• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΙΕΝΝΗΣ ΑΤΕ (Διέννης Ευάγγελος)' | 8 Μαρτίου 2017, 15:48

    Εκτιμώ ότι στο άρθρο των μεταβατικών διατάξεων θα πρέπει να περιληφθεί και παράγραφος ως ακολούθως: « …) Κατ΄ εξαίρεση των τυχόν απαγορευτικών χρήσεων γης επιτρέπεται η ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων καυσίμων που αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση των αναγκών των παντός είδους οχημάτων , αλλά και των πάσης φύσεως λειτουργικών αναγκών σε υγρά και αέρια καύσιμα, σε ειδικής μορφής εγκαταστάσεις και γενικά όπου δεν μπορούν να τύχουν καθολικής εφαρμογής οι γενικές περί πρατηρίων διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας (Π.Δ. 1224/81- Β.Δ. 465/70 – Π.Δ. 595/84 όπως ισχύουν). Ειδικότερα : α) σε αυτά που αποσκοπούν στην κάλυψη, με πετρέλαιο κίνησης, των λειτουργικών αναγκών εργοταξίων μεγάλων έργων, ιδιωτικών ή δημοσίων ή έργων με την μορφή ΣΔΙΤ, για την τροφοδοσία των οχημάτων του εργοταξίου (αυτοκινήτων, μηχανημάτων έργων, ειδικών οχημάτων κ.ά.) και για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών, όπως για την λειτουργία ηλεκτροπαραγωγών ζευγών, αντλιών αποστράγγισης κ.ά. β) σε αυτά που τροφοδοτούν με πετρέλαιο κίνησης τους τροχήλατους γερανούς φορτοεκφόρτωσης στους λιμένες της χώρας γ) σε αυτά που εξυπηρετούν με πετρέλαιο κίνησης τα χιονοδρομικά κέντρα είτε για τροφοδοσία των ειδικών μηχανημάτων τους (εκχιονισμού των οδών, διάστρωσης του χιονιού κ.ά.) είτε για την κάλυψη λειτουργικών τους αναγκών, όπως για την λειτουργία ηλεκτροπαραγωγών ζευγών, για την κίνηση των αναβατήρων των χιονοδρόμων κ.ά. δ) σε αυτά που εξυπηρετούν ορυχεία, μεταλλεία και λατομεία και με τα οποία τροφοδοτούνται με πετρέλαιο κίνησης τα αυτοκίνητα της ιδιοκτήτριας ή εκμεταλλεύτριας εταιρείας, τα πάσης μορφής οχήματα και μηχανήματα έργων που απασχολούνται με οιαδήποτε μορφή εργασίας στην αντίστοιχη εγκατάσταση, τα κάθε είδους ειδικά οχήματα (εκσκαφείς, μπουλντόζες, γεωτρύπανα κ.ά.), τυχόν ειδικές εγκαταστάσεις ή μηχανήματα (π.χ. ιμάντες μεταφοράς ορυκτών, μεγάλοι εξαεριστήρες στοών) και καλύπτονται και άλλες λειτουργικές ανάγκες τους, όπως η λειτουργία ηλεκτροπαραγωγών ζευγών κ.ά. ε) σε αυτά που εξυπηρετούν και τροφοδοτούν με πετρέλαιο τις ντηζελάμαξες του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. στ) σε αυτά των προμηθευτικών συνεταιρισμών των Ενόπλων Δυνάμεων, στα οποία ανεφοδιάζονται τα οχήματα του πολιτικού προσωπικού και του ένστολου προσωπικού ζ) σε αυτά που ιδρύονται μέσα στους αερολιμένες της χώρας και είτε ανεφοδιάζουν με καύσιμα τα οχήματα του αεροδρομίου δηλ. των εταιρειών HANDLING που έχουν την ευθύνη μεταφοράς των επιβατών από το κεντρικό κτήριο στα αεροσκάφη και αντιστρόφως, που μεταφέρουν τα πληρώματα από και προς τα αεροσκάφη κ.λπ. είτε λειτουργούν ως πρατήρια δημοσίας χρήσεως η) σε αυτά λοιπών ειδικών εγκαταστάσεων, που δεν επιδέχονται σαφή τυποποίηση και δεν είναι εφικτή ή ένταξή τους στις διατάξεις των σχετικών με τα συνήθη πρατήρια καυσίμων νομοθετημάτων (Π.Δ. 1224/81 - Β.Δ. 465/70 – Π.Δ. 595/84, όπως ισχύουν). Με αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν να καθορίζονται και άλλες ειδικές κατηγορίες πρατηρίων καυσίμων, για τις επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία τους, κατ΄ εξαίρεση των ισχυουσών χρήσεων γης». Η αιτιολόγηση της προτεινόμενης ρύθμισης είναι ότι αποσκοπεί στη δημιουργία του απαραίτητου νομοθετικού πλαισίου για τον καθορισμό των όρων και προϋποθέσεων αδειοδότησης και λειτουργίας ειδικών περιπτώσεων πρατηρίων καυσίμων που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση υπαρκτών αναγκών, αλλά που, σε γενικές γραμμές, δεν μπορούν να υπαχθούν στην γενική νομοθεσία των πρατηρίων υγρών καυσίμων (ΠΔ 1224/81 - ΒΔ 465/70 – Π.Δ. 595/85, όπως ισχύουν). Τέτοια πρατήρια απαιτούνται (και τώρα λειτουργούν παρατύπως, είτε εν αγνοία είτε με την ανοχή της Διοίκησης ) για την εξυπηρέτηση εργοταξίων (κυρίως για την κατασκευή δημοσίων έργων οδοποιίας, μεγάλων έργων υποδομής όπως φράγματα, αρδευτικά κ.ά., όπου υπάρχουν καθημερινά ανάγκες σε καύσιμα). Τα εργοτάξια αυτά θα πρέπει να ανεφοδιάζουν τα οχήματα, μηχανήματα έργων και τον λοιπό, απαραίτητο για την λειτουργία τους, μηχανολογικό εξοπλισμό (ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη, αεροσυμπιεστές, αντλίες πυρόσβεσης, αντλητικά συγκροτήματα για την άντληση υπόγειων υδάτων κ.ά.) με πετρέλαιο κίνησης. Σημειωτέον ότι πολλά μηχανήματα έργων (π.χ. γεωπροωθητήρες / bulldozers) δεν επιτρέπονται να κινηθούν στο δημόσιο οδικό δίκτυο ή εργάζονται σε απομακρυσμένες θέσεις, ενώ και όταν αυτό είναι εφικτό επιβαρύνουν κεντρικές ή άλλες αρτηρίες, αυξάνοντας τον κίνδυνο που ελλοχεύει από την κίνηση τέτοιων οχημάτων στο οδικό δίκτυο. Με τη ρύθμιση αυτή θα δοθεί η δυνατότητα δημιουργίας τέτοιων σύγχρονων, ασφαλών και περιβαλλοντικά φιλικών εγκαταστάσεων, υπό την μορφή ολοκληρωμένων φορητών πρατηρίων τύπου compact, που θα διαθέτουν έγκριση CE, με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των προαναφερθεισών αναγκών, την μείωση πιθανότητας ατυχήματος που προκύπτει από την ανεξέλεγκτη κίνηση τέτοιων οχημάτων ή από την τροφοδοσία αυτών από βυτιοφόρα οχήματα σε δυσπρόσιτες περιοχές. Εξ ίσου προφανής είναι η ανάγκη τροφοδοσίας των οχημάτων και μηχανημάτων έργων σε ορυχεία, μεταλλεία, λατομεία κ.ά. αλλά και των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών που εξασφαλίζουν τον φωτισμό στις στοές ή σε απομακρυσμένα πεδία εξόρυξης. Τέλος υπάρχει σωρεία άλλων εγκαταστάσεων όπως – τελείως ενδεικτικά – οι εγκαταστάσεις του ΟΛΠ αλλά και άλλων λιμένων με τους μεγάλους τροχήλατους γερανούς φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, οι Κεντρικές εγκαταστάσεις διαλογής των ΕΛΤΑ στο Κρυονέρι, οι εγκαταστάσεις στα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας, όπου ελλείψει νομοθετικού πλαισίου η τροφοδοσία των εκχιονιστικών μηχανημάτων και των μηχανημάτων διάστρωσης του χιονιού πραγματοποιείται ακόμη με μη ασφαλείς «τριτοκοσμικές» συνθήκες, αλλά ακόμη και στον ΟΣΕ , για την κάλυψη των αναγκών των ντηζελαμαξών. Ομοίως άλλη κατηγορία είναι τα πρατήρια που ιδρύονται με πρωτοβουλία είτε των στρατιωτικών μονάδων είτε των διαφόρων προμηθευτικών συνεταιρισμών τους και ιδρύονται μέσα σε στρατόπεδα και χρησιμεύουν για τον ανεφοδιασμό όχι των στρατιωτικών οχημάτων αλλά των οχημάτων των αξιωματικών και των οπλιτών και του πολιτικού προσωπικού που εργάζεται στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις και επίσης η περίπτωση πρατηρίων στα αεροδρόμια (ενδεικτικά το πρατήριο δημοσίας χρήσεως στο Ελευθέριος Βενιζέλος αλλά και τα πρατήρια εντός άλλων αεροδρομίων που τροφοδοτούν τα λεωφορεία μεταφοράς των επιβατών κ.ά.). Επειδή η συνεχής εξέλιξη είναι αναπότρεπτος νόμος της Κοινωνίας, λαμβάνεται πρόνοια ώστε ο αρμόδιος Υπουργός να μπορεί να εκδίδει Υ.Α. με τις οποίες θα καθορίζει και νέες κατηγορίες ειδικών πρατηρίων για εγκαταστάσεις που θα προκύψουν στο μέλλον, θα δύναται να τις τροποποιεί ώστε να προσαρμόζονται στις τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και στις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς. Για τη ΔΙΕΝΝΗΣ ΑΤΕ Βαγγέλης Διέννης Μηχ. Ηλ. ΕΜΠ 210 8104000 – www.diennis.gr