• Σχόλιο του χρήστη 'Εταιρία Προστασίας Πρεσπών' | 16 Μαρτίου 2020, 21:47

    - Σύμφωνα με το άρθρο 9 μετατρέπονται εν δυνάμει οι ιδιώτες Πιστοποιημένοι Αξιολογητές σε Επιθεωρητές Περιβάλλοντος. Σε κάθε περίπτωση αυτοί δεν μπορούν να χαρακτηρίζονται "αρμόδια αρχή", αφού μόνο ως ad hoc εντεταλμένα όργανα της αρμόδιας αρχής μπορούν αυτοί οι ιδιώτες να λειτουργήσουν ως ελεγκτές, κάτω από σαφές πλαίσιο και εντολές της εν λόγω αρχής. Προβλέπεται να εκτελούν χρέη Επιθεωρητών Περιβάλλοντος επίσης και οι Περιβαλλοντικοί Ελεγκτές της παρ. 5, άρθρου 20, ν.4014/2011. Δεν είναι κατανοητό γιατί διατηρούνται 2 μητρώα με περιβαλλοντικούς εμπειρογνώμονες που πρέπει να καταρτίσει και να τηρεί το ΥΠΕΝ για να υποστηρίζει τις συσχετιζόμενες λειτουργίες της αξιολόγησης ΜΠΕ και κατάρτισης σχεδίων ΑΕΠΟ και των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων. - Τέλος στο άρθρο 9 καταργείται η πρόβλεψη της προληπτικής περιβαλλοντικής επιθεώρησης με αυτοψία από τον οικείο Φορέα Διαχείρισης της προστατευόμενης περιοχής σχετικά με έργα και δραστηριότητες που πρόκειται να πραγματοποιηθούν σε περιοχές NATURA 2000. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου η κατάργηση της παραγράφου δικαιολογείται «δεδομένου ότι η επιθεώρηση αυτή εντάσσεται στο γενικό πλαίσιο των προληπτικών επιθεωρήσεων κατά τη διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης της περίπτωσης α) της παραγράφου 2 του εν λόγω άρθρου», δεν πρόκειται δηλαδή για πραγματική κατάργηση. Όντως η παράγραφος που επικαλείται η έκθεση προβλέπει τις λεγόμενες «προληπτικές επιθεωρήσεις» που διενεργούνται από τις αδειοδοτούσες αρχές κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης, για τη διασφάλιση της επάρκειας των προτεινόμενων μέτρων. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η παρούσα διάταξη καταργεί την υποχρεωτική αυτοψία των οικείων ΦΔ και δεν την αντικαθιστά με αντίστοιχη υποχρέωση των διάδοχων δομών διαχείρισης του κεφαλαίου Γ, καθώς το νομοσχέδιο καταργεί τη συμμετοχή των τελευταίων στην διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης.