• Για τις παραγράφους 1α, 1β, 1γ, 1δ, 1η, 1θ, 2α, 2β, 2ζ προτείνεται η εξής κατάληξη της παραγράφου "... εντός της Περιφέρειας σε δήμο της οποίας έχει έδρα η Ε.Κοιν." Θεωρείται απαραίτητη η χωρική επέκταση της δράσης των Ε.Κοιν. τουλάχιστον σε επίπεδο Περιφέρειας. Είναι ακατανόητος ο περιορισμός των Ε.Κοιν σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας. Τεκμηρίωση : Για τους λόγους που αναφέρονται και στην τεκμηρίωση για τις προτεινόμενες αλλαγές σε προηγούμενα άρθρα, τα αστικά κέντρα πρέπει να συνδέονται λειτουργικά με τις ημιαστικές - αγροτικές περιοχές, όπου στις πρώτες υπάρχει συνήθως η «κοινωνική πρωτοπορία» και στις δεύτερες η πρακτική δυνατότητα εξεύρεσης χώρων και προϋποθέσεων για την πραγματοποίηση εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ. Αυτό θα οδηγήσει και σε μια «κοινωνική όσμωση» μεταξύ των κατοίκων των πόλεων και της υπαίθρου με θετικά αποτελέσματα στην ισόρροπη εξέλιξη της κοινωνίας. Έμμεσα, αυτό θα οδηγήσει για ορισμένες μορφές ΑΠΕ (βιοαέριο, υδροηλεκτρικά, αιολικά, βιομάζα) σε ένα ενισχυμένο σχήμα «παραγωγή στην επαρχία – διανομή / κατανάλωση σε αστικά κέντρα» και θα ασκήσει πίεση σε βελτίωση των δικτύων μεταφοράς ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Εννοείται ότι υπάρχουν και διαθέσιμες – αποδοτικές ΑΠΕ που μπορούν να εφαρμοστούν με επιτυχία σε αστικές περιοχές (βιοκλιματική αρχιτεκτονική, φωτοβολταϊκά, ενεργητικά ηλιακά συστήματα, αντλίες θερμότητας κλπ). Επιπλέον Ο περιορισμός των δικτύων παραγωγής, διαχείρισης και διανομής ενέργειας από ΑΠΕ στα γεωγραφικά όρια της περιφερειακής ενότητας δημιουργεί τεχνικές, κοινωνικές και οικονομικές δυσκολίες εφαρμογής τεχνολογιών ΑΠΕ, τουλάχιστον για την αρχή εφαρμογής του νόμου. Είναι προφανής η δυσκολία των ανθρώπων να συνεργασθούν σε ευρύτερα σχήματα αλλά και η επιφυλακτικότητά τους σε νέες τεχνολογίες και διαδικασίες οργάνωσης και συνεπώς ο γεωγραφικός περιορισμός θα ακυρώσει τη δυνατότητα δημιουργίας Ενεργειακών Κοινοτήτων. Για παράδειγμα, μια Ε.Κοιν που θα έχει ως αντικείμενο το έργο της ενημέρωσης των κατοίκων μιας περιοχής πάνω σε θέματα ορθολογικής χρήσης ενέργειας, οδικών μεταφορών και μετακινήσεων θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένη στην άσκηση του έργου της, ενώ η αναγκαστική δημιουργία πολλών τέτοιων συνεταιρισμών σε κάθε περιφερειακή ενότητα θα οδηγήσει σε μείωση της αποδοτικότητάς τους (πολλά άτομα με μικρό αντικείμενο να επαναλαμβάνονται ανά περιοχή). Για την παράγραφο 2α να προστεθεί η φράση : «Οι Συνεταιριστικές Τράπεζες έχουν το δικαίωμα να χρηματοδοτούν δράσεις των Ε.Κοιν. κατά προτεραιότητα και με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους» Τεκμηρίωση : Είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει μια εκατέρωθεν ενίσχυση των συνεταιριστικών σχημάτων που έχουν συμπληρωματικό αντικείμενο, τουλάχιστον στην πρώτη φάση ισχύος του νόμου. Εξάλλου, η εμπειρία της συνεταιριστικής λειτουργίας του ενός σχήματος μπορεί να βοηθήσει στην ταχύτερη εξέλιξη του άλλου. Επίσης, να δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν οι Συνεταιριστικές Τράπεζες στις Ε.Κοιν με ποσοστό που δεν υπερβαίνει τους περιορισμούς του παρόντος Σ/Ν.