• Σχόλιο του χρήστη 'Χάρης Πανόπουλος' | 16 Μαρτίου 2020, 09:52

    Ο νόμος 4496/2017 (τροποποίηση του ν. 2939/2001) είχε ως σκοπό την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την ΟΔΗΓΙΑ (EE) 2015/720 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 94/62/ΕΚ με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης λεπτών πλαστικών σακουλών μεταφοράς. Άρθρο 2 26. «Λεπτές πλαστικές σακούλες μεταφοράς»: πλαστικές σακούλες μεταφοράς με πάχος τοιχώματος μικρότερο των 50 μικρομέτρων (μm), 28. «Επαναχρησιμοποιήσιμες σακούλες ή τσάντες μεταφοράς»: οι πλαστικές σακούλες μεταφοράς εμπορευμάτων ή προϊόντων με πάχος τοιχώματος μεγαλύτερο ή ίσο των 50 μικρομέτρων (μm), που είναι κατασκευασμένες σύμφωνα με το πρότυπο UNE 53942. Ο στόχος επετεύχθη,σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, που ουδείς αμφισβήτησε. Τα μόνα στοιχεία που υπάρχουν και είναι και δημοσιευμένα. Ποιος ο λόγος να επιβληθούν πράσινα τέλη για τις σακούλες μεταφοράς άνω των 50μ που είναι επαναχρησιμοποιούμενες, ανακυκλώσιμες και μπορούν να κατασκευαστούν με μεγάλο ποσοστό ανακυκλωμένου υλικού ? Ποιος ο λόγος να επιβαρυνθεί με νέους φόρους ο καταναλωτής και να οδηγηθεί ένας επιχειρηματικός κλάδος σε μαρασμό ? Για να αποφευχθούν τα παραπάνω, προτείνω: • Διάθεση επαναχρησιμοποιούμενων συμβατικών σακουλών άνω των 50 μικρών εναρμονισμένων με το Ισπανικό πρότυπο UNE 53942, χωρίς τέλη υπό την προϋπόθεση ότι περιέχουν τουλάχιστον 40% ανακυκλωμένη πρώτη ύλη. Έτσι μόνο εφαρμόζουμε την κυκλική οικονομία στην πράξη, δημιουργούμε ζήτηση για τα ανακυκλωμένα υλικά και οι καταναλωτές όχι μόνο δεν επιβαρύνονται αλλά αντιθέτως εκπαιδεύονται με κατάλληλα μηνύματα σχετικά με την ανακύκλωση, που θα πρέπει να αναγράφονται επάνω στις ανακυκλωμένες σακούλες.