• Σχόλιο του χρήστη 'Σωτήρης Παπαδέλος' | 28 Νοεμβρίου 2018, 18:26

    Στο προτεινόμενο σχέδιο σωστά σωστά αναφέρονται τα βήματα δυείσδυσης νέων ΑΠΕ στο εγχώριο σύστημα. Θα ήθελα όμως να αναφερθώ στα εξής: 1) Λόγω της μεταβλητότητας των ΑΠΕ και ειδικά των Αιολικών, ο βαθμός απόδοσης στο σύστημα παραμένει χαμηλός σε σχέση με την ονομαστική ισχύς. Η αντλιοταμίευση είναι ενδιαφέρον τρόπος αύξησης της αλλά ακριβή, εκτός και αν πραγματοποείται σε άνυδρες περιοχές οπου εχουμε ενίσχυση υδροφόρου ορίζοντα (Πχ κυκλάδες) και κατα συνέπεια αναβάθμισης των τοπικών γεωργικών προϊόντων. Η πρόταση είναι στις υπάρχων μονάδες Αιολικών Ανα 500MW Ονομαστικης ισχυος να προστεθούν μονάδες ηλεκτρόλυσης (θαλασσινού) νερού συνδυαζόμενη με 300MW μοναδα αεριοστροβίλου καύσης Υδροξέως. Η μη απορροφούμενη ισχύ της αιολικής μονάδας να πηγαίνει σε παραγωγή υδρόξεως και αποθήκευσης στην μονάδα αεριοστροβίλου. Οπότε κατά την περιόδο που δεν υφίσταται αιολικό δυναμικό και υπάρχει ζήτηση ισχύος, ο παραγωγός να προσφέρει την απαιτούμενη ισχύ στο σύστημα. Στο μέλλον όταν αποδειχθεί η έκχυση υδροξέως η υδρογόνου στο δικτυο ΦΑ οικονομικά συμφέρον να μπορεί επίσης να γίνει η σύζευξη αντί της αποθήκευσης. Έτσι δεν θα απαιτούνται νέες μοναδες αιολικών και θα βελτιστοποιηθεί εξαιρετικά η παραγωγή των υπάρχων, στην ουσία υπερτριπλασιασμός απορροφούμενης ισχύος. 2) Θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη προς την αμιγή υδρογονοκίνηση, όπου ο κάθε σταθμός ανεφοδιασμού να μπορεί να έχει εικονικές μονάδες ΑΠΕ (δηλ σε άλλο χώρο) των όποιων την ενέργεια θα χρησιμοποιεί για ηλεκτρόλυση νερού στον χώρο παροχής υδρογόνου. 3) Η εξάρτηση του πετρελαίου, δεν μπορεί να εξαφανιστεί. Θα μπορούσαμε όμως στις περιοχές των ΧΥΤΑ που δεκαετίες τώρα δεν γινόταν ανακύκλωση, να τα πλαστικά όπου μέσω πυρόλυσης από μονάδες ΑΠΕ να παράγουμε πετρελαίο σε ανταγωνιστικά κόστη των 30US/Βαρέλι. Έτσι θα έχουμε αναβάθμιση των περιοχών αυτών χωρίς την ανάγκη νέων εξορύξεων σε μεγάλα βάθη και ότι αυτό συνεπάγεται στην σεισμικότητα των περιοχών αυτών, και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από διαρροή. 4) Στην ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη για μετατροπή υφιστάμενων οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα και των τυποποιημένων απαιτήσεων (όπως έγινε και στην υγραεριοκίνηση), ώστε μην είναι απαραίτητη η εισαγωγή νέων ακριβών μοντέλων και παράλληλα να αναπτυχθεί η εγχώρια τεχνογνωσία. Ευχαριστώ Σωτήρης Παπαδέλος Μηχ Μηχανικός.