• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης' | 26 Ιουλίου 2018, 20:53

    Στην παράγραφο 13 του εν λόγω άρθρου γίνεται αναφορά της αποκλειστικότητας του ΙΓΜΕ σε τρία σημεία: α) Η διενέργεια γεωθερμικών ερευνών του δημοσίου μέσω διάνοιξης γεωτρήσεων και εκτέλεσης δοκιμαστικών αντλήσεων υλοποιείται κατά προτεραιότητα από το ΙΓΜΕ. Σε Δημόσιους Ερευνητικούς Φορείς, Ινστιτούτα και Ακαδημαϊκά Ιδρύματα επιτρέπεται η διενέργεια παρόμοιων ερευνών κατόπιν έγκρισης του Υπουργού ΠΕΝ, ο οποίος μπορεί να θέσει πρόσθετους όρους. β)Η έγκριση δίδεται μετά από εισήγηση του ΙΓΜΕ, το οποίο οφείλει να τη καταθέσει στο ΥΠΕΝ εντός δύο μηνών, από την παραλαβή του αιτήματος, άλλως δεν λαμβάνεται υπόψη. γ)Τα αποτελέσματα των ερευνών αυτών διατίθενται στο σύνολο τους στο ΥΠΕΝ και το ΙΓΜΕ. Οι δραστηριότητες του ΙΓΜΕ δεν περιορίζονται από τη παρούσα διάταξη. Έχοντας απόλυτη κατανόηση στην αναγκαιότητα της ενεργούς συμμετοχής του ΙΓΜΕ στις ανωτέρω διαδικασίες, θεωρώ αναγκαίο ωστόσο ότι αυτή θα πρέπει να συντελεστεί με την άμεση αρρογή και άλλων ερευνητικών φορέων (σχετικών με τη γεωθερμία). Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχυθεί η διαφάνεια, ενώ παράλληλα αποτρέπεται ο αποκλεισμός. Ερευνητικοί φορείς όπως το ΚΑΠΕ και το ΕΚΕΤΑ αποτελούν σημαντικούς παράγοντες στον τομέα της ενεργειακής έρευνας στη χώρα μας. Ήδη το ΚΑΠΕ και η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας υπέγραψαν στις αρχές του τρέχοντος έτους προγραμματική σύμβαση για αξιοποίηση της γεωθερμικής ενέργειας στο νομό Φθιώτιδας. Παράλληλα στα ερευνητικά πεδία του ΕΚΕΤΑ περιλαμβάνεται η Γεωθερμία όπως καταδικνύεται από το εργαστήριο ΕΦΕΜ το οποίο μεταξύ των άλλων ασχολείται και με την έρευνα για την αξιοποίηση της γεωθερμικής ενέργειας.