• Σχόλιο του χρήστη 'Ελπίδα Περουλάκη' | 14 Μαρτίου 2020, 11:50

    Καταρχήν, στο σχέδιο νόμου ορίζεται η διαδικασία αξιολόγησης των ΜΔΠΠ, αλλά δεν περιγράφεται κάποια διαδικασία για την αξιολόγηση του έργου της αντίστοιχης Γενικής Διεύθυνσης & Διευθύνσεων του ΟΦΥΠΕΚΑ. Δηλαδή, οι τοπικές Μονάδες Διαχείρισης, οι οποίες έχουν καθαρά εκτελεστικό χαρακτήρα π.χ. εφαρμογή των διαχειριστικών σχεδίων, ή υλοποιούν δράσεις, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι σαφείς (π.χ., προώθηση νέων αναπτυξιακών προτύπων, διαβουλεύσεις), καλούνται σε ετήσιο απολογισμό πεπραγμένων, ενώ η αντίστοιχη Διεύθυνσή τους δεν αξιολογείται. Επιπλέον, εφόσον οι ΜΔΠΠ (α) βάσει του άρθρου 34, δεν προβλέπεται να εφαρμόζουν τους ειδικότερους όρους και ρυθμίσεις της περιοχής ευθύνης τους, όπως αυτοί αναφέρονται από την πράξη χαρακτηρισμού, (β) δεν προβλέπεται να γνωμοδοτούν για την υλοποίηση έργων στις περιοχές αρμοδιότητάς τους, (γ) δεν έχουν αρμοδιότητες φύλαξης, (δ) θα στηρίζονται στη συνεργασία με άλλες Υπηρεσίες για την υλοποίηση διαχειριστικών δράσεων (μελετών, έργων, αναπτυξιακών προγραμμάτων, κ.λπ.), δεν είναι κατανοητό πώς καλούνται να κάνουν απολογισμό της αποτελεσματικότητάς τους στη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών που εποπτεύουν. Επίσης, ενώ η αποτελεσματικότητα των ΜΔΠΠ αξιολογείται βάσει της υλοποίησης των διαχειριστικών σχεδίων δεν προβλέπεται στις αρμοδιότητες των ΜΔΠΠ, η εμπλοκή τους στη διαδικασία κατάρτισης ή επικαιροποίησης αυτών. Προβληματικές, τέλος, είναι και άλλες παράμετροι βάσει των οποίων αξιολογούνται οι ΜΔΠΠ, όπως π.χ., η συνεργασία με την τοπική κοινωνία και άλλους εμπλεκόμενους φορείς και ο βαθμός συμμετοχής τους στη διαχείριση της προστατευόμενης περιοχής.