• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ' | 3 Απριλίου 2019, 12:23

    1 Απριλίου 2019, Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών Η δημοσίευση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την ΔΕΘ αναζωπύρωσε παλαιές διαμάχες αλλά και συγκεκριμενοποίησε πολλές παραμέτρους για την εκλογίκευση αποφάσεων για την θέση και τα χαρακτηριστικά της εγκατάστασης της πάντα σε σχέση με την δημιουργία του επιζητούμενου από παλιά Μητροπολιτικού Πάρκου. Ως Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών και την Προστασία του Δημόσιου Χώρου, θεωρούμε σκόπιμο να παρέμβουμε στην Διαβούλευση ειδικά για τα θέματα που αφορούν το δημιουργούμενο από το ΕΧΣ Πάρκο εντός της ΔΕΘ. Το Πάρκο αυτό (υποτιθέμενα Μητροπολιτικό καθ’ εαυτό, ή νοούμενο ως μέρος ενός ευρύτερου Μ.Π. ) έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά: Έκταση Πάρκου: Καταλαμβάνει περίπου το 25% της όλης έκτασης της ΔΕΘ. Την υπόλοιπη έκταση θα καταλαμβάνουν εκθεσιακά κτίσματα και άλλα. Προφανώς οι δρόμοι ανάμεσα στα εκθεσιακά κτίσματα- αν και υπολογίζονται τυπικά ως κοινόχρηστοι- δεν μετράνε για πάρκο. Αυτοί θα εξυπηρετούν τις λειτουργίες διακίνησης της ΔΕΘ. Όμως αναγκαστικά και μεγάλο μέρος του χώρου του υποτιθέμενου Πάρκου θα χρησιμοποιείται επίσης για τις λειτουργίες της ΔΕΘ μια που εκεί θα βρίσκονται οι κυρίες είσοδοι αλλά και οι δρόμοι μεταφοράς εμπορευμάτων και υλικών. Τελικά το «Μ.Π.» όπως σχεδιάζεται θα είναι περισσότερο η αυλή της ΔΕΘ, ο χώρος για όλες τις δουλειές, παρά Πάρκο. Χρήσεις : Ο τομέας V (54 στρέμματα) προοριζόμενος κυρίως για πράσινο –ελεύθερος χώρος, έχει τον ίδιο χαρακτηρισμό χρήσεων γης, ως Κεντρικές Λειτουργίες Πόλης, με το σύνολο της έκτασης της ΔΕΘ και όχι ελεύθεροι χώροι-αστικό πράσινο αν και οι δομήσιμες λειτουργίες του περιορίζονται σε πολιτιστικά κτίρια και κτίρια αναψυχής . Ποιότητα Μητροπολιτικού Πάρκου: Θα είναι πολύ χαμηλή. Οι συνεχείς εκδηλώσεις της ΔΕΘ, οι μεταφορές εκθεμάτων, οι κινήσεις οχημάτων και επισκεπτών, τα απορρίμματα, οι καταστροφές θα διαταράσσουν συνεχώς την ηρεμία, την ατμόσφαιρα και την ποιότητα του χώρου του όποιου περιορισμένου ως άνω Πάρκου. Το Πάρκο μετά από κάθε εκδήλωση της ΔΕΘ θα χρειάζεται ανακατασκευή (βλέπε και το παράδειγμα της Νέας Παραλίας). Ανάγκη περίφραξης του χώρου του Πάρκου: Η περίφραξη και ο έλεγχος των εισερχομένων θα είναι αναγκαία λόγω Έκθεσης. Με τον τρόπο αυτό θα ακυρωθεί και η συνέχεια των οδικών οξονών που (θα πρέπει να) συνδέουν σε μια συνεχή διαδρομή τα διάφορα τμήματα του ευρύτερου Μητροπολιτικού Πάρκου και για πολλούς αποτελούσε έναν από τους κυρίους λόγους που ζητούσαν την μετατροπή του χώρου της ΔΕΘ σε Μητροπολιτικό Πάρκο. Συμπέρασμα : με το ΕΧΣ της ΔΕΘ δεν δημιουργείται «και Έκθεση και Μητροπολιτικό Πάρκο» όπως για καιρό διαφήμιζε η διοίκηση της ΔΕΘ. Εκείνο που γίνεται είναι μια ανακατανομή και ένας εξορθολογισμός του χώρου της Έκθεσης, όπως και μια ανακατασκευή των ακατάλληλων και ατάκτως ερριμένων εκθεσιακών της χώρων. Εάν το σχέδιο αυτό προχωρήσει ας ξεχάσουμε το «Μητροπολιτικό πάρκο». Ζήτω το παρκάκι της Έκθεσης.