• Ως σκοπός του παρόντος αναφέρεται η προστασία των υγροτοπικών συστημάτων…. προκειμένου να διασφαλιστεί η αειφορική διαχείριση της ευρύτερης περιοχής, σε αρμονία με τις υφιστάμενες ανθρώπινες δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Θεωρούμε ότι με τη διατύπωση αυτή δεν καλύπτεται επαρκώς η στοχοθεσία που πρέπει να διατυπωθεί για την αποτροπή μείζονος βλάβης στη ναυσιπλοΐα του Θερμαϊκού κόλπου, η οποία είναι δυνατόν να προκληθεί από την επέκταση του δέλτα του ποταμού Αξιού, λόγω προσχώσεων που επέρχονται από φερτές ύλες. Είναι γνωστό ότι, με σημαντικά τεχνικά έργα που έγιναν από το 1928 έως το 1934, η κύτη του ποταμού Αξιού μεταφέρθηκε δέκα χιλιόμετρα δυτικά, στη σημερινή της κατάσταση, επειδή οι προσχώσεις απειλούσαν να αποκλείσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η γεωλογική ιστορία της περιοχής δείχνει ότι η θάλασσα, σε αρχαίους χρόνους, κάλυπτε το σύνολο των πεδινών εκτάσεων της περιοχής, ενώ στη συνέχεια, με τις προσχώσεις, κατέληξε ελώδης λιμνοθάλασσα η οποία αποξηράνθηκε, δημιουργώντας έτσι τις συνθήκες για την ευημερία των κατοίκων και την αποτροπή μαζικών προβλημάτων υγείας (ελονοσία) που επηρέαζαν ουσιαστικά τη διαβίωση του πληθυσμού. Κατά συνέπεια, στους σκοπούς του Π.Δ. πρέπει να περιλαμβάνεται και να αποτυπώνεται με σαφέστερο τρόπο η μέριμνα για την ευημερία του πληθυσμού της περιοχής και η αποτροπή όλων των πιθανών δυσμενών επιπτώσεων που μπορεί να επιφέρει μια ανεξέλεγκτη προσχωσιγενής δραστηριότητα και που μπορεί, σε επόμενο χρόνο, να προκαλέσει την μετατροπή του Θερμαϊκού κόλπου σε μια μεγάλη λιμνοθάλασσα. Όπως είναι προφανές, η πιθανή αυτή εξέλιξη, που μπορεί να τοποθετηθεί χρονικά σε ορίζοντα δεκαετιών, ακυρώνει στην ουσία τη σημασία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και επιδεινώνει ουσιαστικά τις συνθήκες για την ανάπτυξη των οικονομικών δραστηριοτήτων στο σύνολο της περιοχής. Όσο και να φαίνεται χρονικά απομακρυσμένο αυτό το ενδεχόμενο, η μέριμνα πρέπει να ληφθεί τώρα και να ενταχθεί ως στοχοθεσία στο υπό διαμόρφωση Π.Δ. Προτείνουμε λοιπόν την προσθήκη της μέριμνας για τη διασφάλιση των συνθηκών απόλυτης ναυσιπλοΐας στο Θερμαϊκό κόλπο.