• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ' | 9 Σεπτεμβρίου 2018, 14:18

    Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ Είμαι κάτοχος 2 αποθηκευτικών χώρων οι οποίοι βρίσκονται στην προταθείσα Ζώνη προστασίας οικοσυστημικών υπηρεσιών και αγροτικών δραστηριοτήτων (ΑΔ), πρώην Γ΄ Ζώνη, στο υπό διαβούλευση σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την σύσταση του Εθνικού Πάρκου Δέλτα Αξιού. Η αγορά του τεμαχίου που στεγάζονται οι αποθήκες πραγματοποιήθηκε το έτος 1995, η άδεια δόμησης εκδόθηκε το έτος 2000, τηρώντας κατά γράμμα τόσο τις εκάστοτε πολεοδομικές όσο και τις περιβαλλοντικές διατάξεις έως και σήμερα. Στις αποθήκες εργάζονται σήμερα περίπου 60 άτομα. Το νέο σχέδιο Π. Δ. για την σύσταση του Εθνικού Πάρκου Δέλτα Αξίου, που έχει αναρτηθεί για διαβούλευση είναι, σε σχέση με την ακυρωθείσα ΚΥΑ υπ΄ αριθμ. 12966/14-5-2009 με την οποία είχε συσταθεί το Ε.Π., αλλά και το σχέδιο Προεδρικού Δ/τος που είχε κοινοποιηθεί το 2014, εντελώς διαφοροποιημένο και αυστηρότερο όσον αφορά τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης. Διαπιστώνει κανείς πως η Πολιτεία με το νέο σχέδιο «εκδικείται» όσους νομοταγείς επιχειρηματίες είχαν την ατυχία να δραστηριοποιούνται εντός των προτεινόμενων ορίων του υπό σύσταση Ε.Π.. Παράλληλα ΔΕΝ διαφαίνεται μέσα από τα άρθρα του σχεδίου Π.Δ. ότι, με τις προτεινόμενες αλλαγές και τροποποιήσεις επί το αυστηρότερον, θα δημιουργηθούν καλύτερες συνθήκες για τη επίτευξη των στόχων του ΠΔ, που είναι η διατήρηση και διαχείριση των οικοτόπων, των ειδών χλωρίδας και πανίδας και ιδίως της ορνιθοπανίδας της περιοχής, η οποία απέχει πολλά χιλιόμετρα από τον τόπο στον οποίο προτείνονται αυστηρές απαγορεύσεις. Οι γραμμές που τραβήχτηκαν στο χάρτη για το σχεδιασμό προστατευόμενων περιοχών (RAMSAR από το 1975, NATURA 2000 με πρώτη οριοθέτηση το '98, Εθνικό Πάρκο από το 2009, σπρώχνοντας τα όρια όλο και προς τα έξω) δεν ήταν ιχνογραφία μικρών παιδιών, έχει μεταξύ άλλων εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμων εκτάσεων, υπάρχουν επιχειρηματικές - επαγγελματικές υποδομές, υπάρχουν αγροτικές υποδομές, υπάρχουν αρδευτικές και λοιπές υποδομές για να εξυπηρετήσουν δραστηριότητες του πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου παραγωγικού τομέα. Προσπαθούμε συνεχώς να βελτιώσουμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα συμμετέχοντας στον ανταγωνισμό των συναφών με εμάς επιχειρήσεων στη χωρά μας αλλά και στο εξωτερικό. Αντί να βοηθηθούμε αντιμετωπίζουμε τον ξεριζωμό μας. Πως θα επιτευχθεί η ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας όταν υγιείς επιχειρήσεις εμποδίζονται και καταστρέφονται; Στις ανωτέρω περιοχές, συνθήκης RAMSAR - NATURA 2000, οι οποίες έχουν οριοθετηθεί στο δέλτα Αξίου, Λουδία, Γαλλικού, Αλιάκμονα δεν έχει μόνο καλαμιές και πτηνά, έχει κι ένα απειλούμενο είδος: ΕΜΑΣ!! Τους ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ, που όλοι μαζί συνεισφέρουμε κατά πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στην εθνική οικονομία όχι αόριστα, αλλά μετρήσιμα καθ΄ όσον είναι γνωστές οι φορολογικές και λοιπές εισφορές μας κι είμαστε πλέον σχεδόν 20 χρόνια μετά την ίδρυση του φορέα διαχείρισης, αρκετά πιο έμπειροι. Είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε αν κάποιοι ‘’μορφωμένοι’’ κι ‘’έμπειροι τεχνοκράτες’’ σχεδιάζουν κάτι σημαντικό για την περιοχή και ποιο το ενδεχόμενο αποτέλεσμα. Σε τι στηρίζεται ο νέος σχεδιασμός και τι λαμβάνει υπ' όψιν; Πώς βλέπει την περιοχή, να επιβιώνει κι αναπτύσσεται; Με ευχολόγια ‘’συμβίωσης’’; Με επιβολή περιορισμών που θα οδηγήσουν σε εγκατάλειψη δραστηριοτήτων; Με απομάκρυνση δραστηριοτήτων, για πού, σε τι και ποιος θα πληρώσει τη μετεγκατάσταση, την εγκατάλειψη της δραστηριότητας και τις θέσεις εργασίας που θα αφαιρεθούν από τους εργαζόμενούς μας και εμάς ως αντικατοπτρισμό του κόστους; Εμείς πότε θα ερωτηθούμε; Εμείς πώς θα εκφραστούμε; Θα ληφθούν υπ΄ όψιν τα δικαιώματά μας στον νέο Ε.Π.; Ως πολίτες που τους αφορά κάτι ή ως απλώς έχοντες υποχρέωση συμμόρφωσης “στις εντολές του βασιλέως” και αφού θα σπεύσουν να ικανοποιήσουν απαιτήσεις όπως του Φορέα Διαχείρισης για επέκταση της έκτασης ευθύνης του; Ποιος είναι αυτός που ορίζει ότι δεν επιτρέπονται οι εγκαταστάσεις ή οι δραστηριότητες που δημιουργούν πρόσθετο κυκλοφοριακό φόρτο και θόρυβο στο οδικό δίκτυο του Εθνικού Πάρκου διότι κάτι τέτοιο αντίκειται περιβαλλοντικά, χωρίς την οποιαδήποτε αναφορά σε νόμο, διάταξη, απόφαση κ.α., διότι κινδυνεύουν να χαθούν “οικότοποι”, για την φιλοξενία ενός ατόμου βελουδόπαπιας ή χιονόπαπιας που καταγράφηκε να διαχειμάζει την τελευταία δεκαετία στην περιοχή του Δέλτα ενώ στις περιοχές που διαβιεί καταμετρούνται εκατομμύρια πτηνά του είδους τους; Περισσότερο κυκλοφοριακό φόρτο και θόρυβο δημιουργούν εγκαταστάσεις ή οι δραστηριότητες μας στο οδικό δίκτυο του Εθνικού Πάρκου, από την εφαπτόμενη – βόρεια πλευρά των προτεινόμενων ορίων του Ε.Π. - (Π.Α.Θ.Ε.) Εγνατία Οδό; Σημειωτέον δε, ως φυσικό τους όριο στην ανατολική του πλευρά, τα προτεινόμενα όρια του Ε.Π. έχουν την αντιπλημμυρική τάφρο Αγχιάλου – Σίνδου, η οποία διοχετεύει στην θάλασσα ολόκληρη την παροχή της που αποτελείται από επεξεργασμένα ή μη υγρά απόβλητα της ΒΙ.ΠΕ.Θ. Σίνδου (αγωγοί Α΄και Β΄φάσης όμβριων υδάτων), τα απόβλητα των υπολοίπων βιομηχανιών και τα όμβρια ύδατα από την λεκάνη απορροής της τάφρου για τις συνήθεις βροχοπτώσεις, είναι δε γνωστό στην περιοχή και ως ‘’βρωμοκάναλο’’. Στο νέο σχέδιο Π.Δ/τος υπάρχουν αντικρουόμενες διατάξεις στα διάφορα άρθρα του, και σημεία ασαφή που αφήνουν περιθώρια υποκειμενικών κρίσεων (π.χ. επιτρέπεται η άσκηση ήπιων δραστηριοτήτων ……, χωρίς να δίνεται ο αντικειμενικός ορισμός των ήπιων δραστηριοτήτων). Οι διαφοροποιήσεις αυτές έχουν σαφώς δυσμενέστερο χαρακτήρα για όλες τις ζώνες προστασίας αλλά κυρίως για τις ζώνες αγροτικών δραστηριοτήτων (ΑΔ) οι οποίες αφήνουν τεράστια περιθώρια αυθαιρεσίας των περιορισμών. Οι διαφοροποιήσεις αυτές εάν εφαρμοστούν, θα δημιουργήσουν πολλά οικονομικά και υπαρξιακά προβλήματα στις δραστηριότητες της περιοχής, αλλά και μία κατάσταση ασφυξίας στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής. Με τις αναγκαστικές απομακρύνσεις των υφιστάμενων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της περιοχής, δεν εξυπηρετείται ο βασικός σκοπός του ΠΔ (άρθρο 1), που είναι η αειφορική διαχείριση της ευρύτερης περιοχής σε αρμονία με τις ανθρώπινες δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί επί τόσα χρόνια στην περιοχή. Ο δυσμενέστερος χαρακτήρας των τροποποιήσεων αυτών στις χρήσεις γης της περιοχής, συνοψίζεται, όχι αποκλειστικά, στις παρακάτω διαπιστώσεις : Υπάρχει ΥΠΕΡΜΕΤΡΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ της ιδιοκτησίας μας, ενός συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος. Απαγορεύονται χρήσεις οι οποίες πριν επιτρέπονταν, και οι οποίες έχουν διαμορφώσει ένα πλέγμα δραστηριοτήτων, που ικανοποιούν τις ανάγκες των κατοίκων και συνεισφέρουν στην οικονομία της περιοχής. Επιβάλλεται με αυταρχικό τρόπο και με αυστηρά χρονικά περιθώρια, η απομάκρυνση νομίμως υφιστάμενων δραστηριοτήτων, εφόσον οι νέες χρήσεις γης δεν επιτρέπουν την παραμονή τους . Δεν επιτρέπεται να αδειοδοτηθούν δραστηριότητες που βρίσκονται στο στάδιο εγκατάστασης, εφόσον οι νέες χρήσεις γης δεν επιτρέπουν την παραμονή τους . Οι απαγορευτικές διατάξεις για τις επιχειρήσεις στις ζώνες ΑΔ και τα χρονοδιαγράμματα απομάκρυνσης, θα πρέπει να αντικατασταθούν τουλάχιστον από την δυνατότητα παραμονής των νομίμως υφισταμένων ή υπό εγκατάσταση δραστηριοτήτων. Θα πρέπει να επιτραπούν επαγγελματικές και βιοτεχνικές δραστηριότητες που εξυπηρετούν τις ανάγκες του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα. Επιτρεπτή πρέπει να καταστεί η ανάπτυξη παραγωγικών δραστηριοτήτων χαμηλής όχλησης και μέσης όχλησης της υπ΄ αριθμ. ΚΥΑ 3137/191/Φ.15/2012, όπως ισχύει σήμερα, του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα σε θεσμοθετημένες περιοχές οργανωμένης ανάπτυξης δραστηριοτήτων δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα (ΒΙΟ.ΠΑ ή Π.Ο.Α.Δ.Δ.Τ.Τ.). Να συνεχίσουν να ισχύουν οι παρεκκλίσεις της αρτιότητας των γηπέδων σύμφωνα με τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης για την πρώην Γ' Περιφερειακή Ζώνη. Να απαλειφθεί εξ' ολοκλήρου το εδάφιο ζ της παρ. 15 του αρθρ. 7 σύμφωνα με το οποίο “απαγορεύεται η παρόδια δόμηση”. Να συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των ήδη νομίμων υφισταμένων εγκαταστάσεων. Επειδή διαφωνούμε κάθετα με τη νέα οριοθέτηση του Εθνικού Πάρκου και ιδίως με την ένταξη της πρώην Γ' περιφερειακής ζώνης (Ζώνες ΑΔ1 - ΑΔ6 του υπό διαβούλευση Π.Δ.) εντός του Εθνικού Πάρκου ενώ αποτελούσε περιφερειακή Ζώνη (buffer Zone), άραγε με ποια Ε.Π.Μ. κρίθηκε αναγκαία η ένταξη της περιφερειακής ζώνης, (πρώην Γ΄), στην κύρια έκταση του Ε.Π. γιατί η νέα οριοθέτηση οδηγεί με τους περιορισμούς που τίθενται σε υπέρμετρη επιβάρυνση των θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων όπως των ιδιοκτησιών μας, της οικονομικής ελευθερίας μέσω της άσκησης της επαγγελματικής μας δραστηριότητας και εντέλει της ίδιας της προσωπικότητας μας. Τα όρια προστασίας των υγροτόπων σύμφωνα με την συνθήκη RAMSAR, που υπάρχουν στην περιοχή είναι επαρκή για την σύσταση του Εθνικού Πάρκου για την προστασία των ειδών και του περιβάλλοντος. Πλήρης κατάργηση των μεταβατικών διατάξεων (αρθρ. 11) καθώς με το παρόν άρθρο επιχειρείτε η εκρίζωση όλων των ήδη νομίμως υφισταμένων επιχειρηματικών- οικονομικών δραστηριοτήτων στην ζώνη προστασίας οικοσυστημικών υπηρεσιών και αγροτικών δραστηριοτήτων (ΑΔ) πρώην περιφερειακή ζώνη Γ, με την υποχρέωση της επανεξέτασης των αδειών λειτουργίας και της σύμφωνης γνώμης του φορέα ο οποίος θα κρίνει εάν το αντικείμενο είναι συμβατό με τις δραστηριότητες που επιτρέπονται στο Ε.Π.. Μέχρι σήμερα ο φορέας δεν έχει δώσει δείγματα πράξεων αειφορικής διαχείρισης στην περιοχή και δεν αναμένουμε ότι θα το πράξει, τώρα που δικαιούται την αυθαίρετη σύμφωνη γνώμη επί παντώς επιστητού. Ούτε η νέα σύνθεσή του μας εγγυάται ότι θα μας λαμβάνει υπ΄ όψιν. Για μια ακόμη φορά δίνεται στον Φορέα Διαχείρισης η «παπική αυθεντία» ανέλεγκτη, με εξουσία να επιτρέπει ή απαγορεύει κατά το δοκούν με τη μορφή της παροχής ή άρνησης της σύμφωνης γνώμης σχεδόν στα πάντα και χωρίς να προσδιορίζεται τι ακριβώς θα κρίνει, στη σκοπιμότητα ή αναγκαιότητα ή στο περιβαλλοντικό σκέλος; Πουθενά δεν προσδιορίζεται. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν, ότι την σύμφωνη γνώμη δεν τη δίνει το σχέδιο ούτε στις υπηρεσίες του κράτους που λειτουργούν υπό το διοικητικό και δικαστικό διοικητικό έλεγχο και τελούν υπό συνταγματικούς περιορισμούς και εγγυήσεις για τον πολίτη, πώς τη δίνουμε στον ιδιωτικού δικαίου Φορέα τη γενική εξουσιοδότηση επί παντώς επιστητού και ανέλεγκτη; Για όλους τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε δίκαιη και επιβεβλημένη την απόσυρση του συγκεκριμένου σχεδίου Π.Δ. και την ανασύνταξη του στην βάση τουλάχιστον του προϊσχύσαντος νομικού καθεστώτος, αλλά και των προτάσεων όλων των παραγωγικών φορέων της περιοχής, έτσι ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία μίας ημιερημωμένης από ανθρώπινες δραστηριότητες περιοχής, η δημιουργία δυσαρμονίας μεταξύ ανθρώπινων δραστηριοτήτων και των οικοτόπων της περιοχής και ο μαρασμός της οικονομίας της περιοχής. Υιοθετούμε πλήρως την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δέλτα, όπως και την απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο Π.Δ. Μη σπεύσει κανείς να μας χαρακτηρίσει εχθρούς του περιβάλλοντος, ζούμε κάθε μέρα μέσα, τόσο εμείς όσο και οικογένειές μας, εκεί που όλοι οι άλλοι είναι επισκέπτες, το συντηρούμε, το διατηρούμε, το προσέχουμε χωρίς να λαμβάνουμε οποιαδήποτε υλική βοήθεια και πολύ περισσότερο οικονομική. Η φροντίδα του, η υγεία του, η ύπαρξή του μας ενδιαφέρει, περισσότερο από όλους τους αυτόκλητους υπερασπιστές του, που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, γιατί είναι η φροντίδα του δικού μας οικοτόπου, απαιτούμε όμως να λαμβάνεται υπ' όψιν και η δική μας ύπαρξη εντός αυτού. ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ