Το πρώτο και δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 6Α του ν. 2939/2001 (Α’ 179) τροποποιούνται ως εξής:
«Από 1.9.2020 επιβάλλεται στους καταναλωτές η καταβολή περιβαλλοντικού τέλους ανά τεμάχιο πλαστικής σακούλας μεταφοράς, με εξαίρεση τις βιοαποδομήσιμες (ή βιοαποικοδομήσιμες) και λιπασματοποιήσιμες πλαστικές σακούλες μεταφοράς του ίδιου άρθρου. Το τέλος ορίζεται στο ποσό των 7 λεπτών.».
Άρθρο 65 Τροποποίηση του άρθρου 6Α ν. 2939/2001
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 01 Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟ
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟ
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 03 Απλοποίηση διαδικασίας ανανέωσης ΑΕΠΟ
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 04 Απλοποίηση διαδικασίας τροποποίησης ΑΕΠΟ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 05 Περιεχόμενο Φακέλων Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 06 Συμβούλια Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πιστοποιημένοι Αξιολογητές ΜΠΕ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 09 Λοιπές τροποποιήσεις του ν. 4014/2011
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 11 Βεβαίωση Παραγωγού Ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διασφάλιση Υλοποίησης των Έργων
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 13 Περιορισμοί χωροθέτησης σταθμών Α.Π.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 14 Περιοχές με κορεσμένα δίκτυα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 15 Επικαλύψεις και Συγκρούσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μείωση εφάπαξ τέλους υποβολής αίτησης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 Εφάπαξ Τέλος Έκδοσης Βεβαίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κανονισμός Βεβαιώσεων Παραγωγού Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε., Σ.Η.Θ.Υ.Α. και Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Βεβαίωση Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ειδικό Μητρώο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποιούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Μεταβατικές διατάξεις – Έκδοση Βεβαιώσεων και Βεβαιώσεων Ειδικών Έργων μέχρι τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα μέχρι και τον κύκλο Ιουνίου 2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 24 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα από τον κύκλο Σεπτεμβρίου 2018 και εφεξής και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις – Υφιστάμενες Άδειες Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 26 Οι Φορείς του Εθνικού Συστήματος Διακυβέρνησης
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ίδρυση, Σκοπός και Εποπτεία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 29 Οργανωτική Διάρθρωση ΟΦΥΠΕΚΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 30 Γενικοί Διευθυντές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πόροι και Οικονομική Διαχείριση του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 32 Οργάνωση, Στελέχωση και Λειτουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης Προστατευόμενων Περιοχών
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 35 Επιτροπές Διαχείρισης των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αξιολόγηση των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 37 Προγραμματικές Συμβάσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μνημόνια Συνεργασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 39 Συνεργασία με Περιφέρειες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 40 Συνεργασία με Δήμους
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μητρώο Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 Σχέδιο Δράσης βελτίωσης της δημόσιας πολιτικής Προστατευόμενων Περιοχών
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 43 Μεταβατικές Διατάξεις
- 184 ΣχόλιαΆρθρο 44 Τροποποίηση του π.δ. 59/2018
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προστατευόμενες περιοχές και σχέδια διαχείρισης αυτών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χαρακτηρισμοί και ζώνες προστασίας περιοχών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, σχέδια διαχείρισης και καθορισμός χρήσεων γης στις προστατευόμενες περιοχές
- 139 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 49 Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ανάρτηση δασικών χαρτών σε συμμόρφωση με την 685/2019 απόφαση του ΣτΕ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πεδίο εφαρμογής – διαδικασία για την υπαγωγή στο πλαίσιο του παρόντος νόμου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Υποβολή αιτημάτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 53 Σύνταξη οικονομοτεχνικών μελετών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Περιεχόμενο του προεδρικού διατάγματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Απόφαση περί υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Τοπικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 58 Έκδοση αδειών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 59 Βιολογικά απόβλητα (άρθρο 22 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 1, στοιχείο 19 της Οδηγίας 2018/851/ΕΕ)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 60 Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ρυθμίσεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 Υποχρεώσεις μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Χρηματοδότηση δαπάνης κατασκευής δικτύου αποχέτευσης για τους οικισμούς της Οδηγίας 91/271/ΕΟΚ
- 110 ΣχόλιαΆρθρο 65 Τροποποίηση του άρθρου 6Α ν. 2939/2001
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Μαρτίου 2020, 07:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2020, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
110 Σχόλια 1579 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Αξιότιμοι κυρίες/κύριοι,
Υπάρχουν δύο κεντρικοί άξονες, από τη μία η κομποστοποίηση και από την άλλη η επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση. Όσον αφορά την τσάντα μεταφοράς, η πρώτη επιλογή περιλαμβάνει το bio, το οποίο πρέπει να απορριφθεί σε ειδικούς κάδους κομποστοποίησης, διαφορετικά έχει την ίδια συμπεριφορά στο περιβάλλον με την κοινή πλαστική σακούλα μιας χρήσης, με τη διαφορά ότι δεν ανακυκλώνεται με τα υπόλοιπα πλαστικά. Από την άλλη έχουμε την πλαστική τσάντα μεταφοράς με πάχος υλικού 50 Micro και άνω, η οποία εμπράκτως και αποδεδειγμένα επαναχρησιμοποιείται και μπορεί να απορριφθεί στους ήδη υπάρχοντες κάδους ανακύκλωσης.
Η μείωση της χρήσης πλαστικού που επέρχεται μέσα από την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση αυτού, είναι οι κεντρικές ιδέες που προάγουν την κυκλική οικονομία. Η χρήση δε ανακυκλωμένων πρώτων υλών για την παραγωγή τσαντών μεταφοράς είναι το επόμενο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Με το νομοσχέδιο που προωθείται, καταργούνται αυτές οι ιδέες. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Αμερική στην Αυστραλία δεν έχει θεσμοθετηθεί ποτέ κάτι παρόμοιο. Για παράδειγμα η Γερμανία ψήφισε νόμο με τον οποίο μέσα στο επόμενο εξάμηνο του 2020 καταργούνται όλες οι λεπτές πλαστικές σακούλες μιας χρήσης, είτε προέρχονται από πλαστικό είτε από bio πλην 0-15micro για φρούτα. Στην Ελλάδα το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε ανοιχτή διαβούλευση αυτή τη στιγμή, υποστηρίζει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να παραθέσουμε τις ακόλουθες προτάσεις μας:
1.Κατάργηση της λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς μιας χρήσης (πάχος υλικού 0-50micro).
2.Υποχρεωτική χρήση ανακυκλωμένου υλικού σε ποσοστό 40% που θα φέρει την απαραίτητη πιστοποίηση στις τσάντες μεταφοράς με πάχος υλικού 50-70micro.
3.Καμία αλλαγή για τις τσάντες μεταφοράς με πάχος υλικού 70micro και άνω.
Εν κατακλείδι, θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι σε περίπτωση που θα εφαρμοστεί το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο οι συνέπειες θα είναι οι ακόλουθες:
1.Η αγορά θα κατακλυστεί από bio σακούλες μιας χρήσης με υψηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
2.Οι εναπομείναντες βιομηχανίες παραγωγής τσαντών μεταφοράς θα υποχρεωθούν σε κλείσιμο, με ό,τι συνεπάγεται για την οικονομία της χώρας και τους εργαζόμενους τους.
3.Όσες εταιρείες σκεπτόμενες φιλοευρωπαϊκά, επενδύοντας σε ακριβό μηχανολογικό εξοπλισμό και παράγοντας καινοτόμες λύσεις από ανακυκλωμένα υλικά θα καταστραφούν, κάτι που είναι πολύ άδικο.
4.Εργοστάσια ανακύκλωσης στην Ελλάδα, που έχουν επενδύσει σε εξοπλισμό ή ολοκληρώνουν την επένδυση τους, απλά ατύχησαν.
Νομίζω ότι η ισχύουσα νομοθεσία ΦΕΚ 2812/Β/10-8-2017 ήταν προς την σωστή κατεύθυνση είχε σκοπό τον περιορισμό της πλαστικής σακούλας μεταφοράς μέσω των μέτρων που ισχύουν εδώ και δύο χρόνια. Το σημαντικότερο επίτευγμα δεν είναι ούτε οι εισπράξεις (περ. τέλος , ΕΟΑΝ 66€/τόνο) ούτε οι στατιστικές που προκύπτουν μετά από την εφαρμογή του. Το σημαντικότερο είναι ότι πλέον έχει μπει στην συνείδηση των καταναλωτών ότι πρέπει να μην υπερκαταναλώνουμε σακούλες μεταφοράς και να κάνουμε υπεύθυνη χρήση σε όλα τα πλαστικά. Το μέτρο αυτό θα φέρει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου καθώς οι νεότερες γενιές ξεκινούν την ζωή τους με αυτό σε αντίθεση με εμάς τους μεγαλύτερους που προσαρμοζόμαστε αργότερα. Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε το προϊόν. Θέτω λοιπόν τα παρακάτω ερωτήματα.
1. Γιατί να μην τυχαίνουν ευνοϊκότερης μεταχείρισης σακούλες από ανακυκλωμένο πλαστικό ή με μεγάλο ποσοστό αυτού;
2. Γιατί μια σακούλα μεταφοράς άνω των 70μm (ίσως και 50μm σε κάποιες περιπτώσεις) δεν θεωρείτε επαναχρησιμοποιήσιμη (που στην πράξη είναι) και πρέπει να μπει τέλος και σε αυτήν όταν οι χάρτινες δεν έχουν καν τέλος;
3. Τι περιβαλλοντικό αποτύπωμα έχουν οι πλαστικές σακούλες και ειδικά όταν χρησιμοποιηθούν αρκετές φορές;
4. Που πηγαίνει το περιεχόμενο των μπλε κάδων στην Ελλάδα;
5. Ποσό εύκολα ανακυκλώνετε το πλαστικό σε σχέση με αλλά προϊόντα που δεν στοχοποιούμε καν;
Οι κάθετες απαγορεύσεις χωρίς να εξετάζουμε όλα τα στοιχεία δεν λύνουν προβλήματα αλλά επιδεινώνουν καταστάσεις. Δημιουργούμε νόμους που στην πράξη δεν εφαρμόζονται και εκεί πρέπει να εστιάσουμε και να βοηθήσουμε όλοι. Είναι καλύτεροι οι κακοί νόμοι όταν εφαρμόζονται από τους καλούς όταν παραβιάζονται και τι εννοώ…… Ο μπλε κάδος υπάρχει χρόνια και το περιεχόμενο του πηγαίνει για ΤΑΦΗ εκεί πρέπει να εστιάσουμε.
Ευχαριστώ πολύ
Το άρθρο είναι ένα θετικό βήμα στο πλαίσιο επίτευξης του στόχου που προβλέπει η οδηγία (ΕΕ) 2015/720 για κατά κεφαλή κατανάλωση 40 πλαστικών σακουλών έως το 2025, και προτείνονται οι εξής αλλαγές προκειμένου να καταστεί εφικτή η μείωση της πλαστικής σακούλας:
1. Εξαιρέσεις: Να διευκρινισθεί στο νομοσχέδιο ότι θα επεκταθεί το ανταποδοτικό τέλος για την πλαστική σακούλα και στις λαϊκές και τα περίπτερα, που σήμερα εξαιρούνται βάσει της κ.υ.α. 180036/952 (Β’ 2812 10.08.2017).
2. Ανταποδοτικό τέλος: Είναι δικαιότερο και αποτελεσματικότερο να διαφοροποιηθεί το ανταποδοτικό τέλος ως εξής:
• Να τεθεί ανταποδοτικό τέλος 0,03€ στις σακούλες με πάχος μικρότερο από 15 μm. Οι σακούλες αυτές είναι ταυτόχρονα και πρωτογενής προστατευτική συσκευασία για νωπά τρόφιμα, οπότε δεν είναι δίκαιο να έχουν το ίδιο τέλος με τις 100% πλαστικές σακούλες μεταφοράς μεγαλύτερου πάχους.
• Να τεθεί ανταποδοτικό τέλος 0,03€ σε όλες τις κομποστοποιήσιμες σακούλες για να μειωθεί η χρήση τους, διότι έχουν και αυτές περιβαλλοντικές επιπτώσεις έστω και πολύ μικρότερες από τις πλαστικές σακούλες. Επίσης, οι κομποστοποιήσιμες σακούλες έχουν σαφώς μεγαλύτερο κόστος παραγωγής, που μπορεί να αντισταθμισθεί από το μικρότερο ανταποδοτικό τέλος.
• Να παραμείνει το ανταποδοτικό τέλος των 0,07€ για τις πλαστικές σακούλες με πάχος μεταξύ 15 και 50 μm.
• Να τεθεί ανταποδοτικό τέλος 0,05€ σε όλες τις πλαστικές σακούλες μεταφοράς με πάχος μεγαλύτερο από 50 μm. Έτσι, όπως διατυπώνουμε την πρόταση διευκρινίζουμε ότι αυτό το ανταποδοτικό τέλος προτείνουμε να τεθεί ακόμη και στις πλαστικές σακούλες μεταφοράς πολλών χρήσεων, που στην περίπτωσή τους είναι τελείως ασήμαντο αφού μία πλαστική τσάντα πολλών χρήσεων θα την χρησιμοποιεί κάποιος μήνες ή και χρόνια και άρα το τέλος σε κάθε χρήση της εξανεμίζεται. Όμως λέμε να τεθεί και στις πλαστικές τσάντες πολλών χρήσεων αυτό το ανταποδοτικό τέλος, διότι και οι πολλών χρήσεων πλαστικές τσάντες στο τέλος της ζωής τους παράγουν μικροπλαστικά.
• Να τεθεί υποχρέωση χρέωσης για όλες τις πλαστικές σακούλες μεταφοράς με πάχος μεγαλύτερο από 50 μm. Έτσι, οι σακούλες των 52μm θα κοστίζουν περισσότερο στους καταναλωτές από τις πλαστικές σακούλες με πάχος μεταξύ 15 και 50 μm.
Επιπρόσθετα, στο νομοσχέδιο θα μπορούσε να υπάρχει αναφορά στον τρόπο διάθεσης του ανταποδοτικού τέλος μέσω ΕΟΑΝ σε: α) εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για χρήση μέσων μεταφοράς πολλών χρήσεων, β) δημιουργία καλαίσθητων μέσων μεταφοράς πολλών χρήσεων (πάνινη τσάντα, διχτάκια, κ.α.) και διανομής τους δωρεάν μέσω των super markets ή με άλλους τρόπους, γ) προετοιμασία της αγοράς για την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης, δ) δημιουργία εθελοντικών προγραμμάτων για καφέ και εστιατόρια για την αντικατάσταση των πλαστικών μιας χρήσης με επαναχρησιμοποιήσιμα δοχεία, ε) έρευνα και πιλοτικά προγράμματα για την αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης, στ) στη ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ δωρεάν διανομή κομποστοποιήσιμων σακουλών ή χάρτινων σακουλών ή/και μικρών πλαστικών δοχείων για την χωριστή συλλογή οργανικών σε δήμους που ξεκινούν την ΔσΠ των οργανικών, ζ) ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ δωρεάν διανομή κομποστοποιήσιμων σακουλών για τη συλλογή απορριμμάτων σε δήμους, η) χρηματοδότηση μελετών βιωσιμότητας για τη μείωση της πλαστικής ρύπανσης.
Εν καιρώ πανδημίας και εξάπλωσης του κορωνοϊού παγκοσμίως, το υπουργείο πρέπει να λάβει υπόψη ότι η διάθεση σακούλας για τη μεταφορά τροφίμων, όπως λαχανικών και φρούτων, θα πρέπει να παρέχονται δωρεάν στην αγορά και είναι το ελάχιστο μέτρο πρόληψης για την αποφυγή ιών. Η χρήση πάνινης σακούλας δεν μπορεί να διαβεβαιώσει το καταναλωτικό κοινό ότι δεν αποτελούν εστία μικροβίων και δεν μπορεί να αποκλείσει την μετάδοση ιών. Από τη στιγμή που οι κλασικές σακούλες των super market είναι εναρμονισμένες με βάση το Ισπανικό πρότυπο UNE 53942 και περιέχουν τουλάχιστον 40% ανακυκλωμένη πρώτη ύλη, είναι παράλογη η χρέωση τέλους και η μόνη δικαιολογία είναι ότι αποσκοπεύει μόνο στην αύξηση εσόδων του κράτους.
Είναι γεγονός ότι τα πλαστικά έχουν το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, επαναχρησιμοποιούνται και ανακυκλώνονται. Λόγω του μεγάλου μοριακού τους μεγέθους, τα πολυμερή ( δηλ. πλαστικά) θεωρούνται συνήθως ως βιοχημικά αδρανή και δεν δημιουργούν απειλή για το περιβάλλον. Οι κανόνες υγιεινής επιβάλλουν τη χρήση τους τον τελευταίο αιώνα.
Η αδυναμία της ελληνικής πολιτείας να διαχειριστεί τα πλαστικά απορρίμματα: τα ανακυκλωμένα και καθαρισμένα υλικά που υπάρχουν στους μπλε κάδους σε όλη την Ελλάδα καθώς και το απρόσφορο έδαφος για επενδύσεις αναγέννησης πλαστικών (τιμή ηλεκτρικού ρεύματος, μεταφορικό κόστος, εργατικά για την διαλογή κ.α.) είναι το πραγματικό πρόβλημα.
Η μέχρι τώρα πολιτική του κράτους έχει μετατρέψει την πλαστική σακούλα (ΣΥΣΚΕΥΑΣΊΑ) σε προϊόν το οποίο αγοράζει ο πολίτης και φορολογεί η κυβέρνηση. Επίσης οι παραγωγοί σακούλας πληρώνουν ήδη Περιβαλλοντικό Τέλος Πλαστικής Σακούλας.
Με την παράλογη φορολογία στη λεπτή σακούλα ο καταναλωτής προτιμά την χοντρή (μεγαλύτερη από 50μμ) και χρήσιμη σακούλα ακόμα και για αντικείμενα μικρού βάρους.
Η χρήση αμύλου καλαμποκιού και πατάτας για την παραγωγή υλικών συσκευασίας σε έναν πλανήτη που δεν μπορεί να θρέψει τον πληθυσμό του είναι ανόητη.
Η χρήση χάρτινης συσκευασίας – που τις περισσότερες φορές περιέχει φιλμ πολυαιθυλενίου δηλ πλαστικό- όπως επίσης και η χρήση της πάνινης ή της εισαγόμενης, πλεκτής, πλαστικής, μη ανακυκλώσιμης σακούλας είναι αντί-οικολογική και ανθυγιεινή.
Στηρίζω τις θέσεις του Σ.Β.Π.Ε.:
• Διάθεση επαναχρησιμοποιούμενης συμβατική σακούλας άνω των 50 μικρών εναρμονισμένης με το Ισπανικό πρότυπο UNE 53942, χωρίς τέλη υπό την προϋπόθεση ότι περιέχει τουλάχιστον 40% ανακυκλωμένη πρώτη ύλη.
• Αναβάθμιση των συστημάτων διαχείρισης για να αυξηθεί το ποσοστό ανακύκλωσης, το οποίο είναι ιδιαίτερα χαμηλό στη χώρα μας.
• Αύξηση των ελέγχων για παραβάσεις που σχετίζονται με εισαγόμενες κατά κανόνα πλαστικές σακούλες λεπτού πάχους που κυκλοφορούν με παραπλανητικές σημάνσεις και σοβαρές παραλείψεις, με συνέπεια την απώλεια εσόδων για το κράτος και τον αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των εγχώριων παραγωγών.
• πρωτοβουλίες κράτους – βιομηχανίας για την προώθηση της ανακύκλωσης και την κυκλικής οικονομίας γενικότερα.
Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος, επιθυμεί να είναι σύμβουλος της πολιτείας στην χάραξη πολιτικής και συνεργάτης της στην προστασία του περιβάλλοντος και όχι αμέτοχος παρατηρητής εξελίξεων, που θίγουν αναιτιολόγητα και άμεσα τον κλάδο
Επίσης θεωρώ επιτακτική την στήριξη της Ελληνικής Βιομηχανίας της οποίας ο κλάδος των βιομηχανιών πλαστικού είναι πολύ σημαντικός για την οικονομία και ανάπτυξη της χώρας μας. Η πρόσφατη μελέτη του Ι.Ο.Β.Ε. το καταδεικνύει περίτρανα.΄
http://iobe.gr/docs/research/RES_05_F_10122019_REP_GR.pdf
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΩΤΗ
ΧΗΜΙΚΟΣ
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία ΙΕΛΚΑ, οι στόχοι που είχαν τεθεί βάση του Ν.4496/2017 έχουν πλήρως επιτευχθεί. Η επιβολή πράσινου τέλους και στις σακούλες με πάχος πάνω από 50μm οι οποίες περιέχουν τουλάχιστον 40% ανακυκλωμένη πρώτη ύλη αποτελεί ένα ακόμη φοροεισπρακτικό μέτρο της κυβέρνησης.
Πρέπει να γίνει επισήμανση στους αρμόδιους ότι οι σακούλες που πληρούν τις προϋποθέσεις του Ισπανικού προτύπου UNE 53942, μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν και στη συνεχεία να ανακυκλωθούν συμβάλλοντας στην εφαρμογή των Αρχών της Κυκλικής Οικονομίας. Το μέλλον παγκοσμίως είναι η κυκλική οικονομία και η κοινωνία από τη πλευρά της θα πρέπει να ενημερωθεί με καμπάνιες για τους σωστούς τρόπους ανακύκλωσης.
Ας εστιάσουν λοιπόν οι αρμόδιοι στην αναβάθμιση των συστημάτων διαχείρισης για να αυξηθεί το ποσοστό ανακύκλωσης και ας μην οδηγήσουν σε συρρίκνωση έναν ακόμη κλάδο που ασχολείται με την παραγωγή της Ελληνικής οικονομίας.
Οι επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες με πάχος πάνω από 50μm εναρμονισμένες με το Ισπανικό πρότυπο UNE 53942 θα πρέπει να διατίθενται στην αγορά χωρίς την καταβολή πράσινων τελών εφόσον περιέχουν τουλάχιστον 40% ανακυκλωμένη πρώτη ύλη.
Διάθεση επαναχρησιμοποιούμενων συμβατικών σακουλών άνω των 50 μικρών εναρμονισμένων με το Ισπανικό πρότυπο UNE 53942, χωρίς τέλη υπό την προϋπόθεση ότι περιέχουν τουλάχιστον 40% ανακυκλωμένη πρώτη ύλη.
Αναβάθμιση των συστημάτων διαχείρισης για να αυξηθεί το ποσοστό ανακύκλωσης, το οποίο είναι ιδιαίτερα χαμηλό στη χώρα μας.
Αύξηση των ελέγχων για παραβάσεις που σχετίζονται με εισαγόμενες κατά κανόνα πλαστικές σακούλες λεπτού πάχους που κυκλοφορούν με παραπλανητικές σημάνσεις και σοβαρές παραλείψεις, με συνέπεια την απώλεια εσόδων για το κράτος και τον αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των εγχώριων παραγωγών.
πρωτοβουλίες κράτους – βιομηχανίας για την προώθηση της ανακύκλωσης και την κυκλικής οικονομίας γενικότερα.
Καλησπέρα.το άρθρο είναι άτοπο και καθαρά εισπρακτικόυ χαρακτήρα. Από τη στιγμή που οι καταναλωτές χρεώνονται τη χρήση της πλαστικής σακούλας με το να επιβληθεί επιπλέον φόρος δεν θα λυθεί το οικολογικό πρόβλημα.
Το «οικολογικό» αυτό μέτρο είναι καθαρά εισπρακτικό !!!
Εφόσον υπάρχει διάθεση των επαναχρησιμοποιούμενων σακουλών >50μm που περιέχουν μεγάλο ποσοστό ανακυκλωμένης πρώτης ύλης (my market) για ποιο λόγο να μπει περιβαλλοντικό τέλος ? Δεν πληρώνουμε ήδη ? Δεν έχουν ΦΠΑ ? Είναι λίγο το 24% που παίρνει το κράτος ?
κατά την γνώμη μου το μέτρο είναι εισπρακτικό και θέλουν να το εμφανίσουν ως οικολογικο
Οι χονδρές σακούλες και ανακυκλωση περιέχουν και πολλές φορές τις χρησιμοποιούμε. Τι είναι περισσότερο υπεύθυνο? Και αν λερωθούν βάζουμε τα σκουπίδια μεσα
Αντί να τις δίνουν δωρεάν όλες τα σούπερ μάρκετ και να είμαστε ασφαλείς μας οδηγούν στις πάνινες … Που είναι ότι πρέπει για να αρρωστήσουμε όλοι!