• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ.ΣΧ. ΑΜΘ-ΑΔΜΘ' | 13 Μαρτίου 2020, 14:37

    Από την εμπειρία εφαρμογής της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης (για δραστηριότητες κατηγορίας Α2) το θεσπισμένο διάστημα για τον έλεγχο πληρότητας του φακέλου της ΜΠΕ (10 εργάσιμες ημέρες) δεν δύναται να τηρηθεί στην πράξη, αφενός λόγω της συνεχούς ροής των εισερχόμενων υποθέσεων και των αυξημένων απαιτήσεων των περιεχομένων των ΜΠΕ (σύμφωνα με την Υ.Α. 170225/2014) και της πολυπλοκότητας των δραστηριοτήτων, αφετέρου της υποστελέχωσης των υπηρεσιών. Ως εκ τούτου η μείωση του χρόνου για τον έλεγχο πληρότητας σε αποκλειστική προθεσμία πέντε ημερών εκ των πραγμάτων δεν δύναται να τηρηθεί ή σε περίπτωση που τηρηθεί δεν θα αφορά την ουσιαστική πληρότητα των ΜΠΕ. Κάτι τέτοιο δεν βρίσκεται στην κατεύθυνση διασφάλισης της προστασίας του περιβάλλοντος και της τήρησης των θεσμοθετημένων δεσμεύσεων που αφορούν το εκάστοτε έργο και την περιοχή εγκατάστασής του. Επίσης, όσον αφορά την προτεινόμενη διάταξη για την άπρακτη παρέλευση της προαναφερθείσας προθεσμίας, να έχει ως συνέπεια την θεώρηση του φακέλου ως πλήρους, αυτό θα έχει δυσμενή αποτελέσματα στην εξέλιξη της διαδικασίας για το περιβάλλον, τους γνωμοδοτούντες φορείς, τον φορέα του έργου και κυρίως για την έκδοση μιας σύννομης ΑΕΠΟ. Επισημαίνεται ότι δίνεται έμφαση αποκλειστικά στην περικοπή των χρονικών προθεσμιών, ενώ δεν έγινε καμία προσπάθεια επί της ουσίας να δοθούν λύσεις στα καίρια προβλήματα που καθυστερούν τη διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης (συγκρούσεις χρήσεων γης, πολυνομία, κλπ). Τέλος, οι διατάξεις της παρ. 3. ε. σχετικά "με την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας για την έκδοση της ΑΕΠΟ με ανάθεση της έκδοσης της σχετικής ΑΕΠΟ σε αποκλειστική προθεσμία 30 ημερών στον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και η δυνατότητα ενσωμάτωσης της ΕΠΟ σε μεταγενέστερη απόφαση άλλου αρμόδιου οργάνου" θα πρέπει να αποσαφηνιστούν καθώς με αυτήν τη διατύπωση δημιουργούν ασάφειες και κενό ως προς την εφαρμογή τους.