• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΕΡΤΟΥΖΟΣ ΜΑΝΟΣ' | 22 Δεκεμβρίου 2018, 00:42

    ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕ ΟΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΠΥΚΝΩΣΕΙΣ, ΙΩΔΟΥΣ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Το σχέδιο νόμου το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση μέχρι 8 Ιανουαρίου , μπορεί να μην λύνει τελεσίδικα το πρόβλημα, αφού γνωρίζουμε ότι αυτό έρχεται μόνο με την αναθεώρηση του άρθρου 24, αλλά ανακουφίζει τους πολίτες από τα πολλά προβλήματα τα οποία έχουν συσσωρευτεί με την μη επίλυση του δασικού προβλήματος. Το συγκεκριμένο όμως σχέδιο νόμου , χρήζει απαραιτήτων βελτιώσεων για να μπορεί να είναι αφενός μεν ωφέλιμο στους πολίτες, αφετέρου να αισθάνεται ο πολίτης εμπιστοσύνη στην πολιτεία ,ότι δεν θα εξακολουθήσει να είναι όμηρος άλλα 25 ή 40 χρόνια διότι τότε θα έχει κληρονομήσει στα παιδιά του όχι την περιουσία του αλλά το πρόβλημα. Στο πλαίσια αυτό θεωρούμε απαραίτητες διορθώσεις – βελτιώσεις του Νομοσχεδίου προς όφελος των πολιτών , προς όφελος μιας δοκιμαζόμενης κοινωνίας όπου την τελευταία δεκαετία έχει υποστεί τεράστιες μειώσεις σε μισθούς και σε συντάξεις. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ 1. Ο πολίτης πρέπει να αισθανθεί εμπιστοσύνη απέναντι στην πολιτεία. Η ερώτηση του πολίτη είναι τι θα γίνει μετά 25 και 40 χρόνια , θα έχουμε πάλι νέα ρύθμιση και νέα εξαίρεση της κατεδάφισης για τα επόμενα τότε 25 χρόνια. Μη ξεχνάμε ότι ο νόμος Τρίτση εξαιρούσε της κατεδάφισης το ακίνητο και στο νόμο αυτό έχουν υπαχτεί σχεδόν όλοι οι πολίτες που σήμερα βρίσκονται εντός οικιστικών πυκνώσεων και έκτισαν προ του νόμου Τρίτση , γιατί απλά κανένας δεν γνώριζε τότε ότι ευρίσκετο εντός φερομένων δασικών εκτάσεων και κανένας φορέας δεν εμπόδιζε τον πολίτη να υπαχθεί στην ρύθμιση Τρίτση. ΠΡΟΤΑΣΗ Επομένως πρέπει να γίνει αναφορά με οποιοδήποτε νομικό τρόπο ότι στα επόμενα 25 ή 40 χρόνια θα υπάρξει τελεσίδικη λύση του προβλήματος χωρίς οικονομική επιβάρυνση του πολίτη , αφού ήδη θα έχει πληρώσει ένα μεγάλο ποσό. 2.Να επιτρέπονται οι μεταβιβάσεις των ακινήτων με την υπαγωγή στον νόμο και αφού καταβληθεί το 30% του ενιαίου δασικού προστίμου. ΠΡΟΤΑΣΗ Δεν νοείται να έχει ο πολίτης μία περιουσία , να έχει συμβόλαια, να έχει υπαχθεί στην ρύθμιση όπου θα πληρώνει για σχεδόν 10 χρόνια και να μην μπορεί να μεταβιβάσει την περιουσία του η οποία δεν αμφισβητείται. Αυτό αποτελεί απαίτηση όλων των πολιτών. Σε αντίθετη περίπτωση θα έχουμε ομήρους τους πολίτες άλλα 40 χρόνια. 3. Αρκετοί πολίτες βρισκόμενοι στην οποιαδήποτε ανάγκη και οι περισσότεροι στα πλαίσια να μεταβιβάσουν την περιουσία τους ή να συνδεθούν με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας προχώρησαν σε τακτοποίηση του αυθαιρέτου κτίσματος (ευρισκόμενοι εντός φερομένων δασικών εκτάσεων) βάσει του νόμου 4014/11 ή 4178/13 ή 4495/17 Οι πολίτες αυτοί που θα υπαχθούν στον παρόντα νόμο θα χάσουν τα χρήματά τους; ΠΡΟΤΑΣΗ Θεωρούμε επιτακτική ανάγκη τον πολίτη να μην τον τιμωρήσουμε και του επιβάλουμε να ξαναπληρώσει και προς τούτο προτείνουμε: Τα χρήματα τα οποία έχει πληρώσει από την σχετική ρύθμιση να συμψηφιστούν με την υπαγωγή στο παρόντα νόμο και να πληρώσει μόνο την διαφορά η οποία θα προκύψει. 4.Υπάρχουν περιπτώσεις, ενώ οι πολίτες έχουν συμβόλαια τα οποία είναι νομιμότατα , αμφισβητείται η περιουσία τους από το Δημόσιο. Στην περίπτωση αυτή τα κτίσματα βρίσκονται εντός οικιστικής πύκνωσης. Οι περισσότεροι πολίτες έχουν προσφύγει νομικά με αγωγές κατά δημοσίου ΠΡΟΤΑΣΗ Θεωρούμε ότι οι περιπτώσεις αυτές πρέπει να έχουν δικαίωμα υπαγωγής στον νόμο και να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών μέσω δικαστικών αγώνων. Εξ άλλου στο άρθρο παρ.4 γίνεται αναφορά στο «Αντισταθμιστικό Δασικό ισοζύγιο οικιστικών πυκνώσεων. 5. Υπάρχουν περιπτώσεις οι οποίοι αγόρασαν ένα αγροτεμάχιο, που πιθανόν να είχε και κτίσμα, με προσύμφωνα, αφού ο νόμος δεν επέτρεπε συμβόλαια. Οι περιπτώσεις αυτές βρίσκονται εντός οικιστικής πύκνωσης ΠΡΟΤΑΣΗ Θεωρούμε ότι και οι περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να έχουν δικαίωμα υπαγωγής στον νόμο 6. Ένα περίγραμμα οικιστικής πύκνωσης πιθανόν να περιέχει και κτίσματα τα οποία είναι εκτός σχεδίου αλλά όχι σε φερόμενες δασικές εκτάσεις. ΠΡΟΤΑΣΗ Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να γίνει αναφορά ότι με την προσκόμιση των στοιχείων του πολίτη και να εξαιρείται της υπαγωγής στον συγκεκριμένο νόμο. 7. Το σταθερό ποσό 1000 ευρώ, που αναφέρεται στο άρθρο 8 και καλύπτει την συνολική ευθύνη για τις υποδομές της οικιστικής πύκνωσης. ΠΡΟΤΑΣΗ Θεωρούμε ότι τα 1000 ευρώ επί πλέον επιβάρυνσης δεν μπορούν να έχουν λόγους επιβολής , αφού δεν υπάρχει και δεν επιτρέπεται να υπάρχει βάσει του άρθρου 1 παρ 3 πολεοδομική συγκρότηση της περιοχής. 8. Κτίσματα τα οποία κτίστηκαν μέχρι 11.6.1975 εξαιρούνται της κατεδάφισης για 40 χρόνια και κτίσματα τα οποία κτίστηκαν από 11.6.75 μέχρι 28.7.2011 εξαιρούνται της κατεδάφισης για 25 χρόνια. ΠΡΟΤΑΣΗ Θεωρούμε ότι τα 25 χρόνια θα πρέπει να γίνουν τουλάχιστον 30. Συγχρόνως θεωρούμε αναγκαία να υπάρχει μία διαφοροποίηση του προστίμου όσον αφορά τα κτίσματα τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης με το νόμο Τρίτση, διότι όπως αναφέρουμε στην υπ αριθ 1 πρότασή μας, οι πολίτες πήγαν και δήλωσαν το ακίνητό τους, διότι ούτε το ήξεραν ότι είναι δασική έκταση , ούτε τους εμπόδισε κανένας να το πράξουν. Tέλος θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχουν μειώσεις του ενιαίου δασικού προστίμου σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν.4178 όπως δηλαδή, άτομα με αναπηρία , άτομα με χαμηλό εισόδημα. Μακροχρίνιοι άνεργοι, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι κλ.π.