• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΟΡΤΙΣΙΣ Μ.Ε.Π.Ε.' | 11 Νοεμβρίου 2019, 13:47

    Παρατήρηση 1: Στο Ν.4277/2014 (άρθρο 53, εδάφιο 2) είχε οριστεί (με προσθήκη στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4001/2011 νέας περίπτωσης κζ’) ότι οι ΦΕΥΦΗΟ δραστηριοποιούνται στην εκμετάλλευση υποδομών φόρτισης εν γένει, ενώ το συγκεκριμένο νομοσχέδιο περιορίζει, χωρίς μάλιστα να αιτιολογεί τους λόγους, τη λειτουργία των ΦΕΥΦΗΟ μόνο στα δημόσια προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης αποκλείοντας τους με τη συγκεκριμένη διάταξη από τη διαχείριση ιδιωτικών ή / και μη δημόσια προσβάσιμων υποδομών φόρτισης, οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν μεγάλα κτίρια και αντίστοιχες υποδομές υψηλής χρήσης (π.χ. κτίρια γραφείων ή πολυκατοικίες με πολλές θέσεις στάθμευσης / επαναφόρτισης) και όπου υπάρχουν και οι μεγαλύτερες προκλήσεις και ανάγκες για την αποδοτική διαχείριση των υποδομών, ώστε αφενός να συγκρατείται το κόστος λειτουργίας για τους καταναλωτές και αφετέρου να λαμβάνονται υπόψιν οι δυνατότητες και ανάγκες του δικτύου ηλεκτροδότησης. Δεδομένου ότι όπως δείχνει και η διεθνής εμπειρία το ποσοστό επαναφορτίσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό (10% έως 15% του συνόλου των επαναφορτίσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) η υιοθέτηση αυτού του ορισμού θα περιορίσει εξ αρχής αισθητά το πεδίο δραστηριότητας των ΦΕΥΦΗΟ σε ένα σχετικά πολύ μικρό τμήμα της αγοράς των υποδομών φόρτισης, το οποίο εκ των πραγμάτων έχει πολύ μικρά και σίγουρα αρκετά μακροπρόθεσμα περιθώρια οικονομικής απόδοσης, καθιστώντας έτσι υπονομευμένη εξαρχής την οικονομική βιωσιμότητα των ΦΕΗΦΥΟ, οι οποίοι θα πρέπει να προβούν σε αντίστοιχες επενδύσεις καλύπτοντας τελικώς μόνο ένα μικρό ποσοστό υποδομών φόρτισης. Αφετέρου η πρόβλεψη αυτή αφήνει ουσιαστικά εκτός κανονιστικού πλαισίου το μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς διαχείρισης υποδομών φόρτισης, αναθέτοντας ουσιαστικά το πεδίο αυτό αποκλειστικά σε προμηθευτές ενέργειας ή άλλους φορείς. Σημειώνεται ότι σε καμία άλλη χώρα της ΕΕ οι αντίστοιχοι ΦΕΗΦΥΟ (Charging Point Operators) δεν προβλέπεται ότι περιορίζεται το πεδίο δραστηριότητάς τους αποκλειστικά και μόνο στα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης. Προτείνεται η επαναδιατύπωση του σχετικού ορισμού σύμφωνα και με τα οριζόμενα στο Ν.4277/2014 ως ακολούθως: «Ο ΦΕΥΦΗΟ μπορεί να είναι ατομική επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο εγγεγραμμένα στο ΓΕ.ΜΗ. και έχει σκοπό την εκμετάλλευση υποδομών Επαναφόρτισης. Ο ΦΕΥΦΗΟ παρέχει Υπηρεσίες Επαναφόρτισης σε Χρήστες Η/Ο και είναι υπεύθυνος για την άρτια τεχνική συντήρηση των Υποδομών, με στόχο τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας και της ασφαλούς λειτουργίας των Σημείων Επαναφόρτισης.» Παρατήρηση 2: H πρόβλεψη περί υποχρέωσης των ΦΕΥΦΗΟ για «...σύναψη σύμβασης σύνδεσης με τον Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής και σύμβασης προμήθειας με έναν ή περισσότερους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας» δεν λαμβάνει υπόψιν το γεγονός ότι στην πράξη πάρα πολύ συχνά είτε οι ιδιοκτήτες των υποδομών φόρτισης, είτε ακόμη και οι ιδιοκτήτες των χώρων, όπου εγκαθίστανται δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης, τα οποία συνδέονται σε προϋφιστάμενη παροχή, συνάπτουν ή έχουν ήδη συνάψει οι ίδιοι συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με κάποιον προμηθευτή ενέργειας, οπότε ο ΦΕΗΦΥΟ με τον οποίο αυτοί συμβάλλονται παρέχει τις υπηρεσίες διαχείρισης και εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων σημείων φόρτισης, συνυπολογίζοντας ή συμψηφίζοντας το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας που καταβάλλεται από τους ιδιοκτήτες των σημείων φόρτισης ή από τους κατόχους των παροχών που ηλεκτροδοτούν τους χώρους στους οποίους εγκαθίστανται τα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης. Η πρόβλεψη υποχρέωσης και όχι απλώς δυνατότητας των ΦΕΗΦΥΟ να συνάπτουν οι ίδιοι για όλα τα σημεία φόρτισης σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, ακόμη και όταν οι ιδιοκτήτες των υποδομών φόρτισης επιθυμούν να προμηθεύονται οι ίδιοι την ηλεκτρική ενέργεια για τους σταθμούς φόρτισης ιδιοκτησίας τους ,που διαθέτουν προς εκμετάλλευση σε κάποιον ΦΕΗΦΥΟ ή όταν το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας καλύπτεται από τον κάτοχο μιας παροχής που ηλεκτροδοτεί ένα κτίριο ή ένα διακριτό χώρο στον οποίο εγκαθίσταται η υποδομή φόρτισης, δημιουργεί ένα – εν πολλοίς αδικαιολόγητο - πρόσθετο κόστος στους ΦΕΗΦΥΟ (κόστη εγκατάστασης και πάγια κόστη νέας διακριτής παροχής για κάθε υποδομή φόρτισης που θα διαχειρίζονται) που εντέλει θα επιβαρύνει και το κόστος της υπηρεσίας δημόσιας φόρτισης για τον τελικό καταναλωτή. Προτείνεται η συγκεκριμένη διάταξη να διατυπωθεί ως ακολούθως: «Ο ΦΕΥΦΗΟ μπορεί να είναι κύριος ή κάτοχος της Υποδομής Φόρτισης και δύναται να συνάπτει σύμβαση σύνδεσης με τον Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής και σύμβαση προμήθειας με έναν ή περισσότερους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας με τους οποίους συμβάλλεται ως τελικός καταναλωτής σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 134 του ν. 4001/2011, όπως ισχύει.»