• Σχόλιο του χρήστη 'Δικηγορικός Σύλλογος Λαμίας' | 20 Δεκεμβρίου 2017, 13:04

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΛΑΜΙΑ , 20 Δεκεμβρίου 2017 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΜΙΑΣ Ν.Π.Δ.Δ. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΟΥ 10 – Τ.Κ. 35100 ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΤΗΛ 22310-27685 Φ.Α.Ξ 22310-42933 Αρ. Πρ. 690 Π Ρ Ο Σ Αξιότιμο Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας ***************** Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Με το παρόν, σας γνωστοποιούμε την πλήρη αντίθεση στο σχέδιο Νόμου, το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με τίτλο "Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου", και σας γνωστοποιούμε την επιστολή μελών του ΔΣΛ, της κ. Ειρηνοδίκου Αταλάντης, Συμβολαιογράφων , Πολιτικών Μηχανικών κλπ με την οποία συντασσόμαστε πλήρως και έχει επί λέξει ως εξής ΠΡΟΣ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΑΜΙΑΣ Αταλάντη, 19 Δεκεμβρίου 2017 Αξιότιμοι, κύριε Πρόεδρε και Μέλη του ΔΣ, Όπως σας είναι γνωστό, έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση , το Σχέδιο Νόμου, με τίτλο ΄΄Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου ΄΄. Σύμφωνα με το ΄΄Άρθρο 15΄΄ αυτού – Σύσταση και τοπική και υλική αρμοδιότητα Κτηματολογικών Γραφείων και Υποκαταστημάτων Κτηματολογικών Γραφείων του Οργανισμού ΄΄ 1. Συστήνονται Κτηματολογικά Γραφεία του Οργανισμού, ως εξής:….. 8) Κτηματολογικό Γραφείο Στερεάς Ελλάδας, με έδρα τη Λαμία. Η έναρξη λειτουργίας έκαστου Κτηματολογικού Γραφείου εκκινεί από τη δημοσίευση της απόφασης της παρ.7 του άρθρου 1 με την οποία καταργείται το αντίστοιχο Υποθηκοφυλακείο της έδρας της Περιφέρειας. 2. Εντός είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, σε κάθε Κτηματολογικό Γραφείο συστήνονται με την απόφαση της παρ. 7 του άρθρου 1, Υποκαταστήματα, ως εξής: ……..η) Στο Κτηματολογικό Γραφείο Στερεάς Ελλάδας, τα Υποκαταστήματα Λιβαδειάς, Θήβας, Χαλκίδας, Καρπενησίου, Άμφισσας (5).΄΄ Με την απόφαση της παρ. 7 του άρθρου 1 καθορίζονται η έδρα και τα όρια της τοπικής αρμοδιότητας εκάστου Υποκαταστήματος. Με την ίδια απόφαση κατανέμονται οι θέσεις του προσωπικού και ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για τη σύσταση του Υποκαταστήματος και την άσκηση των αρμοδιοτήτων της παραγράφου 3 από το Κτηματολογικό Γραφείο ή το Υποκατάστημα που ορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο. H σύσταση των Υποκαταστημάτων γίνεται σταδιακά, και κατ’ ανώτατο όριο εντός του χρόνου του α’ εδαφίου, σε συνάρτηση με την εξέλιξη της κτηματογράφησης, της ψηφιοποίησης των αρχείων των προς κατάργηση Υποθηκοφυλακείων, τον αριθμό των πράξεων που ήδη διενεργούνται ηλεκτρονικά, και λαμβάνοντας υπόψη οικονομικά και λειτουργικά στοιχεία των προς κατάργηση δομών΄΄. Ως Δικηγόροι του Πρωτοδικείου Λαμίας και μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας που διατηρούμε τα γραφεία μας στην Αταλάντη, καταδικάζουμε απερίφραστα το παραπάνω νομοσχέδιο . . Η επικείμενη ενσωμάτωση του Υποθηκοφυλακείου και του Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης - στην κτηματική αρμοδιότητα του οποίου, περιλαμβάνεται σήμερα , η ευρύτερη γεωγραφική περιοχή από το Λούτσι έως τον Άγιο Κωνσταντίνο Π.Ε. Φθιώτιδας και υπάγονται εκατοντάδες χιλιάδες δικαιώματα ιδιοκτησίας - στο υπερδιογκωμένο και νωθρό διοικητικά, Κτηματολογικό Γραφείο Λαμίας , συνιστά πρωτοφανή επίδειξη έλλειψης σεβασμού , απέναντι στους πολίτες της περιοχής μας , κλονίζοντας τη σχέση αμεσότητας και εμπιστοσύνης ανάμεσα στον πολίτη και το κράτος, δημιουργώντας αίσθημα κοινωνικής και πολιτικής απομόνωσής μας . Στην ουσία , κλονίζει τα θεμέλια του Κράτους Δικαίου, καταστρατηγώντας ευθέως το Σύνταγμα και καταλύοντας της δημοκρατικές αρχές της ισότητας , της κοινωνικής δικαιοσύνης και της αποκέντρωσης. Α. Κρίνουμε , ότι οι συντάκτες του σχεδίου , δεν στάθμισαν καταρχήν , την γεωγραφική ιδιαιτερότητα της περιοχής μας που αποτελεί στην ουσία από μόνη της μια ευρύτερη περιφερειακή ενότητα , τόσο από πληθυσμιακή όσο και από γεωπολιτική άποψη και κατ’ επέκταση, τις πολυποίκιλες δυσμενείς συνέπειες για τους πολίτες της περιοχής μας . ( Πχ η τελευταία ,εκτεινόμενη από το Λούτσι έως τον Άγιο Κωνσταντίνο ΠΕ Φθιώτιδας, υπολείπεται ελάχιστα σε έκταση, από την όμορη περιφερειακή ενότητα της Βοιωτίας- στην οποία ανήκουν δύο Πρωτοδικεία, Θηβών και Λιβαδειάς, χιλιομετρικής απόστασης μεταξύ τους, μόνο σαράντα πέντε χιλιομέτρων ). Η απομάκρυνση του Υποθηκοφυλακείου Αταλάντης από τη φυσική, γεωπολιτική, ιστορική του θέση, -λειτουργεί από το έτος 1870 , ενώ το Ειρηνοδικείο Αταλάντης, από το έτος 1836- δημιουργεί προβλήματα ζωτικής φύσης στην κοινωνία μας , νεκρώνοντας την ευρύτερη περιοχή της Λοκρίδας που ήδη ασφυκτιά, υπό το βάρος των σύγχρονων κοινωνικών και οικονομικών αδιεξόδων . Συγχρόνως , υποβαθμίζεται το λειτούργημα μας , ως Δικηγόρων του Πρωτοδικείου Λαμίας με έδρα μας την Αταλάντη , η επαγγελματική μας υπόσταση και η αξιοπρέπειά μας, ως επιστημόνων νομικών , στην πλειοψηφία μας, νέων – θιγόμενων συγχρόνως , όλων των κατ’ επέκταση συναφών με το έργο μας , επιστημονικών επαγγελματικών κλάδων, ήτοι των Συμβολαιογράφων, των Δικαστικών επιμελητών, των Μηχανικών, που συνυπογράφουν το παρόν . Λαμβανομένης δέ υπόψη, της δυσχερούς οικονομικής , κοινωνικής και πολιτικής συγκυρίας που έχει περιέλθει η χώρα, μετά την τυχόν έναρξη ισχύος του παρόντος σχεδίου, ως νόμου του κράτους , θα επιδιδόμαστε καθημερινά, σε μια πρωτοφανή και εναγώνια προσπάθεια , να προασπίσουμε το ασφαλές περί δικαίου αίσθημα , καλούμενοι μαζί με τους κατοίκους της περιοχής μας , να διασχίζουμε αποστάσεις μετ’ επιστροφής 160 έως 200 και πλέον χιλιομέτρων (! ) με κίνδυνο της ζωής και της σωματικής μας ακεραιότητας , για την ευόδωση του έργου μας , υποβαλλόμενοι σε μια απίστευτα ατέρμονη ψυχική ταλαιπωρία . Καθίσταται με αυτό τον τρόπο εντελώς εμφανής , η αστοχία του παρόντος Σχεδίου Νόμου, σ την επιλογή ως βασικού κριτήριου για τη σύσταση Κτηματολογικού Γραφείου σε ένα τόπο , την ύπαρξη πρωτοδειακής έδρας, δημιουργώντας άμεσα κοινωνικές και πολιτικές ανισότητες στην περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας , ερχόμενου ευθέως, σε αντίθεση με τις δημοκρατικές αρχές της ισότητας, της ισονομίας , της κοινωνικής δικαιοσύνης . Β. Παρακαλούμε , όπως λάβετε υπόψη σας, την τοπική ιδιαιτερότητα της συστέγασης του Υποθηκοφυλακείου Αταλάντης με το λειτουργούν από το έτος 2003 , Κτηματολογικό Γραφείο Αταλάντης καθώς και τα ακανθώδη καθημερινά προβλήματα που ήδη έχουν δημιουργηθεί , με τις ανακρίβειες των αρχικών κτηματολογικών εγγραφών και τις δαιδαλώδεις νομικές διαδικασίες επίλυσης τους . Γι’ αυτό , είναι απαραίτητη η μόνιμη και διαρκής φυσική παρουσία του επιστήμονα Δικηγόρου, Συμβολαιογράφου, Μηχανικού , στο Υποθηκοφυλακείο και το Κτηματολογικό Γραφείο, στην κτηματική περιφέρεια του οποίου, ανήκουν τα ακίνητα των συμπολιτών μας, για την αμεσότητα και την ορθή αντιμετώπιση των προβλημάτων τους. Η συνένωση τους σε ένα Υπέρ-διογκωμένο Κτηματολογικό Γραφείο , με έδρα τη Λαμία , θα σημαίνει αυτόματα α ) ανασφάλεια στις εμπράγματες συναλλαγές, β ) σημαντική δυσχέρεια στην έκδοση πιστοποιητικών και άλλων δημοσίων εγγράφων , γ ) εκ των πραγμάτων, τεράστια δυσλειτουργία και μόνιμη αδυναμία στην εξυπηρέτηση των πολιτών, δ ) μη επίλυση των κτηματολογικών προβλημάτων, εξαιτίας και της έλλειψης κτηματολογικής εξειδίκευσης και εμπειρίας των εργαζόμενων στο Κτηματολογικό Γραφείο Λαμίας και παραπομπή τους στα πολιτικά Δικαστήρια- ενώ σε πλείστες περιπτώσεις, είναι σύμφωνη με τον Κτηματολογικό Νόμο και εφικτή, η αντιμετώπισή τους, εντός του Κτηματολογικού Γραφείου, όπως πραγματοποιείται μέχρι σήμερα- πράγμα που από μόνο του, συνεπάγεται εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες στην έκδοση δικαστικών αποφάσεων και δυσβάσταχτη οικονομική δαπάνη για τους συμπολίτες μας , ώστε οι παραπάνω, υπό α΄ έως δ΄ συνέπειες, μοιραία, καταλήγουν στην ε ) καταστρατήγηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ιδιοκτησίας του πολίτη, στ ), την μελλοντική απομάκρυνσή των υπαλλήλων του λειτουργούντος Υποθηκοφυλακείου και Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης από τη θέση εργασίας τους και ζ) ουσιαστική απώλεια χρόνου εργασίας , σωματική και ψυχική καταπόνηση, με πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, λόγω των σημαντικότατων δαπανών μετακίνησης για τους κατοίκους της περιοχής μας . ( Παραδείγματος χάρη, ο κάτοικος Λάρυμνας ΠΕ Φθιώτιδας, θα διασχίσει διακόσια και πλέον, χιλιόμετρα, με δύο σταθμούς διοδίων -Τραγάνας και Αγίας Τριάδας- , για να εξυπηρετηθεί από το Υποθηκοφυλακείο Λαμίας και θα επιστρέψει στην κατοικία του, πιθανότατα άπρακτος.. ) Γ. Υποστηρίζουμε , ως νομικοί , την άποψη πως είναι αδύνατο να υπάρχει τοπική αρμοδιότητα του Ειρηνοδικείου με έδρα την Αταλάντη, αποφαινόμενου επί διαφορών που αφορούν εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα που υπάγονται στην περιφέρειά του, χωρίς ταυτόχρονη στήριξη του λειτουργήματός μας και του έργου του Δικαστή, από το τοπικά υπάρχον αρμόδιο Υποθηκοφυλακείο και Κτηματολογικό Γραφείο. Γι αυτό και ο νομοθέτης - κρίνοντας απαραίτητη για την ορθή και ταχεία απονομή της δικαιοσύνης , την ύπαρξη στην ευρύτερη περιοχή μας Ειρηνοδικείου- προχώρησε στη συγχώνευση με το Ειρηνοδικείο Αταλάντης, του γειτονικού Ειρηνοδικείου Ελάτειας με βασικό κριτήριο, αυτό του αριθμού έκδοσης δικαστικών αποφάσεων, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 110/2012 ( ΦΕΚ 193 , Τεύχος Α, 10/10/2012, ΄΄Περί συγχώνευσης ανενεργών ή υπολειτουργούντων Ειρηνοδικείων της Χώρας΄΄). Επιπλέον, υπάρχει αδήριτη νομική αναγκαιότητα , κατοχύρωσης της ασφάλειας των συναλλαγών , της δημόσιας πίστης , καθώς και της προστασίας του καλόπιστου συναλλασσόμενου, με διενέργεια νομικού έλεγχου τουλάχιστον προ είκοσι (20 ) και πλέον ετών, πράγμα που από μόνο του- δεδομένου ότι δεν έχει καν συμπληρωθεί 20ετια από την λειτουργία του Εθνικού Κτηματολογίου στην περιοχή μας - συνεπάγεται την κοινή στέγαση του Υποθηκοφυλακείου και του τρέχοντος Κτηματολογικού Γραφείου, στον ίδιο τόπο, και δη της Αταλάντης . Συγχρόνως , παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη σας, ότι για την εξειδικευμένη επιστημονική διαδικασία κύρωσης των Δασικών Χαρτών, που θα συμβάλλει αποφασιστικά , στην προστασία της ιδιοκτησίας του Κράτους και του Πολίτη- που προωθείται και από το λειτουργούν, ομοίως με το Υποθηκοφυλακείο, από το έτος 1870, Δασαρχείο Αταλάντης - κρίνεται απαραίτητη η συνδρομή του Υποθηκοφυλακείου Αταλάντης, όπου έχουν μεταγραφεί οριστικοί τίτλοι παραχώρησης του Υπουργείου Γεωργίας, αλλά και έκτοτε, τίτλοι κτήσεως των πολιτών, κατοχυρώνοντας νομικά, τα εμπράγματα δικαιώματά τους καθώς και του Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης . Ε. Σε κάθε περίπτωση, δεν συντρέχουν ούτε λειτουργικοί λόγοι που να επιβάλλουν ειδικά, τη συγχώνευση δύο Υποθηκοφυλακείων και κατ΄επέκταση, δύο Κτηματολογικών Γραφείων (Αταλάντης-Λαμίας) , αφού γεωγραφικά δεν δύνανται να θεωρηθούν όμορα, δύο Κτηματολογικά Γραφεία εξαιρετικά μεγάλης χιλιομετρικής μεταξύ τους, απόστασης, ούτε οικονομικοί λόγοι , δεδομένου ότι το υπάρχον Υποθηκοφυλακείο- Κτηματολογικό Γραφείο Αταλάντης, καλύπτει μόνο του τα έξοδα υλικής και τεχνικής υποδομής του, χωρίς να επιβαρύνει οικονομικά το Ελληνικό Δημόσιο . Υπάρχει άλλωστε, η οικονομική και υλικοτεχνική δυνατότητα ενσωμάτωσης του εγγύς κείμενου Υποθηκοφυλακείου Ελάτειας , σε αυτό της Αταλάντης, όπως ακριβώς επιτυχώς επιτεύχθηκε με τη συγχώνευση των δύο Ειρηνοδικείων, Αταλάντης-Ελάτειας . Επομένως , είναι ιστορική , φυσική, γεωπολιτική και νομική αναγκαιότητα, να διατηρηθούν το αρχείο του Υποθηκοφυλακείου , καθώς και το τρέχον Κτηματολογικό αρχείο ( Κτηματολογικά Βιβλία και ηλεκτρονικοϋλικός εξοπλισμός ) , στην πόλη της Αταλάντης . Για το λόγο αυτό, ο Δήμος Λοκρών, δύναται να συνδράμει υλικοτεχνικά, παραχωρώντας προς τούτο , κτιριακές εγκαταστάσεις εντός της πόλης της Αταλάντης , χωρίς να απαιτείται περαιτέρω κρατική οικονομική επιβάρυνση . ΣΤ. Σε επίρρωση των όσων αναπτύχθηκαν ανωτέρω, αναφορικά με τις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας και ιδιαίτερα την γιγάντωση των κτηματολογικών σφαλμάτων στα ακίνητα των συμπολιτών μας που μοιραία , οδηγούν στη δήμευση της ιδιωτικής περιουσίας τους καταστρατηγώντας ευθέως το Σύνταγμα, σας παραθέτουμε αυτούσια αποσπάσματα του από 14/7/2016 υπομνήματός μας προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης –Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων . ΄΄ Αταλάντη, 14 Ιουλίου 2016 Αξιότιμοι, κ.κ. Υπουργέ και Γενικέ Γραμματέα, Βα. (…….) Συγχρόνως , σας επισημαίνουμε σθεναρά , την τοπική ιδιαιτερότητα της συστέγασης και της νομικής αλληλουχίας του Υποθηκοφυλακείου Αταλάντης, με το λειτουργούν από το έτος 2003 , Κτηματολογικό Γραφείο Αταλάντης , καθώς και τα γιγαντιαία καθημερινά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί , με τις ανακρίβειες των αρχικών κτηματολογικών εγγραφών και τις δαιδαλώδεις νομικές διαδικασίες επίλυσης τους . Συγκεκριμένα, είναι γνωστό σε όλους και αποτελεί θλιβερή ζώσα πραγματικότητα, για τους κατοίκους της περιοχής μας , ότι η διαδικασία κτηματογράφησης - που έλαβε χώρα με την εφαρμογή του Α΄ πιλοτικού Προγράμματος, πρώτα στον πρώην Δήμο Οπουντίων (Δ.Δ.Μαρτίνου ) Π.Ε. Φθιώτιδας , το 1995 και στη συνέχεια, σε εφαρμογή του Β΄ πιλοτικού Προγράμματος και στους λοιπούς πρώην Δήμους της κτηματικής μας περιφέρειας - έγινε κυριολεκτικά ΄΄στο πόδι΄΄ , με κύρια χαρακτηριστικά αυτής , την καθολική έλλειψη οργάνωσης και την εγκληματική προχειρότητα στην υλοποίηση της. Ειδικότερα, η απουσία νομικά και τεχνολογικά έμπειρου και εξειδικευμένου προσωπικού (δικηγόρων και τοπογράφων μηχανικών ) κατά τη διαδικασία υποβολής των δηλώσεων και των ενστάσεων περί ιδιοκτησίας , η έλλειψη εκτενούς και ουσιαστικού ελέγχου από τον πρώην ΟΚΧΕ ή την ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. στις αναδόχους εταιρείες που ανέλαβαν το έργο της κτηματογράφησης, η ολοκληρωτική απουσία καταλογισμού από το Κράτος ποινικών ευθυνών στους υπαιτίους ( από δόλο ή βαριά αμέλεια ) για πράξεις ή παραλείψεις τους , η ελλιπής ενημέρωση των συμπολιτών μας, η απουσία έως σήμερα κυρωμένων δασικών Χαρτών και η μη καταγραφή του αιγιαλού, καθώς και η αδικαιολόγητα αργοπορημένη- κατά το στάδιο της προδικασίας της β΄ανάρτησης, ήτοι το ελάχιστο, τέσσερα (4 ) έτη αργότερα από την έναρξη της κτηματογράφησης – υποβολή Δηλώσεων ιδιοκτησίας από το Ελληνικό Δημόσιο , ως προς τις διεκδικούμενες από αυτό εκτάσεις, είναι μόνο ορισμένες από τις αιτίες που οδήγησαν σε μια πρωτοφανή διόγκωση των κτηματολογικών σφαλμάτων , με την επίσημη έναρξη των αρχικών κτηματολογικών εγγραφών, στο αρμόδιο τοπικά Κτηματολογικό Γραφείο Αταλάντης . Τα κραυγαλέα λάθη και οι ανακρίβειες , αφορούν τόσο το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ακινήτων, της κτηματικής περιφέρειας του Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης, όσο τα γεωμετρικά τους στοιχεία. (Στο ιδιοκτησιακό, πχ. εμφαίνεται εσφαλμένα ως ιδιοκτήτης Άγνωστος ,παρά την εμπρόθεσμη και νομότυπη δήλωση από τον ιδιοκτήτη, ή τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο μή έχον σχέση με το συγκεκριμένο ακίνητο, ή ακόμη, το Ελληνικό Δημόσιο, παρόλο που δεν διεκδικεί την κυριότητα αυτού. Επίσης ,υπάρχουν πρόδηλα σφάλματα και ανακρίβειες ως προς τον τίτλο κτήσεως του δικαιούχου, το είδος του εμπράγματου δικαιώματος, τα βάρη και τις διεκδικήσεις τρίτων, στο βεβαρημένο ή διεκδικούμενο ακίνητο . Τέλος, επισημαίνονται λάθη που αφορούν την γεωγραφική θέση και τα όρια αυτού, κ.ο.κ. ) Μολονότι - έπειτα από τις συνεχείς υποδείξεις Δικηγόρων , Συμβολαιογράφων και Μηχανικών αλλά και τις εναγώνιες εκκλήσεις των συμπολιτών μας, για επίλυση των κτηματολογικών προβλημάτων των ακινήτων τους, που δήλωσαν εμπρόθεσμα και νομότυπα, κατά τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων- έγιναν φιλότιμες και κατ’ εξακολούθηση, προσπάθειες από τον Δήμο Λοκρών, για επανακτηματογράφηση και διαπιστώθηκε εν τοις πράγμασι, ο τεράστιος αριθμός των κτηματολογικών λαθών από τον πρώην ΟΚΧΕ, διαιωνίζεται ολοένα η ίδια νοσηρή κατάσταση ( βλέπετε συνημμένα έγγραφα ). β. Το μέγεθος των κτηματολογικών σφαλμάτων των ακινήτων της ευρύτερης κτηματικής περιοχής μας , καταδεικνύεται σήμερα ωμά και ρεαλιστικά, στο επίσημα τηρούμενο από το Κτηματολογικό Γραφείο Αταλάντης , ΄΄ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ΄΄. (Συγκεκριμένα , στον παρακάτω πίνακα , θα διαπιστώσετε τον αριθμό των Αποφάσεων της Προϊσταμένης του Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης, ανά έτος καταχώρισης, επί αιτήσεων διόρθωσης που αφορούν πρόδηλα σφάλματα σε εμπράγματα δικαιώματα καθώς και σφάλματα των γεωμετρικών στοιχείων των ακινήτων (βλ. άνω υπό Βα) που έγιναν δεκτές και επιλύθηκαν εξωδικαστικά , ήτοι με την εσωτερική διοικητική νόμιμη διαδικασία , Ν.2664/98 Α.18 παρ.2 & 19 παρ.2 και 4). ΕΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΠΡ/ΝΗΣ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 2004 02 2005 63 2006 369 2007 449 2008 341 2009 340 2010 428 2011 314 2012 206 2013 175 2014 131 2015 144 Με μια απλή παρατήρηση του άνω πίνακα, κατά μέσο όρο, σε κάθε ήμερα του έτους , αντιστοιχεί μια απόφαση διόρθωσης σφαλμάτων των αρχικών κτηματολογικών εγγραφών , γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα, την ανακρίβεια –αναποτελεσματικότητα, των εφαρμοσμένων πιλοτικών προγραμμάτων κτηματογράφησης στην περιοχή μας. ( Σημειώνουμε, ότι οι άνω Αποφάσεις της Προϊσταμένης του Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης, θα ήταν πολλαπλάσιες σε αριθμό, λαμβανομένης υπόψη της βαθειάς οικονομικής κρίσης που μαστίζει την ελληνική κοινωνία, σήμερα ) . Γ. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την άνω ομαλή, ορθή, νόμιμη, αποτελεσματική και κυρίως εξωδικαστική αντιμετώπιση των άνω σφαλμάτων , είναι : α ) η αδιάλειπτη, απρόσκοπτη, φυσική παρουσία και έρευνα των νομικών (Δικηγόρων και Συμβολαιογράφων ) , στο τρέχον αρχείο του Κτηματολογικού Γραφείου καθώς και στο Υποθηκοφυλακείο Αταλάντης , στην κτηματική περιφέρεια των οποίων, ανήκουν τα ακίνητα των συμπολιτών μας, για τον νομικό έλεγχο και την άμεση εξακρίβωση των σφαλμάτων τους , β ) η μεθοδική συνεχής προεργασία , με άντληση των ορθών στοιχείων για την κτηματολογική διόρθωση , μόνο από τα δημόσια έγγραφα του Υποθηκοφυλακείου , σύμφωνα με τον Κτηματολογικό Νόμο ( π.χ . συμβόλαια, περιλήψεις εγγραφής βαρών, αγωγές διεκδίκησης, πιστοποιητικά κ.ο.κ ) , γ ) ως προς τη διόρθωση των γεωμετρικών στοιχείων των ακινήτων, η άμεση σύμπραξη με τοπογράφο ή πολιτικό μηχανικό , η επιτόπια εκ μέρους τους έρευνα των Κτηματολογικών Χαρτών για εντοπισμό των προβληματικών ακινήτων και η εκπόνηση τοπογραφικών διαγραμμάτων για την κτηματολογική τους τακτοποίηση και δ ) η εμπειρία, η κτηματολογική εξειδίκευση και η νομική γνώση του Προϊσταμένου του Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης. …. Η μη σωρευτική ύπαρξη όλων των άνω προϋποθέσεων , σημαίνει αυτόματα τη μη επίλυση των κτηματολογικών προβλημάτων , την τεράστια δυσλειτουργία στις εμπράγματες συναλλαγές , την απώλεια εσόδων για το Κράτος και συντελεί στην ωμή καταστρατήγηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος της ιδιοκτησίας του πολίτη , το δε Εθνικό Κτηματολόγιο, μετατρέπεται έτσι απροκάλυπτα , σε εργαλείο δήμευσης της ιδιωτικής περιουσίας ΄΄. Ζ. Γίνεται άμεσα αντιληπτό , ότι όλοι οι αθροιστικά προαναφερθέντες λόγοι, όπως εκτέθηκαν παραπάνω για τη διατήρηση του Υποθηκοφυλακείου-Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης , στην πόλη της Αταλάντης, ισχύουν και για τη μετονομασία της άνω Υπηρεσίας, σε ΄΄ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ΄΄ του Κτηματολογικού Γραφείου Στερεάς Ελλάδας . Όμως σας επισημαίνουμε , ότι η εύρυθμη, ουσιαστική , αποτελεσματική λειτουργία ενός τέτοιου ΄΄Υποκαταστήματος΄΄ , στην Αταλάντη , θα είναι αποτέλεσμα της σωρευτικής ύπαρξης των παρακάτω απαραίτητων προϋποθέσεων : α ) Μόνιμη διατήρηση και συστέγαση α) των Βιβλίων του Υποθηκοφυλακείου , β ) των Κτηματολογικών Βιβλίων και του υπάρχοντος ηλεκτρονικοϋλικού εξοπλισμού του Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης ( Η/Υ , Κτηματολογικοί Χάρτες , Βιβλία Δηλώσεων-Ενστάσεων κλπ ) στην πόλη της Αταλάντης , όπου ανήκουν ιστορικά, γεωπολιτικά και νομικά , σε κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις που μας παρέχει προς το σκοπό αυτό , ο Δήμος Λοκρών , χωρίς καμία κρατική οικονομική επιβάρυνση. β ) Διενέργεια στο άνω υποκατάστημα, όλων ανεξαιρέτως, των μέχρι σήμερα συντελούμενων πράξεων που λαμβάνουν χώρα στο Υποθηκοφυλακείο- Κτηματολογικό Γραφείο Αταλάντης, ήτοι των αναφερόμενων στα άρθρα 1192επ. ΑΚ , 220 ΚΠολδ , 995 παρ.2 Κπολδ, τον Κτηματολογικό Νόμο 2664/98, όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει μέχρι σήμερα και γενικότερα, κάθε πράξη για την οποία ο νόμος ορίζει υποχρέωση δημοσιότητας στα τηρούμενα Βιβλία του Υποθηκοφυλακείου- Κτηματολογικού Γραφείου και όχι απλή ΄΄παραλαβή προς καταχώρισή ΄΄ τους. ( Ενδεικτικά σας αναφέρουμε , μεταγραφές/εγγραφές στο υποθηκοφυλακείο και καταχωρίσεις στο Κτηματολογικό Γραφείο, εν ζωή δικαιοπραξιών, αιτία θανάτου δωρεών, επιδικάσεων, προσκυρώσεων, κατακυρώσεων κυριότητας ή εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου, εκθέσεων δικαστικής διανομής ακινήτων, τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, αποδοχών κληρονομίας, κληροδοσίας, κληρονομητηρίων, αγωγών και ανακοπών του άρθ, 220 ΚΠολδ, κατασχέσεων, αιτήσεων και αποφάσεων διόρθωσης προδήλων σφαλμάτων , σφαλμάτων γεωμετρικών στοιχείων των ακινήτων ( αρθ.18 παρ.2 , 19παρ.2 και 4 Ν.2664/98 ) και αιτήσεις κι αποφάσεις του άρθ. 6 παρ.4 του άνω Νόμου, άμεση χορήγηση αντιγράφων και περιλήψεων από τα άνω δημόσια έγγραφα και πιστοποιητικών κ.ο.κ. ) γ )Ο Προϊστάμενος του υποκαταστήματος , θα ασκεί με τη φυσική του παρουσία, το λειτούργημά του σε αυτό διενεργώντας άμεσα και απρόσκοπτα , όλες τις άνω αναφερόμενες πράξεις που συντελούνται σήμερα στο Υποθηκοφυλακείο -Κτηματολογικό Γραφείο Αταλάντης, για την εξυπηρέτηση των πολιτών, χωρίς να απαιτείται για την ουσιαστική και υλική ευόδωση του έργου του, οποιαδήποτε σύμπραξη του Κτηματολογικού Γραφείου Λαμίας . δ ) Στελέχωσή του από δύο ( 2 ) τουλάχιστον , υπαλλήλους ικανούς να φέρουν εις πέρας τις εργασίες του Υποθηκοφυλακείου-Κτηματολογικού Γραφείου Αταλάντης . ε ) Το κύριο και βασικό μας αίτημα , είναι η διατήρηση του Υποθηκοφυλακείου – Κτηματολογικού Γραφείου , στην πόλη της Αταλάντης . Αν το άνω Σχέδιο Νόμου , με τις αλλαγές που επήλθαν ψηφιστεί ως Νόμος του Κράτους, ζητούμε την θετική Σας Πρόταση- Εισήγηση για την άμεση (εντός διαστήματος μίας εβδομάδας ) έκδοση Προεδρικού Διατάγματος- που να ισχύει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως - ως προς δημιουργία υποκαταστήματος στην Αταλάντη , με σχετική πρόβλεψη σε αυτό, όλων των παραπάνω ( υπό α-δ ) προϋποθέσεων , για την ουσιαστική- αποτελεσματική εφαρμογή του νόμου στην περιοχή της Λοκρίδας και την άμεση, μόνιμη και διαρκή εξυπηρέτηση των πολιτών . Η δε εφαρμογή του νόμου, πρέπει να επέλθει σε εύλογο χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός (1 ) έτους από τη δημοσίευσή του ή όσο χρονικό διάστημα χρειάζεται, ώστε να διασφαλίζεται η προηγούμενη πραγμάτωση όλων των άνω προϋποθέσεων. Παρακαλούμε όπως ψηφιστεί το παρόν, από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας και τεθεί αυτούσιο , στο Δικτυακό τόπο Διαβουλεύσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος Και Ενέργειας κοινοποιούμενο συγχρόνως , προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τον κύριο Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας και τους κυρίους βουλευτές Π.Ε Φθιώτιδας. Είμαστε πεπεισμένοι , πως με τη σύμπραξή σας θα συμβάλλουμε όλοι μαζί, προς το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα . Παρακαλούμε δια τα καθ’ Υμάς, 1. Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ – ΠΡΩΗΝ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΧΑΤΖΟΥΛΗ 2. Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΑΚΙΩΤΗΣ , ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ 3. Η ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΑΣ & ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΕΒΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΑΜΙΑΣ 1. ΑΡΙΣΤΟΓΕΙΤΩΝ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ 2. ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ 3.ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΔΗΜΗΤΡΕΛΟΥ 4.ΜΑΡΙΑ ΔΡΑΚΟΥ 5.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΕΚΕΝΤΕΣ 6. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ 7. ΟΛΥΜΠΙΑ ΚΑΙΑΦΑ-ΣΚΑΜΠΕΡΔΟΠΟΥΛΟΥ 8.ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΖΙΩΤΗ 9. EΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ 10. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΚΟΠΑΣ 11.ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΚΡΕΤΗΣ 12.ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ 13.ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 14. ΓΕΩΡΓΙΑ ΨΕΥΤΟΥΡΑ ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ 1. ΜΑΡΙΑ ΒΑΡΛΑΜΗ -ΒΟΥΛΓΑΡΗ 2. ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΡΙΖΟΥ- ΑΝΕΣΤΟΠΟΥΛΟΥ 3. ΠΕΝΥ ΑΡΑΠΗ-ΜΑΖΙΩΤΗ 4.ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ -ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΑΡΑΚΙΩΤΗΣ 5. ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΒΑΓΙΑ-ΣΑΡΑΚΙΩΤΗ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ 1.ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ 2. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΖΑΒΟΥ-ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ 3. ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΤΑΣ ΠΑΠΑΣΥΚΙΩΤΗΣ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 1. ΑΡΓΥΡΙΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΑΡΧ ΙΤΕΚΤΩΝ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 2 .ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΧΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 3. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΑΧΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 4 .ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 5. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΛΙΟΦΟΥΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 6. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΛΙΝΑΤΣΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 7. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΑΖΙΩΤΗΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 8. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΖΙΩΤΗΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 9. ΜΙΧΑΗΛ ΜΠΑΤΣΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 10. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 11.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 12. ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 13.ΕΥΘΥΜΙΑ ΠΑΥΛΟΥ-ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 14. ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 15. ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΤΣΕΛΕΚΟΥΝΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 16.ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΛΩΡΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 17.ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΟΥΡΛΕΜΑΔΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 18.ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΨΑΡΡΑ –ΜΑΡΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ΄΄ Ο Πρόεδρος του ΔΣΛ Αθανάσιος Δ.Μακρυγιάννης