• Σχόλιο του χρήστη 'Ελπίδα Περουλάκη' | 14 Μαρτίου 2020, 11:39

    (1) Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου, το πάσης φύσεως προσωπικό των ΦΔ μεταφέρεται στον ΟΦΥΠΕΚΑ με την ίδια σχέση εργασίας (ήτοι ορισμένου χρόνου) και τοποθετείται στις αντίστοιχες ΜΔΠΠ. Ένα ζήτημα που προκύπτει αφορά τις ΜΔΠΠ, που θα αναλάβουν τις περιοχές αρμοδιότητας υφιστάμενων ΦΔ, οι οποίοι στην παρούσα φάση δε διαθέτουν προσωπικό. Για τις ΜΔΠΠ αυτές θα υπάρξουν αποσπάσεις ή θα παραμείνουν χωρίς προσωπικό μέχρι την πρόσληψη του προσωπικού αορίστου χρόνου; (2) Στην αιτιολογική έκθεση (στο άρθρο 32) αναφέρεται ότι το προσωπικό που υπηρετεί στους ΦΔ και θα μεταφερθεί στον ΟΦΥΠΕΚΑ, θα αξιολογηθεί κατά τη διαδικασία προκειμένου να καλύψει τις θέσεις με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου. Ποια διαδικασία εννοεί; Το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τις θέσεις αορίστου χρόνου ή κάποια άλλη; Θα πρέπει να τονιστεί εδώ ότι είναι αναγκαίο να εξασφαλιστεί η μετάβαση όλου του υφιστάμενου προσωπικού των ΦΔ στις νέες ΜΔΠΠ που δημιουργούνται, με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου. Η αναγκαιότητα αυτή είχε αναγνωριστεί στο Ν4519/2018 «Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών και άλλες διατάξεις» και με σχετική διάταξη προβλεπόταν ειδική μοριοδότηση κατά τη διαγωνιστική διαδικασία πρόσληψης του τακτικού προσωπικού (άρθρο 7Α αυτού). Στο ίδιο πλαίσιο, θα πρέπει να υπάρξει σαφής αναφορά στο νέο νόμο για ειδική μοριοδότηση του προσωπικού, λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτό εργάζεται για περισσότερο από 12 χρόνια, έχοντας αποκτήσει σημαντική εμπειρία στο αντικείμενό του, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες των ήδη υποστελεχωμένων ΦΔ και έχοντας αρχικά προσληφθεί με διαδικασίες ΑΣΕΠ. Αυτή η πρόβλεψη δεν αποκλείει την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού (των ίδιων ή/και διαφορετικών ειδικοτήτων) στις Διευθύνσεις του ΟΦΥΠΕΚΑ και στις ΜΔΠΠ, οι οποίες ούτως ή άλλως κρίνονται επιβεβλημένες, λόγω της μεγάλης χωρικής αρμοδιότητας αυτών. (3) Τέλος, παρόλο που στις παραγράφους 5-6 αναφέρεται ότι δικαιούχος όλων των προγραμμάτων και των εγκεκριμένων χρηματοδοτήσεων των ΦΔ, καθίσταται ο ΟΦΥΠΕΚΑ από τη στιγμή του διορισμού του Διοικητικού του Συμβουλίου, οι διαδικασίες που θα απαιτηθεί να γίνουν (α) για την κατάργηση των ΑΦΜ των 36 ΦΔ, (β) για τις τροποποιήσεις των Τεχνικών Δελτίων Πράξεων που υλοποιούνται στο πλαίσιο επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ (π.χ., ΥΜΕΠΕΡΑΑ, ΠΕΠ, ΕΠΑνΕΚ) και άλλων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, (γ) για την ανάληψη καθηκόντων από το προσωπικό που θα αποσπασθεί στις Διευθύνσεις του ΥΦΥΠΕΚΑ, προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις και οδηγούν σε πιθανότατη αδυναμία απορρόφησης των εξασφαλισμένων κονδυλίων για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Θα περίμενε κάποιος, η αιτιολογική έκθεση να αναλύει τον τρόπο μετάβασης από τη μια κατάσταση στην άλλη και να παραθέτει ένα εκτιμώμενο χρονικό πλαίσιο, αλλά αυτό απουσιάζει.