• Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης έχει έντονη ανησυχία για τις πιθανές συνέπειες που μπορεί να προκύψουν από τη διατύπωση της περίπτωσης ε’ της παραγράφου 1 του άρθρου 2 και ως εκ τούτου σοβαρότατες επιφυλάξεις για τη σκοπιμότητα της ένταξης της περιοχής του Θερμαϊκού κόλπου υπό την ευθύνη του Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού Κόλπου, δεδομένου ότι: α) Η νοητή γραμμή μεταξύ του νοτιότερου άκρου της περιοχής ‘’Αλυκή Κίτρους’’ μέχρι το νοτιότερο άκρο της περιοχής ‘’Λιμνοθάλασσα Επανωμής’’ τέμνει εγκάρσια τον Θερμαϊκό κόλπο και κατά συνέπεια θέτει το μεγαλύτερο μέρος αυτού υπό την ευθύνη του Φορέα Διαχείρισης. Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, φαίνεται ότι περιλαμβάνεται στα όρια ευθύνης του Φορέα και η θαλάσσια ζώνη, καθώς και τμήμα της χερσαίας ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), δεδομένου ότι ο αιγιαλός στην χερσαία ζώνη του Λιμένα δεν έχει οριστεί στην άκρη – μέτωπο του κρηπιδώματος αλλά σε απόσταση πέντε μέτρων πίσω από αυτόν, εντός της χερσαίας ζώνης. Σημειώνεται ότι: • Σύμφωνα με το Νομοθετικό Διάταγμα υπ΄αριθμ. 377 (ΦΕΚ Α’ 99/11.04.1974), η λιμενική περιοχή δικαιοδοσίας του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης αρχίζει από την ανατολική πλευρά του φανού Επανωμής (μη περιλαμβανομένου) και συνεχίζεται προς δυσμάς άνευ διακοπής, περατούμενη στις εκβολές του Αξιού ποταμού. • Το Λιμάνι Θεσσαλονίκης έχει θαλάσσια ζώνη λιμένα μέχρι απόσταση 500 μέτρα από τις ακτές της χερσαίας ζώνης, σύμφωνα με το Ν2971/19-12-2001, άρθρο 20 «Θαλάσσια ζώνη λιμένα». • Ο αιγιαλός της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα ορίστηκε με την ΑΠ 3874/12-7-2006 (ΦΕΚ 593Δ/2006) • Η χερσαία ζώνη του Λιμένα έχει παραχωρηθεί στην ΟΛΘ ΑΕ με την από 27-6-2001 σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΘ ΑΕ και Ελληνικού Δημοσίου και κυρώθηκε με τον Ν3654/2008 ΦΕΚ 57Α Είναι αυτονόητο ότι η περιοχή ευθύνης του Φορέα Διαχείρισης Θερμαϊκού Κόλπου δεν πρέπει να εμπλέκεται στην περιοχή ευθύνης και λειτουργίας του Λιμένα Θεσσαλονίκης. β) Η περιοχή αυτή δεν χαρακτηρίζετε ως περιοχή “NATURA’’, αναφέρεται όμως απλώς ως περιοχή ευθύνης του Φορέα. Επειδή ο Φορέας θα είναι υποχρεωμένος να εκδώσει κανονισμό διοίκησης και λειτουργίας της προστατευόμενης περιοχής, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 4, δεν θα είναι σαφές τι ακριβώς δικαιοδοσία θα έχει ο Φορέας Διαχείρισης για τη συγκεκριμένη περιοχή του Θερμαϊκού κόλπου. γ) Είναι πιθανό να παρουσιαστούν επικαλύψεις αρμοδιοτήτων και σύγχυση ως προς την έκταση της εξ’ αντικειμένου αναλαμβανόμενης ευθύνης που θα φέρουν σε δυσχερή θέση το Διοικητικό Συμβούλιο του Φορέα Διαχείρισης. δ) Εκ των πραγμάτων προστίθεται μια επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία με άγνωστο το ουσιαστικό περιεχόμενό της που εξ’ αντικειμένου δυσχεραίνει την πρόσβαση των καταπλεόντων πλοίων από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ενόψει των παραπάνω, θεωρούμε ότι πρέπει να αποσυρθεί πλήρως η σχετική διάταξη που θέτει υπό την ευθύνη του Φορέα Διαχείρισης την περιοχή που περιλαμβάνει το Θερμαϊκό κόλπο από τη γραμμή του αιγιαλού και ορίζεται προς νότο από την ευθεία που ενώνει το νοτιότερο άκρο της περιοχής με κωδικό GR1250004 (Αλυκή Κίτρους – Ευρύτερη περιοχή) με το νοτιότερο άκρο της περιοχής με κωδικό GR1220012 (Λιμνοθάλασσα Επανωμής και θαλάσσια παράκτια ζώνη)