• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 20 Δεκεμβρίου 2017, 14:15

    Η διάταξη της παρ. 1 περί εφαρμογής των «ισχυουσών διατάξεων» στις προμήθειες αγαθών, αναθέσεις εκτέλεσης έργων και παροχής υπηρεσιών είναι αρκετά αόριστη και δεν είναι σαφές εάν εφαρμόζεται η νομοθεσία περί προμηθειών δημοσίου ή π.χ. ο Αστικός Κώδικας, που και αυτός είναι ισχύον δίκαιο. Η εφαρμογή των περί δημοσίων προμηθειών διατάξεων θα έπρεπε να είναι πιο σαφής, π.χ. με αναφορά στο νόμο των «περί δημοσίων προμηθειών διατάξεων». Πιθανότατα σκοπός των συντακτών του νόμου είναι να εξαιρεθεί ολοσχερώς ο υπό ίδρυση φορέας από τις περί δημοσίων προμηθειών διατάξεις, πλην όμως για πολιτικούς λόγους δεν το λένε ανοικτά στο νόμο. Όμως, η απουσία τακτικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο δίδει τη δυνατότητα στον υπό ίδρυση φορέα να εφαρμόσει τη συγκεκριμένη διάταξη κατά το δοκούν και έτσι να αποφύγει στην πράξη την εφαρμογή των περί δημοσίων προμηθειών διατάξεων. Τούτο επιβεβαιώνεται και από το σχέδιο «οριστικών δομών» που παρουσίασε η ΕΚΧΑ τον Μάρτιο του 2014, όπου γινόταν ρητά λόγος για «αποφυγή χρονοβόρων διαγωνιστικών διαδικασιών». Όπου όμως υπάρχει διαχείριση δημοσίου χρήματος, πρέπει να υπάρχουν και οι αντίστοιχες διασφαλίσεις χρηστής διαχείρισης. Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται.