόγω προεδρικό διάταγμα)και συγκεκριμένα με το άρθρο 10 του νόμου 3710/2008 περί προώθησης ενα΄΄ακτικών καυσίμων. Συνεπώς στη γενική κατοικία πρέπει να προστεθεί ολογράφως η χρήση 18. Πρατήρια υγρών καυσίμων, υγραερίου, φυσικού αερίου.

  • 13 Μαρτίου 2017, 14:17 | ΟΛΓΑ ΛΑΜΠΡΗ

    Όπως φαίνεται, στις περιοχές Γενικής Κατοικίας υπάρχει πρόβλεψη μόνο για: «(18) Πρατήρια υγρών καυσίμων.». Σύμφωνα με την Παράγραφο 1 του Άρθρου 10 του Νόμου 3710/2008 (ΦΕΚ 216/Α’/2008), όπως αντικαταστάθηκε με την Παράγραφο 6 του Άρθρου 115 του Νόμου 4199/2013 (ΦΕΚ 216/Α’/2013) και ισχύει, αναφέρεται ότι:

    «1. Επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία πρατηρίων υγραερίου (LPG) και πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), μικτών ή αμιγών, σε περιοχές όπου επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία πρατηρίων υγρών καυσίμων…»

    Συνεπώς υπάρχει αντίθεση μεταξύ της νομοθεσίας για τα πρατήρια και της προτεινόμενης πολεοδομικής διάταξης. Αυτό θα πρέπει να διορθωθεί άμεσα και να επιτρέπονται όλα τα είδη πρατηρίων (βενζίνης, υγραερίου, φυσικού αερίου) στην κατηγορία Γενικής Κατοικίας.

  • 13 Μαρτίου 2017, 14:11 | ΒΛΑΣΗΣ ΣΤ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

    Με το υπό ψήφιση Π.Δ για τις χρήσεις γης απαγορεύεται η ίδρυση ΙΚΤΕΟ σε περιοχές Πολεοδομικού Κέντρου.
    Ερωτώ, γιατί ενώ επιτρέπονται στο Πολεοδομικό Κέντρο
    συνεργεία αυτοκινήτων, απαγορεύεται η ίδρυση ΙΚΤΕΟ που
    είναι συναφή και λιγότερο ρυπογόνα? Γιατί να είμαστε
    υποχρεωμένοι να διανύουμε μεγάλες αποστάσεις (ΒΙΠΕ ΒΙΟΠΑ ) για να βρούμε περιφερειακό ΙΚΤΕΟ ?
    Άποψη μου είναι ότι τα ΙΚΤΕΟ θα πρέπει να βρίσκονται
    στις αρχές του Πολεοδομικού Κέντρου κάθε περιοχής
    εφόσον αυτό είναι εφικτό ( όχι μέσα στο κέντρο της πόλης). Έτσι θα εξυπηρετείται καλύτερα η τοπική κοινωνία.

    ΒΛΑΣΗΣ ΣΤ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
    Φοιτητής Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ

  • 13 Μαρτίου 2017, 14:28 | Κατερίνα Σακελλαρίου

    Με το υπό ψήφιση Π.Δ για τις χρήσεις γης απαγορεύεται η ίδρυση ΙΚΤΕΟ σε περιοχές Πολεοδομικού Κέντρου.
    Ερωτώ, γιατί ενώ επιτρέπονται στο Πολεοδομικό Κέντρο
    συνεργεία αυτοκινήτων, απαγορεύεται η ίδρυση ΙΚΤΕΟ που
    είναι συναφή και λιγότερο ρυπογόνα? Γιατί να είμαστε
    υποχρεωμένοι να διανύουμε μεγάλες αποστάσεις (ΒΙΠΕ ΒΙΟΠΑ ) για να βρούμε περιφερειακό ΙΚΤΕΟ ?
    Άποψη μου είναι ότι τα ΙΚΤΕΟ θα πρέπει να βρίσκονται
    στις αρχές του Πολεοδομικού Κέντρου κάθε περιοχής
    εφόσον αυτό είναι εφικτό ( όχι μέσα στο κέντρο της πόλης). Έτσι θα εξυπηρετείται καλύτερα η τοπική κοινωνία.

    ΒΛΑΣΗΣ ΣΤ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
    Φοιτητής Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ

  • Στην ειδική κατηγορία χρήσης (14), σε ό,τι αφορά στα αναψυκτήρια, η μέγιστη προβλεπόμενη συνολική επιφάνεια δόμησης των 100τ.μ. κρίνεται υπερβολικά μικρή και προτείνεται η αύξησή της στα 150τ.μ.

  • 13 Μαρτίου 2017, 14:04 | ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΚΑΡΑΤΣΙΟΛΗΣ

    Σύμφωνα με το άρθρο 10 του Π.Δ. 79/25.2.2004 (ΦΕΚ 62/Α/2004) περί χωροθέτησης εμπορευματικών σταθμών αυτοκινήτων αναφέρεται ότι:

    «1. Η ίδρυση και λειτουργία Σταθμών φορτηγών αυτοκινήτων τύπου Α επιτρέπεται επιπλέον των αναφερομένων και στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου και

    α) σε περιοχές Γενικής Κατοικίας, κατά την έννοια του άρθρου 3 του από 23.2/6.3.1987 Π.Δ/τος (Δ΄ 166) κατά μήκος του Βασικού Οδικού Δικτύου (ΒΟΔ) και σε βάθος μέχρι 150 μέτρων (μ) από τον άξονα της οδού ή δύο Οικοδομικών Τετραγώνων καθώς επίσης και κατά μήκος του Εθνικού ή Επαρχιακού δικτύου εκτός ζωνών που προστατεύονται από ειδικά διατάγματα. Ως αστικό ΒΟΔ νοείται εκείνο που καθορίζεται με τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και το κύριο οδικό δίκτυο (ελεύθερες λεωφόροι και αρτηρίες) όπως αυτό υποδεικνύεται στα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (ΓΠΣ) των υπολοίπων πόλεων.

    β) σε περιοχές Πολεοδομικού Κέντρου, κατά την έννοια του άρθρου 4 του ιδίου Π.Δ/τος.

    γ) σε περιοχές τουρισμού-αναψυχής κατά την έννοια του άρθρου 8 του ιδίου Π.Δ/τος.

    δ) σε περιοχές όπου επιτρέπεται η εγκατάσταση «Μεταφορικών και Διαμεταφορικών Επιχειρήσεων» του τύπου Β΄.»

    Ως εκ τούτου, από το ίδιό τους θεσμικό πλαίσιο οι εμπορευματικοί σταθμοί δύνανται να χωροθετηθούν σε περιοχές «Γενικής Κατοικίας» αλλά και «Τουρισμού-Αναψυχής». Να συμπεριληφθούν στις γενικές αυτές κατηγορίες.

  • 13 Μαρτίου 2017, 13:58 | Αλέξανδρος Τσαβδάρογλου

    Κρίνεται ως θετική η εισαγωγή μιας νέας κατηγορίας της αποκλειστικής κατοικίας το οποίο δίνει την δυνατότητα στον περαιτέρω εμπλουτισμό της αμιγούς κατοικίας. Ο εμπλουτισμός με νέες ειδικές χρήσεις ήδη πραγματοποιείται στο παρόν σχέδιο προς διαβούλευση και θα μπορούσε να ενισχυθεί και περαιτέρω (π.χ. ξενοδοχειακά καταλύματα έως 50 κλίνες).

  • 13 Μαρτίου 2017, 13:08 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕΛΕΚΗΣ

    Με την προωθούμενη ρύθμιση του επιτρεπτού χωροθέτησης ΚΤΕΟ – Ι ΚΤΕΟ σε περιοχές με χρήση Γενικής Κατοικίας, επιχειρείται για ακόμη μια φορά, να ανοίξει ο δρόμος για την ίδρυση και κάποιων επιπλέον Ι.ΚΤΕΟ, σε περιοχές από τις οποίες – και όχι άδικα – έχουν αποκλειστεί όλα τα υπόλοιπα και λειτουργούντα σήμερα 180 Ι.ΚΤΕΟ. Αν κάποιος διαθέσει ελάχιστο χρόνο στην ανάγνωση των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των Ι. ΚΤΕΟ, των ελάχιστων αναγκαίων διαστάσεων των οικοπέδων ή γηπέδων εγκατάστασης τους (1.500 τ.μ και 4.000 τ.μ αντίστοιχα) αλλά και τον ίδιο τον χαρακτήρα της δραστηριότητας τους, θα αντιληφθεί ότι πρόκειται για εγκαταστάσεις με δραστηριότητα, προϋποθέσεις και χαρακτήρα, μη συμβατό με τον κυρίαρχο χαρακτήρα των προβλεπόμενων χρήσεων σε περιοχές γενικής κατοικίας. Ταυτόχρονα, η αναγκαιότητα ύπαρξης και δημιουργίας τέτοιων εγκαταστάσεων, είναι άμεσα συνυφασμένη με την περιοδικότητα του υποχρεωτικού τεχνικού ελέγχου των υπόχρεων σε αυτόν οχημάτων. Αυτή η περιοδικότητα, στην μέγιστη συχνότητα της δεν είναι βραχύτερη από ένα έτος – και αυτό σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων οι οποίες δεν είναι και η πολυπληθέστερες αριθμητικά (πχ Δ.Χ. κ.α.) ενώ στην πλειοψηφία τους τα λοιπά υπόχρεα οχήματα και δίκυκλα έχουν μια διετή περιοδικότητα σε αυτό τους τον έλεγχο. Από τα ανωτέρω προκύπτει αβίαστα ότι τέτοιες εγκαταστάσεις, οι οποίες καλούνται να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες τεχνικού ελέγχου στα υπόχρεα οχήματα, λόγω της ακριβώς της προκαθορισμένης συχνότητας αυτού του ελέγχου (κατά κανόνα ανά δυο έτη για κάθε όχημα), δεν είναι ούτε σκόπιμο, ούτε και αναγκαίο να ιδρύονται σε περιοχές με κυρίαρχο τον χαρακτήρα χρήσης αυτόν της κατοικίας με την λειτουργία του οποίου δεν σχετίζονται ούτε και εξυπηρετούν κιόλας όπως άλλες ενδεχομένως χρήσεις (πχ πρατήρια καυσίμων, ίσως και συνεργεία). Η δε ανάπτυξη της δραστηριότητας αυτής (δημοσίων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ) στις προβλεπόμενες ήδη σήμερα περιοχές υποδοχής της (με χρήσεις χονδρεμπορίου, ΒΙΟΠΑ ΒΙΠΕ) σε τέτοια πυκνότητα – αλλά και σε βαθμό απόλυτου κορεσμού- δεν καταλείπει κανένα έλλειμα, ούτε στις αναγκαίες προς τούτο υποδομές, αλλά ούτε και την παραμικρή επιβάρυνση στους υπόχρεους σε τεχνικό έλεγχο, καθόσον οι επιτρεπόμενες για εγκατάσταση ΚΤΕΟ σήμερα περιοχές ανά την επικράτεια, δεν απέχουν πέραν των 15΄ λεπτών από τις περιοχές (και με σχετική πολεοδομική χρήση) κατοικίας τους.
    Εν ‘όψη των ανωτέρω, εκτιμώ ότι η σχετική πρόβλεψη του επιτρεπτού ίδρυσης ΚΤΕΟ σε περιοχές με χρήση γενικής κατοικίας είναι άστοχη και περιττή, ενώ θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα, από την υποτιθέμενη έλλειψη που φαίνεται να επιχειρεί να καλύψει.
    Περαιτέρω, δεν μπορώ να αντιληφθώ πως είναι δυνατό να υφίσταται τέτοια πρόβλεψη χωροθέτησης αυτής της δραστηριότητας σε περιοχές με χρήση γενικής κατοικίας (άρθρο 4), ενώ απουσιάζει από άλλες περιοχές με σαφώς πιο συμβατή, με την δραστηριότητα των ΚΤΕΟ χρήση, όπως Τεχνολογικό Πάρκο (Άρθρο 11 του σχεδίου Π.Δ.), Εγκαταστάσεων Αστικών Υποδομών Κοινής Ωφέλειας (άρθρο 13 του σχεδίου Π.Δ.) αλλά και αυτές ακόμα τις περιοχές με χρήση Τουρισμός – Αναψυχή (Άρθρο 6) όπου προβλέπονται οι εγκαταστάσεις χώρων επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων.

  • Σύμφωνα με το άρθρο 4, παρ.3 που αφορά την Γενική Κατοικία και συγκεκριμένα :
    Α. Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης επιτρέπονται, μέχρι 400 τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης.
    Δεδομένου της κατάστασης στη χώρα μας θεωρούμε η εν λόγο τοποθέτηση κρίνεται απαγορευτική και καταδικάζει τα μικρά επαγγελματικά εργαστήρια σε παύση εργασιών τα οποία και πρέπει να στηρίξουμε με κάθε τρόπο και σαφώς υπό προϋποθέσεις .
    Β. Επιτρέπονται Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ – ΙΚΤΕΟ)
    Δεδομένου των καθυστερήσεων που προκύπτουν στον τεχνικό έλεγχο οχημάτων η δημιουργία ΚΤΕΟ – ΙΚΤΕΟ κρίνεται απαραίτητη καθώς δεν προκύπτουν αρνητικές επιπτώσεις στην οικολογική ισορροπία ( λιγότεροι ρύποι και όχληση από ένα πρατήριο καυσίμων η πάρκινγκ) , στην ποιότητα βιοτικού επιπέδου κ ούτε αναμένεται να επιφέρει επιπρόσθετες αρνητικές συνέπειες στις περιοχές αντιθέτως θα διευκολύνει σημαντικό αριθμό πολιτών που λόγο υποχρεώσεων και απόστασης καθυστερούν να πραγματοποιήσουν τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο οχημάτων. Επιπλέον θα συμβάλλει ουσιαστικά στη στήριξη του επιχειρείν και μείωση της ανεργίας στις τοπικές κοινωνίες λόγο απορρόφησης προσωπικού για κάλυψη λειτουργικών θέσεων.

  • 13 Μαρτίου 2017, 13:45 | Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή Συλλόγου Υπαλλήλων Αρχής Προσφυγών (αρμόδια Υπηρεσία εξέτασης αιτημάτων διεθνούς προστασίας σε δεύτερο βαθμό)

    Στην περίπτωση 47 του αρθ.4 περί εγκαταστάσεων υποδοχής και φιλοξενίας μεταναστών και προσφύγων θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο να υπάρχει διευκρίνιση αν αφορούν ανοιχτές δομές ή κλειστές. Η διαφοροποίηση είναι μεγάλη, γιατί αν και κίνδυνοι κοινωνικής έντασης μπορούν μελλοντικά να υπάρχουν ανά πάσα στιγμή για πολλούς και διάφορους λόγους, η διαφορά αυτή μπορεί να αποτελέσει τη θρυαλλίδα καταστάσεων που δεν θα μπορούν να ελεγχθούν εύκολα.
    Η εμπειρία ως τώρα έχει καταδείξει ότι σε περίπτωση ανοιχτών δομών προκαλούνται ακόμη και αντιπαραθέσεις μεταξύ ντόπιων πληθυσμών και φιλοξενούμενων αλλοδαπών, αν και φυσικά πολλές φορές υπάρχει και συνεργασία. Ένας ακόμη παράγοντας, που πρέπει να ληφθεί υπόψη, είναι ότι οι φιλοξενούμενοι αλλοδαποί σε ανοιχτές δομές τυγχάνουν μεγαλύτερης εκμετάλλευσης οικονομικά και εργασιακά, ενώ οι πιο ευάλωτοι από αυτούς τίθενται σε «έμμεσο» κίνδυνο από την ανάπτυξη δικτύων που προσπαθούν να εκμεταλλευθούν «τα πάντα και τους πάντες» ακόμη και στα πλαίσια του κοινού ποινικού δικαίου. Στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι σε τέτοιες περιπτώσεις είναι εύκολη η δημιουργία εντυπώσεων και καταστάσεων με δημοσιογραφικό μανδύα ή όχι.Μπορεί εύκολα να εξελιχθούν σε κέντρα παράνομων πράξεων με την ανοχή των αρχών, τον φόβο των υπολοίπων αλλοδαπών που διαμένουν σ΄αυτές, ακριβώς επειδή φοβούνται-δεν ασχολούνται-έχουν να σκεφτούν την επιβίωση τους και φυσικά την αδιαφορία και τις φοβίες των ντόπιων πληθυσμών.
    Από την άλλη οι κλειστές δομές μπορούν όλα τα παραπάνω να τα επιτείνουν, να τα ενισχύσουν και να τα μεγεθύνουν, ειδικά όταν δεν υπάρχουν σαφείς διαδικασίες, δεν υπάρχει η κατάλληλη και ανάλογη φύλαξη,όταν δεν υπάρχει μέτρο αντιμετώπισης έκκρυθμων καταστάσεων, όταν δεν υπάρχει ίση μεταχείριση και κατάλληλη διαλογή διαμενόντων φιλοξενούμενων αλλοδαπών αναλόγως φύλου, ηλικίας, οικογενειακής κατάστασης, σωματικής ακεραιότητας, φυλής.
    Παράγοντες που επηρεάζουν και ανακινούν καταστάσεις, διαφωνίες και αντιπαραθέσεις ή/και συνεργασίες ή απλά σεβασμό και ανοχή είναι το μέγεθος της εξάρτησης των δομών από την ντόπια κοινωνία. Η δημιουργία οικονομικών παραμέτρων, όπως η πιθανότητα ύπαρξης/εμφάνισης παραεμποριου ή εμφάνισης κρουσμάτων ποινικών αδικημάτων από την προσπάθεια καλυτέρευσης του βιοτικού επιπέδου στο πλαίσιο της επιβίωσης που επιθυμούν οι αλλοδαποί φιλοξενούμενοι είναι δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα.
    Απλά ζητήματα, όπως το επίπεδο υγιεινής ή η αποκομιδή απορριμάτων, ο σεβασμός της ιδιωτικής περιουσίας των ντόπιων πληθυσμών, η πιθανή κοινωνική πρακτική σε θέματα εμφάνισης και συμπεριφοράς σε δημόσιο χώρο που διαφέρουν απο χώρα σε χώρα, είναι σημεία τριβής και ταυτόχρονα σημεία επαφής και κοινωνικής συμβίωσης και η όποια κατάληξη τους επηρεάζεται και σχηματίζεται αποκλειστικά από το επίπεδο κατανόησης-ανοχής-σεβασμού και θέλησης όλων των πλευρών.
    Χρειάζονται, θεωρούμε, πολλές διευκρινίσεις και ειδικό πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας τέτοιων εγκαταστάσεων, ειδικά μέσα στο οικιστικό ιστό μεγάλων πόλεων ή κωμοπόλεων.

  • Αξιότιμοι κύριοι
    Στο άρθρο 4, παρ.3 που αφορά την Γενική Κατοικία αναφέρει ότι :
    Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης επιτρέπονται, μέχρι 400 τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης.
    Επίσης στο άρθρο 5, παρ.4 που αφορά το Πολεοδομικό Κέντρο αναφέρει ότι : Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης μέχρι 500τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης ανά γήπεδο.
    Παράλληλα στο παραπάνω άρθρο απαγορεύει εντελώς τα επαγγελματικά εργαστήρια στο Τοπικό Κέντρο Γειτονιάς, απαγόρευση που δεν ίσχυε στον προηγούμενο καθορισμό χρήσεων γης (ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/6-3-87))
    Θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο είναι καταδικαστικό για τις μικρές βιοτεχνίες – εργαστήρια, αλλά και πιο συγκεκριμένα για τα επαγγέλματα που εκπροσωπεί ο σύλλογος μας.
    Η Γενική Κατοικία και το Πολεοδομικό Κέντρο, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο τμήμα του ιστού της πόλης και οι παραπάνω περιορισμοί θα οδηγήσουν σε σταδιακό κλείσιμο ή απομάκρυνση όλων των μικρών και μεσαίων βιοτεχνιών – εργαστηρίων, που αποτελούν τον πυλώνα της παραγωγής στην χώρα μας.
    Οι παραπάνω περιορισμοί αναφέρονται σε συνολική επιφάνεια δόμησης.
    Το παραπάνω σημαίνει ότι σε πολυώροφο κτίριο (με κατοικίες, άλλα καταστήματα κλπ) δεν θα υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης εργαστηρίου, ενώ σε ένα ανεξάρτητο κτίριο χωρίς άλλες χρήσεις θα υπάρχει ο περιορισμός των 400 m2 ή 500 m2 ανάλογα με την χρήση (Γ.Κ. ή Π.Κ.).
    Οπωσδήποτε τα παραπάνω εμβαδά αν συνυπολογίσουμε τους αποθηκευτικούς χώρους, τους χώρους υγιεινής (WC, ντουζ, αποδυτήρια), γραφείο, τον χώρο πλύσεως και τον χώρο παραγωγής, είναι σχεδόν απαγορευτικό για την εγκατάσταση ενός εργαστηρίου.
    Θεωρούμε ότι ο περιορισμός των τετραγωνικών μέτρων, είναι καταδικαστικός για την λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και δεν θα βοηθήσει στην ανάπτυξη ή στην είσοδο νέων επενδύσεων.
    Επίσης δεν προσφέρει σε τίποτα στον περιορισμό της όχλησης εντός των πόλεων, αφού το μόνο που θα δημιουργήσει είναι περισσότερους κενούς επαγγελματικούς χώρους, οι οποίοι δεν θα μπορούν να αξιοποιηθούν.
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΓΟΣ
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΙΟΧΗΧΑΝΙΩΝ –ΒΙΟΤΕΧΝΙΩΝ ΖΑΧΑΡΩΔΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΕΒΒΖΕ)

  • Εκ μέρους του ΟΤΕ, σας υποβάλλουμε τις παρατηρήσεις μας όσον αφορά στο:
    Άρθρο 4 Γενική Κατοικία, σελ.5
    Οι Εγκαταστάσεις σταθμών βάσης κεραιών είναι συνήθως σταθερής ή/και κινητής τηλεφωνίας. Συνεπώς, προτείνεται η ακόλουθη διατύπωση, σύμφωνα με την τροποποίηση του άρθρου 1:
    «38 Εγκαταστάσεις σταθμών βάσης κεραιών τηλεπικοινωνιών».
    Επίσης, να προστεθεί και η κατηγορία 36.2, σύμφωνα με την τροποποίηση του άρθρου 1.

  • 13 Μαρτίου 2017, 11:36 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Είμαι κάτοικος Π. Φαλήρου. Σε ακτήνα 5 χλμ υπάρχουν 4 ΚΤΕΟ πιθανόν να είναι και 5. Κάθε 2 χρόνια περνάω το όχημα μου αλλά και της συζύγου ΚΤΕΟ.. Από την στιγμή που άνοιξαν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν θυμάμαι μετά από τόσες επισκέψεις που έχω κάνει, σε διάφορα ΚΤΕΟ να έχω δει κάποιο συνωστισμό, η καθυστερήσεις. Με το νέο νόμο που θα δώσει την δυνατότητα να ανοίξουν τέτοιες επιχειρήσεις ποιο κοντά στα σπίτι μας δεν μπορώ να κατανοήσω το όφελος για το πολίτη. Ακόμα και 10 χλμ ανά 2 χρόνια να κάνει κάποιος για να περάσει το όχημα του ΚΤΕΟ δεν είναι κάποιο φοβερό πρόβλημα. Αντίθετα το να ανοίξει ΚΤΕΟ σε μία κατοικημένη περιοχή σίγουρα, θα αυξήσει την κίνηση στους τοπικούς δρόμους. Επιπλέον από τις επισκέψεις μου σε καταστήματα ΚΤΕΟ έχω παρατηρήσει πως υπάρχει θόρυβος, από αυτοκίνητα που μαρσάρουν ή τις μοτοσικλέτες. Επιπλέον οι δοκιμές των κινητήρων για τα καυσαέρια σίγουρα δυσχεραίνει την ποιότητα του αέρα. Μην ξεχνάμε πως η Αθήνα έχει μεγάλο πρόβλημα με την ατμοσφαιρική ρύπανση (τζάκια το χειμώνα, καυσαέριο το καλοκαίρι). Τα ΙΚΤΕΟ δουλεύουν από τις 7:00 το πρωι μέχρι 20:00 κατ τα Σάββατα από τις 7:00 μέχρι το μεσημέρι. Σε μια πόλη τόσο επιβαρημένη το να δίνονται δυνατότητες να την επιβαρύνουμε ακόμα περισσότερο πραγματικά είναι ακατανόητο.

  • 13 Μαρτίου 2017, 11:34 | Μαρία Νικολάου

    Ειδική χρήση (47) – Εγκαταστάσεις υποδοχής & φιλοξενίας μεταναστών – προσφύγων:
    Η μέγιστη δυναμικότητα πρέπει να μειωθεί σε 100 άτομα, ώστε να μπορούν να ενσωματωθούν στις τοπικές κοινωνίες και να μην δημιουργηθούν γκέτο που θα υποβαθμίσουν ακόμη περισσότερο τα αστικά μας κέντρα.

  • Κύριοι,
    Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία σε ένα θεσμικό πλαίσιο χρήσεων γης συγκεντρώνει και σας μεταφέρει απόψεις από διαφόρους κλάδους και διάφορα επίπεδα της παραγωγής.
    Σας διατυπώνουμε στο πλαίσιο αυτό τις απόψεις από Ένωση Βιομηχανιών Βιοτεχνιών Ζαχαρωδών Ελλάδος – ΕΒΒΖΕ μέλος του Συνδέσμου μας:

    Στο άρθρο 4, παρ.3 που αφορά την Γενική Κατοικία αναφέρει ότι: Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης επιτρέπονται, μέχρι 400 τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης.
    Επίσης στο άρθρο 5, παρ.4 που αφορά το Πολεοδομικό Κέντρο αναφέρει ότι: Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης μέχρι 500τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης ανά γήπεδο.
    Παράλληλα στο παραπάνω άρθρο απαγορεύει εντελώς τα επαγγελματικά εργαστήρια στο Τοπικό Κέντρο Γειτονιάς, απαγόρευση που δεν ίσχυε στον προηγούμενο καθορισμό χρήσεων γης (ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/6-3-87)).
    Θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο είναι καταδικαστικό για τις μικρές βιοτεχνίες – εργαστήρια, αλλά και πιο συγκεκριμένα για τα επαγγέλματα που εκπροσωπεί ο σύλλογος μας.
    Η Γενική Κατοικία και το Πολεοδομικό Κέντρο, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο τμήμα του ιστού της πόλης και οι παραπάνω περιορισμοί θα οδηγήσουν σε σταδιακό κλείσιμο ή απομάκρυνση όλων των μικρών και μεσαίων βιοτεχνιών-εργαστηρίων, που αποτελούν τον πυλώνα της παραγωγής στην χώρα μας.
    Οι παραπάνω περιορισμοί αναφέρονται σε συνολική επιφάνεια δόμησης.
    Το παραπάνω σημαίνει ότι σε πολυώροφο κτίριο (με κατοικίες, άλλα καταστήματα κλπ) δεν θα υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης εργαστηρίου, ενώ σε ένα ανεξάρτητο κτίριο χωρίς άλλες χρήσεις θα υπάρχει ο περιορισμός των 400 m2 ή 500 m2 ανάλογα με την χρήση (Γ.Κ. ή Π.Κ.).
    Οπωσδήποτε τα παραπάνω εμβαδά αν συνυπολογίσουμε τους αποθηκευτικούς χώρους, τους χώρους υγιεινής (WC, ντουζ, αποδυτήρια), γραφείο, τον χώρο πλύσεως και τον χώρο παραγωγής, είναι σχεδόν απαγορευτικό για την εγκατάσταση ενός εργαστηρίου.
    Θεωρούμε ότι ο περιορισμός των τετραγωνικών μέτρων, είναι καταδικαστικός για την λειτουργία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και δεν θα βοηθήσει στην ανάπτυξη ή στην είσοδο νέων επενδύσεων.
    Επίσης δεν προσφέρει σε τίποτα στον περιορισμό της όχλησης εντός των πόλεων, αφού το μόνο που θα δημιουργήσει είναι περισσότερους κενούς επαγγελματικούς χώρους, οι οποίοι δεν θα μπορούν να αξιοποιηθούν.

    Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς

  • Θα πρέπει να διευκρινιστούν στις αναφερόμενες εγκαταστάσεις αποθήκευσης οι συμβατές με τη χρήση γενικής κατοικίας ήτοι μικρές αποθήκες λιανικού και χονδρικού εμπορίου τροφίμων και ποτών, διανομή τύπου, μικρές εγκαταστάσεις αποθήκευσης και συσκευασίας χαμηλής όχλησης και μικρές αποθήκες για την εξυπηρέτηση κατοικιών.
    Περιορισμένος αριθμός και συγκεκριμένες θέσεις γιατις εγκαταστάσεις κεραιών.

  • Στο άρθρο 4, παρ.3 που αφορά την Γενική Κατοικία αναφέρει ότι :
    Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης επιτρέπονται, μέχρι 400 τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης.
    Επίσης στο άρθρο 5, παρ.4 που αφορά το Πολεοδομικό Κέντρο αναφέρει ότι : Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης μέχρι 500τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης ανά γήπεδο.
    Παράλληλα στο παραπάνω άρθρο απαγορεύει εντελώς τα επαγγελματικά εργαστήρια στο Τοπικό Κέντρο Γειτονιάς, απαγόρευση που δεν ίσχυε στον προηγούμενο καθορισμό χρήσεων γης (ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/6-3-87))
    Θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο είναι καταδικαστικό για τις μικρές βιοτεχνίες – εργαστήρια, αλλά και πιο συγκεκριμένα για τα επαγγέλματα που εκπροσωπεί ο σύλλογος μας.
    Η Γενική Κατοικία και το Πολεοδομικό Κέντρο, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο τμήμα του ιστού της πόλης και οι παραπάνω περιορισμοί θα οδηγήσουν σε σταδιακό κλείσιμο ή απομάκρυνση όλων των μικρών και μεσαίων βιοτεχνιών – εργαστηρίων, που αποτελούν τον πυλώνα της παραγωγής στην χώρα μας.
    Οι παραπάνω περιορισμοί αναφέρονται σε συνολική επιφάνεια δόμησης.
    Το παραπάνω σημαίνει ότι σε πολυώροφο κτίριο (με κατοικίες, άλλα καταστήματα κλπ) δεν θα υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης εργαστηρίου, ενώ σε ένα ανεξάρτητο κτίριο χωρίς άλλες χρήσεις θα υπάρχει ο περιορισμός των 400 m2 ή 500 m2 ανάλογα με την χρήση (Γ.Κ. ή Π.Κ.).
    Οπωσδήποτε τα παραπάνω εμβαδά αν συνυπολογίσουμε τους αποθηκευτικούς χώρους, τους χώρους υγιεινής (WC, ντουζ, αποδυτήρια), γραφείο, τον χώρο πλύσεως και τον χώρο παραγωγής, είναι σχεδόν απαγορευτικό για την εγκατάσταση ενός εργαστηρίου.

    ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΓΟΣ
    ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΒΙΟΧΗΧΑΝΙΩΝ –ΒΙΟΤΕΧΝΙΩΝ ΖΑΧΑΡΩΔΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΕΒΒΖΕ)