• Σχόλιο του χρήστη 'Ελπίδα Περουλάκη' | 14 Μαρτίου 2020, 11:49

    Το συγκεκριμένο άρθρο προβλέπει ότι το οργανόγραμμα και ο κανονισμός λειτουργίας του ΟΦΥΠΕΚΑ θα καθορισθούν μεταγενέστερα με ΥΑ, επομένως, στην παρούσα φάση δεν είναι σαφής η ακριβής δυναμική του νέου Οργανισμού. Παρόλα αυτά, από την ανάγνωση των άρθρων του σχεδίου του νόμου προκύπτει το συμπέρασμα ότι οι ειδικότητες και ο αριθμός του προσωπικού που θα στελεχώσει τον ΟΦΥΠΕΚΑ δεν θα είναι επαρκείς για την αυτοτελή λειτουργία του ως διαχειριστής των προστατευόμενων περιοχών. Αφιερώνονται αρκετά άρθρα του σχεδίου νόμου (37, 38 & 41) στη δυνατότητα του ΟΦΥΠΕΚΑ να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις και μνημόνια συνεργασίας με ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, ΜΚΟ, Δασικές Υπηρεσίες και Λιμενικό, για την υλοποίηση διαφορετικών διαχειριστικών δράσεων στις περιοχές αρμοδιότητάς του. Ο ΟΦΥΠΕΚΑ θα πρέπει προφανώς να συνεργάζεται με συναρμόδιες υπηρεσίες, φορείς, επιστημονικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις, κ.λπ., αλλά αυτή η πρόβλεψη θα μπορούσε να περιοριστεί στη σχετική αναφορά στο άρθρο 27, παρ. 5, σημείο (θ),ότι για τη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών θα «Συνάπτει κάθε είδους συμβάσεις, συμφωνίες, μνημόνια συνεργασίας και προγραμματικές συμβάσεις με φορείς του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα, ή με φυσικά και νομικά ημεδαπά και αλλοδαπά πρόσωπα, για την υλοποίηση του σκοπού του». Το γεγονός ότι περιγράφεται εκτενέστερα, δημιουργεί έναν προβληματισμό σχετικά με το αν για να επιτελέσει βασικές διαχειριστικές αρμοδιότητές του, ο ΟΦΥΠΕΚΑ οδηγηθεί «αναγκαστικά» στην υπογραφή προγραμματικών, κλπ. συμβάσεων, καθώς δε θα διαθέτει επαρκή στελέχωση.