• 1) Παρ. 1ββ. Δεν είναι σαφής η διαδικασία με την οποία θα γίνεται η επιλογή εκπροσώπων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, ειδικά στους ΟΤΑ α’ βαθμίδας και σε περιπτώσεις ΦΔΠΠ που εκτείνονται σε μεγάλη έκταση, ή σε πολλά νησιά. 2) Παρ. 1γγ. Δεν προβλέπεται η εκπροσώπηση υπηρεσιών και φορέων που σε κάποιες περιοχές είναι απαραίτητες, π.χ. η Δασική Υπηρεσία, τουλάχιστον σε επίπεδο Αποκεντρωμένης Διεύθυνσης, καθώς και εκπρόσωποι του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς η διατύπωση της παρ. 1γγ αφορά τόσο ειδήμονες επιστήμονες όσο και εκπροσώπους δημόσιων υπηρεσιών. Προτείνουμε: Την ακόλουθη αναδιατύπωση με την οποία να διαχωριστεί η πρόβλεψη δύο θέσεων, ώστε η μία να είναι για έναν ειδικό επιστήμονα, ο οποίος να ορίζεται μετά από δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη θέση, για λόγους διαφάνειας και η δεύτερη, για μία από τις παραπάνω υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ορίζονται και αναπληρωματικοί αυτών των μελών. 1γγ (α) Ένας (1) εκπρόσωπος της ακαδημαϊκής, ερευνητικής και εν γένει επιστημονικής κοινότητας ή στελέχη δημοσιών υπηρεσιών και φορέων, με εμπειρία σε σχετικά θέματα, που ορίζονται ορίζεται μετά από δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, με τον αναπληρωματικό του. 1γγ (β) Ένας (1) εκπρόσωπος δημοσιών υπηρεσιών και φορέων δημόσιας υπηρεσίας ή φορέα, με εμπειρία σε σχετικά θέματα, που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, με τον αναπληρωματικό του. 3) Παρ. 1δδ. Δεν είναι σαφής η διαδικασία με την οποία θα γίνεται η επιλογή ενός κοινού εκπροσώπου παραγωγικών φορέων, ειδικά σε περιπτώσεις ΦΔΠΠ που εκτείνονται σε μεγάλη έκταση ή σε πολλά νησιά ή/και χαρακτηρίζονται από μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων και χρήσεων, χερσαίων και θαλάσσιων . 4) Παρ. 2. Χρήσιμη κρίνεται και η προηγούμενη διοικητική εμπειρία. Θα ήταν επίσης σκόπιμο, όπως ορίστηκαν και οι περισσότεροι σημερινοί πρόεδροι ΦΔ να γίνεται ο ορισμός μετά από δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος. 5) Παρ. 5 - 8: Αρκετές από τις προβλέψεις των παραγράφων αυτών (π.χχ. ημερήσια διάταξη παρ. 5, παρ. 7, κοκ), είναι θέματα εσωτερικής λειτουργίας των ΔΣ των ΦΔΠΠ που πρέπει να ρυθμίζονται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του ΔΣ (βλ. άρθ. 4 παρ. 3) στο και όχι στον νόμο. 6) Παρ. 8. Ενίσχυση του ρόλου του Γραμματέα του ΔΣ: Η κατάρτισης της ημερησίας διάταξης θα πρέπει να γίνεται από τον Πρόεδρο μαζί με τον Γραμματέα του ΔΣ του ΦΔΠΠ, ενώ μπορεί κατά σειρά μετά τον Αντιπρόεδρο να είναι εκείνος ο αναπληρωτής του Προέδρου. Παρ. 8. Ο Πρόεδρος … : α) συγκαλεί και διευθύνει της τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις του Δ.Σ. και καταρτίζει μαζί με τον Γραμματέα του ΔΣ τα θέματα της ημερήσιας διάταξης (…) Ο Πρόεδρος αναπληρώνεται… σε όλα τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του κάθε φορά που κωλύεται, από τον Αντιπρόεδρο, τον Γραμματέα ή άλλο μέλος του Δ.Σ., κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. 7) Παρ. 9. Η παράγραφος προβλέπει τον ορισμό των ΔΣ μόνο για τους νεοσυσταθέντες ΦΔΠΠ. Θα πρέπει να προβλεφθεί και ο ορισμός των ΔΣ των υφιστάμενων ΦΔΠΠ, δηλαδή της παρ. 1 του άρθ. 2. Προτείνουμε την αναδιατύπωση της παραγράφου ώστε με αποφάσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος να οριστούν τα ΔΣ όλων των ΦΔΠΠ του άρθ. 2.