• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΘ' | 20 Δεκεμβρίου 2017, 12:27

    Στη διαβούλευση τα περισσότερα σχόλια (εκτός της Ένωσης Αμίσθων Υποθηκοφυλάκων και κάποια ελάχιστα άλλα- που και αυτά πίσω από τη γενική τοποθέτηση κρύβουν ένα έντονο συντεχνιακό χαρακτήρα-) επικεντρώνονται σε μεμονωμένα θέματα είτε προσωπικού είτε χωρικής κατανομής Κτηματολογικών Γραφείων (με τη μόνη εξαίρεση της σημαντικής σημειολογικά και ουσιαστικά κατάργησης του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης της ΕΚΧΑ - αναιτιολόγητης κατά τη γνώμη μου). Με αυτό τον τρόπο δεν σημειώνονται ούτε τα θετικά (αυτοδύναμος οικονομικά οργανισμός με ενιαία χαρακτηριστικά και οργάνωση περιορισμένου σχετικά αριθμού περιφερειακών κτηματολογικών γραφείων με νομική τεχνική και διοικητική διάσταση). Ούτε τα πολλά αρνητικά: 1. Δημιουργία ενός Δημόσιου Δυσκίνητου και Τεράστιου Οργανισμού με άνευ λόγου ενσωμάτωση σε αυτόν των Υποθηκοφυλακείων και Δημοσιουπαλληλοποίηση αυτόματα και χωρίς καμια διαδικασία αξιολόγησης προσωπικού, που για τα άμισθα Υποθηκοφυλακεία μάλλον υπερβαίνει τόσο τη λογική όσο και τις συνταγματικές προβλέψεις. 2. Περιφερειακή δομή με αποκεντρωμένο δημόσιο χαρακτήρα (Υποκαταστήματα ΚΓ) η οποία παρά τις δημόσιες διακηρύξεις (χωρίς ανάλυση των πραγματικών δεδομένων) θα επιβαρύνει σημαντικά τον προϋπολογισμό του ενιαίου φορέα και κατ’ επέκταση τους πολίτες. Αυτή συνδυαζόμενη με την προαναφερθείσα δημοσιουπαλληλοποίηση ενός τεράστιου πλήθους προσωπικού και την σημαντικότατη αύξηση των θέσεων ευθύνης σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, δηλώνει και την "κρατικίστικη" πολιτική που διαπνέει το σχέδιο νόμου. Αυτό βρίσκεται σε άκρα αναντιστοιχία με τα διεθνώς κρατούντα π.χ. Ολλανδία (όπου το Δημόσιο υποστηρίζει ένα κεντρικό οργανισμό που λειτουργεί αυτοδύναμα και με σχεδόν ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με πολύ λίγα ισχυρά κτηματολογικά γραφεία). Το ίδιο το Σχέδιο Νόμου περιέχει μια εναλλακτική (Ικαρία) η οποία θα μπορούσε να επεκταθεί και σε όλα τα υποκαταστήματα ή στην πλειοψηφία τους και μάλιστα χωρίς τόσο σημαντικό αριθμητικό περιορισμό, αξιοποιώντας συμβολαιογράφους (ή άμισθους υποθηκοφύλακες) και πιστοποιημένους ή μη (μέχρι την υλοποίηση του θεσμού) μηχανικούς της περιφέρειας, σε ενιαίες (συνεργατικές) μονάδες υποστήριξης. 3. Αναστάτωση και ανατροπές στην λειτουργία των φορέων του Κτηματολογίου και της νομικής υποστήριξης των δικαιωμάτων (ΕΚΧΑ - ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ-ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ) σε μια κρίσιμη για τον θεσμό και το έργο περίοδο, η οποία θα οδηγήσει σε αναμφισβήτητες καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες με απρόσμενα αποτελέσματα, ιδιαίτερα αν συνοδευθεί με προσφυγές για την ακύρωσή του από φορείς και κατηγορίες υπαλλήλων των οποίων ανατρέπονται "συνταγματικά" "νομικά" ή ¨"εθιμικά" προνόμια ή καθεστώτα εργασίας. Θα μπορούσα να γράψω πολλά και για άλλα θετικά ή αρνητικά που έχω επισημάνει. Επικεντρώθηκα στα κατά τη γνώμη μου σε κάποια σημαντικά. Άλλωστε υπάρχουν και εισηγήσεις - προτάσεις, που έχουν υποβληθεί στις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες τα τελευταία χρόνια.