• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης' | 10 Μαρτίου 2020, 21:09

    Μεγάλη συζήτηση γίνεται για την προεδρία της επιτροπής και ελπίζω οι εισηγητές του νομοσχεδίου να έλαβαν υπόψη τους τι ακριβώς εργασία και καθήκοντα εκτελεί ο πρόεδρος της ΕΠΕΑ. Ας επαναλάβουμε κάποια πράγματα για να καταγραφούν και θεσμικά 1. O Πρόεδρος της ΕΠΕΑ παραλαμβάνει 100-150 φάκελους με εισήγηση της Οικείας Δασικής Αρχής (Τμήμα Δασικών Χαρτογραφήσεων της Δ/νσης Δασών). Εξυπακούεται ότι ο προισταμενος της Δ/νσης Δασών πρέπει να ελέγχει τις εισηγήσεις μία-μία και να μην υιοθετεί άκριτα την εισήγηση του Τμήματος Δας.Χαρτογραφήσεων. Σημειώνεται ότι πολλές Δ/νσεις Δασών έκαναν εισηγήσεις ακριβώς ίδιες με το περιεχόμενο του Δασικού χάρτη κατά την ανάρτηση, μη ορθή ενέργεια αφού ο χρόνος ελέγχου πριν την ανάρτηση ήταν ελάχιστος και ουσιαστικά προέκυψαν σφάλματα πέραν του γεγονότος ότι νεώτερα στοιχεία (φάκελος) δεν εξετάσθηκαν και δεν λήφθηκαν υπόψη. Οι διαφοροποιήσεις όμως εδώ είναι επιτρεπτές μόνον εφόσον είναι ευνοϊκές για τον ασκούντα την αντίρρηση διαφορετικά (για δυσμενείς) θα έπρεπε να έχει ασκήσει αντίρρηση και το Δημόσιο. 2. Ξεχωρίζει τους φάκελους που αφορούν μια κοινότητα ή και παραπάνω ανάλογα (συνολικά καμιά 30αριά φακέλους) 3. Μιλάει με τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, το δικηγόρο και το άλλο μέλος (Δασολόγος, Δασοπόνος Γεωπόνος ή ΤΕ Γεωπόνος ή Τοπογράφος) για να κανονιστεί η ημερομηνία συνεδρίασης (συνήθως οι δικηγόροι δεν έχουν ευχέρεια περισσότερων συνεδριάσεων λόγω υποχρεώσεων του γραφείου τους) 4. Τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν την ημερομηνία συνεδρίασης αποστέλλουν email και τηλεφωνούν στους πολίτες που έχουν υποβάλει αντίρρηση για να παραστούν εφόσον το επιθυμούν στη συνεδρίαση. 5. Την ημέρα της συνεδρίασης ακροώνται τον πολίτη (ο οποίος συνήθως δυσανασχετεί) ή και τον τεχνικό σύμβουλο του (δικηγόρος, μηχανικός, δασολόγος κλπ) ή και προτεινόμενο μάρτυρα, εξετάζουν τον φάκελο (συμβόλαια, διοικητικές πράξεις όπως παραχωρητήρια, βεβαιώσεις, μη τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού κλπ) και βλέπουν την έκταση της αντίρρησης (η οποία μπορεί να έχει 1,5,10,20 κ.ο.κ πολύγωνα) στον ηλεκτρονικό υπολογιστή για τα έτη αναφοράς του χάρτη 1945 και 2008, αλλά και τα ενδιάμεσα 1960, 1988, 1997 (αν υπάρχουν αμφιβολίες ευκρίνειας κλπ) αλλά και στο google earth κλπ. 6. Κρατούν πρακτικά από τη συνεδρίαση. 7. Σε άλλη ημερομηνία συγκεντρώνονται στο γραφείο του Προέδρου, διαβάζουν τα πρακτικά της συνεδρίασης που αφορούν την αντίρρηση, ελέγχουν την φωτοερμηνεία (αν έχει υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος), αξιολογούν τα στοιχεία και ψηφίζουν. Αν μια έκταση από ΑΔ ή ΔΑ γίνει ΑΑ ή αν από ΔΔ γίνει ΑΔ ή ΔΑ ή και ΑΑ αλλά και για την θέση των ΑΝ και την παράλειψη των ΠΑ ή ΠΔ (τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού). 8. Εξυπακούεται ότι δέχονται πιέσεις ή προσπάθειες για επηρεασμούς είτε συνολικά (ως επιτροπή) είτε μεμονωμένα (ως άτομα). 9. Οι αποφάσεις συνήθως είναι ομόφωνες αλλά υπάρχουν και αποφάσεις κατά πλειοψηφία . Πλειοψηφεί συνήθως ο δικηγόρος με το τρίτο μέλος της επιτροπής υπέρ του πολίτη ή μειοψηφεί συνήθως ο δικηγόρος ή και το τρίτο μέλος. Τα «δασικά» μέλη δεν «μπορούν να κάνουν το άσπρο μαύρο αν και υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις (προφανείς καθ΄υπερβολή αποδοχές αντιρρήσεων). 10. Αφού ψηφίσουν υπογράφουν αναλογικά (συχνά κρατούν αντίγραφα) και στη συνέχεια ο πρόεδρος γράφει τα πρακτικά και την απόφαση της ΕΠΕΑ (40-50 σελίδες στον Η.Υ) και μετατρέπει το κείμενο σε pdf . 11. Τροποποιεί ηλεκτρονικά τα πολύγωνα στην σελίδα ΕΛΛ.ΚΤΗΜ. και αναρτά την απόφαση, στη συνέχεια αναρτά την απόφαση με τα διαγράμματα και στο διαύγεια. 12. Σε κάθε περίπτωση (είτε απόρριψης, είτε μερικής, είτε ολικής αποδοχής των αντιρρήσεων) πρέπει να προηγηθεί φωτοερμηνεία και να γνωρίζουν το δυνατόν πληρέστερα τα μέλη το σύνολο της Δασικής Νομοθεσίας (Νόμους, διατάγματα, εγκυκλίους, νομολογία κλπ), δηλ. να διαθέτουν ικανή εμπειρία στην δασική πράξη (χαρακτηρισμούς, Π.Δ.Α, παραχωρητήρια, αναδασωτέες, αναγνωρίσεις κ.ο.κ). 13. Αν πρόεδρος της επιτροπής οριστεί δικηγόρος όλα αυτά δεν μπορεί να τα κάνει γιατί δεν έχει το γνωστικό αντικείμενο (φωτοερμηνεία, δασικούς όρους όπως δασικά είδη, συγκόμωση, δασογενές περιβάλλον, οργανική ενότητα κλπ) πέραν του ότι και δεν επιθυμεί (και να μπορούσε) να τα κάνει με αμοιβή 45 ευρώ μικτά και εις βάρος του ιδιωτικού έργου του. Αν δε και το τρίτο μέλος είναι μηχανικός θα υπάρξει πλήρης αδυναμία λειτουργίας αφού ούτε φωτοερμηνεία επί των δασικών εκτάσεων γνωρίζει ούτε το ελάχιστο από την δασική Νομοθεσία και την δασολογική επιστήμη. 14. Μεγάλο θέμα (πρόβλημα) είναι ότι οι αποφάσεις των ΕΠΕΑ δεν ελέγχονται από πουθενά γιατί αυτό δεν προβλέπεται. Έτσι άλλες επιτροπές ικανοποιούν το 30% των αντιρρήσεων και άλλες το 80% ( όπως λένε στα δικαστήρια «είναι να πετύχω καλή σύνθεση). Με λίγα λόγια δεν υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση των αντιρρήσεων ούτε σε επίπεδο Νομού. 15. Συνεπώς πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία (αυτό είναι το ζητούμενο) 16. Ίσως δεν πρέπει να παρίσταται ο πολίτης. Ας βάλει ότι θέλει στο φάκελο του αλλά δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή με την επιτροπή. Διότι αυτό προκαλεί και καθυστέρηση (προθεσμίες, μάρτυρες, τεχνικοί σύμβουλοι κλπ) και δε βοηθάει πουθενά. Δεν έχει νόημα να αναρτώνται αφού δεν είναι εκτελεστές διοικητικές πράξεις αλλά ενδιάμεσες. Μερικές κυρώσεις (η 1η έχει ήδη γίνει, 2η,3η, 4η…… κ.ο.κ) να γίνονται κάθε τρίμηνο (ώστε να μπορεί ο πολίτης να κάνει χρήση). Και βεβαίως πρέπει η ΕΠΕΑ να ελέγχονται.