• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ και Φίλοι του Ποδηλάτου' | 3 Δεκεμβρίου 2018, 14:09

    Παρέμβαση ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΩΝ και Φίλων του Ποδηλάτου για το ΕΣΕΚ Προοίμιο Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) σχεδιάζει και θέτει στόχους τόσο σε επίπεδο μεγάλης κλίμακας όσο και σε επίπεδο ατομικής. Ενώ όμως αναφέρεται στη βιώσιμη κινητικότητα δεν συγκεκριμενοποιεί τις προϋποθέσεις χρήσης του ποδηλάτου, δεν ποσοτικοποιεί τα οφέλη από αυτή, ούτε θέτει στόχους. Η χρήση του ποδηλάτου έχει πολλαπλές ωφέλειες, ενεργειακές, περιβαλλοντικές, οικονομικές και υγείας. Με τις συγκεκριμένες προτάσεις ανά εδάφιο προσπαθούμε να υπάρξει ένα δεσμευτικό και όχι γενικόλογο σχέδιο. 3.3.3 Στόχοι αλλαγής προτύπου κατανάλωσης και χρήσης καυσίμου στους τελικούς τομείς κατανάλωσης Σελ. 52: Προώθηση εξηλεκτρισμού και σύζευξη τομέων τελικής κατανάλωσης: Δεν πρέπει να αγνοηθεί η κοινωνική οικονομική πλευρά των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων εφόσον το κόστος αγοράς του είναι υψηλό. Θα πρέπει να εξεταστεί επίσης η προώθηση στις μεγάλες πόλεις υποδομών ποδηλάτου (ποδηλατόδρομοι) και η βελτίωση των συνθηκών πεζοκίνησης, με παράλληλα αποθαρρυντικά μέτρα χρήσης του αυτοκινήτου, ώστε να αυξηθούν αυτοί οι δύο τρόποι μετακίνησης επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας τόσο στην κατανάλωση ενέργειας όσο και καυσίμων. Ειδικότερα, στην πρωτεύουσα πρέπει άμεσα να υλοποιηθεί πλήρως το Δίκτυο Ποδηλατικών Διαδρομών που προβλέπει το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας (ΡΣΑ – ΦΕΚ Α 156/1.8.2014 ο Νόμος 4277/2014 «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας − Αττικής και άλλες διατάξεις») Σελ. 60: 4.2.1.6 Εφαρμογή μέτρων στις οδικές μεταφορές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία οχημάτων στα αστικά κέντρα και την αποθάρρυνση κίνησης αυτών, την ραγδαία ενίσχυση της κίνησης με ποδήλατα και πεζή έως τη θέσπιση φορολογικών μέτρων. Σελ. 63: 4.2.2 Προκλήσεις Η έλλειψη των απαραίτητων υποδομών αποτελεί σημαντική πρόκληση για την εφαρμογή μέτρων και πολιτικών σε πολλά επίπεδα, παράδειγμα αποτελεί η προώθηση του φυσικού αερίου στον τομέα των μεταφορών ή η έλλειψη ολοκληρωμένων δικτύων ποδηλατοδρόμων στις μεγάλες πόλεις. 4.4.2.3 Μέτρα πολιτικής βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης στις μεταφορές Σελ. 74: Το μέτρο ξεκίνησε την εφαρμογή του κυρίως σε μεγάλους δήμους όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, ενώ συγκεκριμένες δράσεις υλοποιήθηκαν και στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονομώ» αλλά και με ειδικό χρηματοδοτικό εργαλείο από το Πράσινο Ταμείο. Όμως στην Αθήνα το Δίκτυο Ποδηλατικών Διαδρομών που προβλέπει το ΡΣΑ (δεν έχει υλοποιηθεί με αποτέλεσμα) επιβάλλεται άμεσα να υλοποιηθεί, προκειμένου να μπορεί να μεγιστοποιηθεί η χρήση του ποδηλάτου ώστε να μειώνονται ανάλογα οι εκπομπές CO2, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Ως συμπληρωματικά μέτρα πολιτικής μπορούν να θεωρηθούν η προώθηση της οικονομικής, οικολογικής και ασφαλούς οδήγησης, η αποθάρρυνση χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου στην πόλη, … 5.3.3.2 Τομέας Μεταφορών Σελ. 136 όπου σε συνδυασμό με τις δράσεις αστικής κινητικότητας, αποφασιστικής ενίσχυσης της ποδηλασίας και πεζοκίνησης και Σελ. 145 ΠΠ5: Μείωση εκπομπών στον τομέα των μεταφορών … η κατάρτιση σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, τα οποία θα περιλαμβάνουν την σημαντική συμμετοχή της ποδηλασίας και πεζοκίνησης και… Σελ. 168 ΠΠ6: Βελτίωση ενεργειακής απόδοσης μεταφορών συμπεριλαμβανομένων των συγκοινωνιών και των ενεργών τρόπων μετακίνησης, όπως το βάδισμα και η ποδηλασία για τα οποία όμως απαιτούνται δραστικές παρεμβάσεις τόσο σε υποδομές όσο και σε ενημέρωση των πολιτών για τα οφέλη. 7.2 Βασικά χαρακτηριστικά της νέας προγραμματικής περιόδου 2021-2027 Σελ. 195: vii. ενίσχυση της βιοποικιλότητας, των πράσινων υποδομών στο αστικό περιβάλλον και τη μείωση της ρύπανσης με την υλοποίηση μεταξύ των άλλων ποδηλατικών δικτύων και πεζοδρόμων στα μεγάλα αστικά κέντρα. Με τιμή, ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ Φίλοι του Ποδηλάτου Επικοινωνία: ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ, Ρ. Θανόπουλος 6075401107 Φίλοι του Ποδηλάτου, Ε. Ψαρουδάκη 6975753841