• 1. Η θήρα ασκείτο μέχρι πρόσφατα στις ζώνες ΠΦΒ3, ΠΦΒ4, ΠΦΒ5 και ΠΦΒ6. Αποτελεί δηλαδή παράγοντα που συνδιαμόρφωσε τις περιβαλλοντικές συνθήκες που οδήγησαν στο να χαρακτηριστεί η περιοχή Εθνικό Πάρκο, περιοχή Natura 2000, περιοχή της σύμβασης Ramsar κ.λ.π. Κανένα από τα θηρεύσιμα είδη που απαντούν στο υπό ίδρυση Εθνικό Πάρκο δεν κινδυνεύει με εξαφάνιση και δεν απειλείται με μείωση των πληθυσμών του. Δεν υπάρχει επομένως κανείς λόγος για απαγόρευση ή περιορισμό της θήρας στις συγκεκριμένες περιοχές. Πέραν τούτων, Έχουν ήδη ληφθεί ιδιαίτερα αυστηρά περιοριστικά μέτρα για την άσκηση της θήρας στους υγροτόπους γενικότερα της Ελλάδας, τα οποία δεν εφαρμόζονται σε άλλες προηγμένες στην περιβαλλοντική διαχείριση χώρες. Με βάση τα παραπάνω, είμαστε αντίθετοι στην αναίτια απαγόρευση της θήρας στις κοίτες των ποταμών Αξιού και Γαλλικού στο τμήμα πάνω από την ΠΑΘΕ (ζώνες ΠΦΒ3, ΠΦΒ4, ΠΦΒ5), καθώς και στην περιοχή του Καλοχωρίου (ΠΦΒ6). Ζητούμε οι συγκεκριμένες περιοχές είτε να χαρακτηριστούνε ζώνες ΑΔ, ή αν αυτό δεν είναι εφικτό, στις συγκεκριμένες περιοχές να αναφέρεται ρητά πως επιτρέπεται η άσκηση της θήρας, όπως ίσχυε μέχρι πρόσφατα. 2. Παράγραφος Ι.1.1. «Οι περιοχές αυτές υπόκεινται σε αυστηρή φύλαξη από τις αρμόδιες υπηρεσίες σε συνεργασία με το προσωπικό του Φορέα Διαχείρισης.» Με τη συγκεκριμένη διατύπωση δεν καθορίζεται με σαφήνεια ποιος φορέας θα είναι υπεύθυνος για την «αυστηρή» φύλαξη. Με την υπαγωγή των περιοχών natura στους Φορείς Διαχείρισης, και τον αποκλεισμό της Δασικής Υπηρεσίας από τις σχετικές διαδικασίες, μοναδικός αρμόδιος γίνεται ο οικείος Φορέας Διαχείρισης. Οι φορείς διαχείρισης όμως δεν έχουν προσωπικό με ανακριτικά καθήκοντα. Ανακριτικά καθήκοντα έχουν μόνο οι υπάλληλοι της Δασικής Υπηρεσίας και οι Θηροφύλακες των Κυνηγετικών Οργανώσεων. Δημιουργείται έτσι τεράστιο κενό στη φύλαξη των πλέον προστατευόμενων περιοχών εντός του υπό ίδρυση Εθνικού Πάρκου, ως απόρροια των κενών του ν. 4519/2018 με τον οποίον θεσπίστηκε το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία, την οργάνωση, τις αρμοδιότητες και τη δομή των Φορέων Διαχείρισης της Ελλάδας. 3. Υπενθυμίζουμε ότι οι υπάλληλοί μας ομοσπονδιακοί θηροφύλακες έχουν την ιδιότητα του προανακριτικού υπαλλήλου, ορκίζονται στην αρμόδια Περιφέρεια και αναγνωρίζονται από τον αντίστοιχο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας. Τα χρόνια που δραστηριοποιείται η θηροφυλακή των κυνηγετικών οργανώσεων έχει διαφανεί ότι: α. Συχνά απαγορεύεται η θήρα σε κάποια περιοχή, αλλά χωρίς ΟΥΔΕΜΙΑ πρόβλεψη για τη φύλαξη, αλλά και για τη σήμανση. β. Οι κυνηγετικές οργανώσεις, συνεργαζόμενες με τις δασικές αρχές, έχουν τη δυνατότητα να ενημερώσουν τα μέλη τους κυνηγούς για τις νέες απαγορεύσεις. γ. Οι κυνηγετικές οργανώσεις πληρώνουν με δικούς τους πόρους την αγορά και τοποθέτηση απαγορευτικών πινακίδων. δ. Τελικά αυτό το οποίο συμβαίνει είναι να απομακρύνονται οι νόμιμοι κυνηγοί από περιοχές του εθνικού πάρκου και, η μη παρουσία ανθρώπων, να καταστεί τις περιοχές αυτές ως άντρο για την εκτέλεση ποικίλων απαγορευμένων δραστηριοτήτων. ε. Όπου απομακρύνεται ο κυνηγός… τότε δυστυχώς υπάρχει έξαρση της λαθροθήρας. 4. Να προστεθεί η φράση «ισχύουν τα κάτωθι» στο τέλος των παραγράφων Ι.1., ΙΙ.1., ΙΙΙ.1. και ΙV.1 έτσι ώστε να υπάρχει συνέχεια και σαφήνεια στο κείμενο.