• Σχόλιο του χρήστη 'Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Π.Κ.Μ.' | 17 Μαρτίου 2020, 13:21

    Σε αντίθεση με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, τις επιταγές για χρηστή Διοίκηση και την κυριαρχούσα κοινή λογική, που επιτάσσουν ως αρμόδια υπηρεσία για όλες τις επιθεωρήσεις, να είναι η αδειοδοτούσα Υπηρεσία, στο νέο Νομοσχέδιο, Άρθρο 9 §1γii) αναφέρεται πως ειδικά για τις έκτακτες επιθεωρήσεις των έργων Υποκατηγορίας Α2 στην κατηγορίας Β (της ΥΑ 37674/2016) θα επιλαμβάνονται οι αρμόδιες Υπηρεσίες των Περιφερειών (χωρίς να διευκρινίζεται ποιες) και όχι οι αδειοδοτούσες υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Αυτή η εξαίρεση για τη διενέργεια ειδικά των εκτάκτων επιθεωρήσεων της κατηγορίας Α2, δεν δικαιολογείται και συνεπακόλουθα οδηγεί σε πλημμελείς ελέγχους από Υπηρεσίες οι οποίες δεν κατέχουν το σύνολο του φακέλου και δεν είναι ενήμερες για την διεξαγωγή των υπολοίπων τακτικών ελέγχων. Επίσης, καθιστά προβληματική την ορθή συνέχιση της διαδικασίας (όπως Σχέδια Συμμόρφωσης ή την επιβολή Διοικητικών κυρώσεων). ‘Οπως αναφέρεται, για τα έργα κατηγορίας Β, οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας, είναι και αυτές οι οποίες εκδίδουν τις ΠΠΔ. Καλό θα είναι να διευκρινιστεί πως οι επιθεωρήσεις γι αυτά τα έργα, πρέπει να γίνονται αποκλειστικά από τις Υπηρεσίες οι οποίες εκδίδουν τις ΠΠΔ και όχι και από τις περιβαλλοντικές. Επίσης, κατά τη διεξαγωγή των ελέγχων αποκλειστικά με ευθύνη της αδειοδοτούσας αρχής, ουδεμία σύγχυσις προκύπτει μεταξύ των προληπτικών και εκτάκτων επιθεωρήσεων. Επί της ουσίας κατά το στάδιο ανανέωσης ή τροποποίησης της ΑΕΠΟ ενός έργου ή δραστηριότητας, οποιαδήποτε καταγγελία μπορεί να εξετασθεί αποτελεσματικότερα στο στάδιο του προληπτικού ελέγχου που διενεργείται για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης της επιχείρησης κατά τη λειτουργία της στους όρους της ήδη ισχύουσας ΑΕΠΟ, την επαλήθευση των πραγματικών στοιχείων του υποβαλλόμενου φακέλου και τη διασφάλιση της επάρκειας των προτεινόμενων μέτρων, πιθανού σχεδίου Συμμόρφωσης, δεδομένης και της καταγγελίας που έχει κατατεθεί. Γενικότερα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όσον αφορά στις Έκτακτες επιθεωρήσεις, βάσει του άρθρο 186 του ισχύοντος Ν. 3852/2010, και ειδικότερα την παρ. ΣΤ.21, στις Υπηρεσίες Περιβάλλοντος Περιφερειών αποδίδονται μόνον “Ο έλεγχος τήρησης περιβαλλοντικών όρων, προς εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος, κατά το άρθρο 26 του ν. 1650/1986 (ΦΕΚ 160 Α΄)”. Το άρθρο 26 του Ν.1650/86 αφορά τις έκτακτες επιθεωρήσεις από τα Κλιμάκια Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος (ΚΕΠΠΕ) (κατόπιν καταγγελιών). Περαιτέρω, σημειώνεται πως το ΚΕΠΠΕ, δεν υποκαθιστά την λειτουργία των Υπηρεσιών και εξυπηρετεί έκτακτες περιπτώσεις που από την φύση τους απαιτούν περισσότερες ειδικότητες για την εξέτασή τους. Επομένως η συμμετοχή των Υπηρεσιών της Περιφέρειας στις έκτακτες επιθεωρήσεις αφορά αποκλειστικά το συντονισμό/ συμμετοχή του ΚΕΠΠΕ, το οποίο δύναται να συγκαλείται αποκλειστικά για διατομεακούς ελέγχους.