• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΡΑΦΑΝΑΚΗΣ' | 16 Μαρτίου 2020, 15:09

    Οικοδομική άδεια: Η διάταξη του άρθρου 154§1 του ν.4389/2016, με την οποία προστέθηκε §7 στο άρθρο 3 του ν.998/1979, είναι σαφές ότι αφορά μόνον την ύπαρξη οικοδομικής άδειας. Σε καμμία περίπτωση δεν εξαρτάται και από την ύπαρξη οικοδομής. Τέτοια άποψη και ερμηνεία δεν μπορεί να στηριχθεί σε κανένα σημείο της διάταξης, άποψη που ενισχύεται και από το πιστοποιητικό που ζητείται ότι η οικοδομική άδεια ισχύει. Αν υπήρχε οικοδομή, έστω μη αποπερατωμένη, η άδεια ισχύει εις το διηνεκές εκ του νόμου. Σε πολλές όμως Δασικές Υπηρεσίες υποστηρίζεται μια τέτοια άποψη, που είναι αντίθετη στο νόμο (contra legem). Ωρισμένοι επικαλούνται εγκύκλιο του ΥΠΕΧΩΔΕ η οποία, σε όσα σημεία της αναφέρεται σε οικοδομή, είναι προφανές ότι το κάνει χάριν παραδείγματος, εκ του συνήθως συμβαίνοντος και όχι απαιτώντας σαν προϋπόθεση της εφαρμογής της διάταξης την ύπαρξη οικοδομής. Δεν αναφέρεται αυτό πουθενά, ούτε έμμεσα προκύπτει. Σημειώνω ότι η πιο πάνω ρύθμιση (εξαίρεση από τους Δασικούς Χάρτες αν απλώς υπάρχει διοικητική πράξη, οικοδομική άδεια, κλπ) δεν αποτελεί αναιτιολόγητη, τυχαία ή χαριστική ρύθμιση, αλλά συμμόρφωση του νομοθέτη στις αρχές της Ευρωπαϊκής και της Συνταγματικής Νομοθεσίας, δηλ. συμμόρφωση στις ιδιαίτερα προστατευόμενες αρχές της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη, της χρηστής διοίκησης, προς το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ, την προστασία της ιδιοκτησίας (Σ 17), κλπ. για παράβαση των οποίων επανειλημμένα έχει καταδικασθεί η Ελλάδα και υποχρεωθεί σε πληρωμή αποζημιώσεων υπέρ αδικηθέντων ιδιωτών. Απαιτείται λοιπόν η προσθήκη νέου εδαφίου στο τέλος της §7 του άρθρου 3 του ν.998/1979, ως ισχύει, που να ορίζει ότι: «Η εφαρμογή της διατάξεως αυτής δεν εξαρτάται από την εν όλω ή εν μέρει υλοποίηση της οικοδομικής άδειας που έχει εκδοθεί πριν την έναρξη ισχύος του Ν.4030/2011 και της σχετικής δόμησης».