• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτα Δημητροπούλου' | 22 Νοεμβρίου 2017, 14:26

    Εργαζόμενοι 8 μηνης απασχόλησης, Διοίκηση άμισθη και επομένως εργαζόμενη κατά βούληση και μέσω ενός ιδιότυπου εθελοντικού καθεστώτος. Αυτός είναι ο σχεδιασμός για τους Φορείς. Έχει αναρωτηθεί ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός πώς είναι δυνατόν να είναι πετυχημένη μία άμισθη διοίκηση Υπηρεσιών, η οποία διαχειρίζεται εκατομμύρια ευρώ, αριθμό εργαζομένων και σύμφωνα με τον νέο νόμο τεράστιες εκτάσεις, με μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, όπως το Θεσσαλικό κάμπο και την περιοχή του Θερμαϊκού. Όποιος γνωρίζει στοιχειώδεις γνώσεις management γνωρίζει ότι το έργο αυτό δεν βγαίνει εθελοντικά, υπάρχει και ένα τίμημα. Χρήματα και ισχύς είναι αυτή που δελεάζει, και στους Φορείς υπάρχουν και τα δύο. Έχει πάει ποτέ σε ένα Δ.Σ., έχει διαβάσει πρακτικά Δ.Σ. Τόσο στους προηγούμενους σχετικούς νόμους, όσο και στο νέο αναφέρεται ότι συνεδριάζουν 1 φορά το μήνα τουλάχιστον. Αυτό δεν τηρείται σε καμία των περιπτώσεων. Το σύνηθες είναι να αναλαμβάνει το σύνολο των υποχρεώσεων ο Προέδρος και οι υπόλοιποι να αδιαφορούν, η συμμετοχή τους κρίνεται ως αδιάφορη, ψηφίζουν για πράγματα, τα οποία μπορεί να αποδειχθούν παράνομα (εν αγνοία τους) (εάν ελεχθούν ποτέ από κάποιον), δεν έχουν καμία νομική υποστήριξη κατά τις συνεδριάσεις τους. Και πώς είναι δυνατόν να γίνεται αλλιώς, με ποιες γνώσεις διοίκησης και management επιλέγονται τα μέλη, το γεγονός ότι κάποιος μπορεί να είναι άρτιος επιστήμονας σημαίνει ότι μπορεί να έχει και ικανότητες διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και διαχείρισης της ολότητας και μαζί της ετερογένειας μιας περιοχής, για να μην αναφέρουμε τις ιδιότητες των υπόλοιπων μελών. Πώς είναι δυνατόν να συμμετέχουν στο Φορέα επιστήμονες, με έδρες Πανεπιστημίων, εργαζόμενοι σε εταιρείες μελετών ή εργαζόμενοι σε Μ.Κ.Ο., τα οποία είναι και αυτά που έχουν την μερίδα του λέοντος στα προγράμματα παρακολούθησης περιβαλλοντικών όρων που προκηρύσουν οι Φορείς. Δεν δημιουργείται πρόβλημα σύγκρουσης συμφερόντων? Οι προκηρύξεις για την παρακολούθηση περιβαλλοντικών όρων αντί να εκδίδονται από το Υπουργείο, εκδίδονται από καθένα Φορέα ξεχωριστά, αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάθε Φορέας να διαφοροποιεί κατά βούληση τα απαιτούμενα προσόντα των υποψήφιων Αναδόχων. Οι δυσλειτουργίες αυτές μπορούν να επιλυθούν με την πρόσληψη μόνιμου εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, για την συνεχή παρακολούθηση περιβαλλοντικών όρων και προσωπικού με προσόντα διοίκησης. Κύριε Αναπληρωτή Υπουργέ, αφού γίνεται στους Φορείς μπορεί να εφαρμοστεί και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, οι Αντιπεριφερειάρχες, οι Δήμαρχοι, οι Υφυπουργοί και οι Υπουργοί να παρέχουν άμισθα τις υπηρεσίες τους.