• Σχόλιο του χρήστη 'Β' | 17 Μαρτίου 2020, 14:46

    Από τα άρθρα 2,3 και 4 του νομοσχεδίου φαίνεται η προσπάθεια να επιταχυνθούν οι απαράδεκτα αργές σήμερα διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων Α1 και Α2 κατηγορίας, αλλά αυτό επιχειρείται αποκλειστικά σχεδόν με την σύμπτυξη σταδίων και συντόμευση προθεσμιών η την μετάθεση της έκδοσης της ΑΕΠΟ σε ανώτερο κλιμάκιο, όπως π.χ ο ΓΓ του ΥΠΕΝ.(Αρθρο2, παρ. β.εε νομοσχεδίου). Όμως καμία ονομαστική μείωση του χρόνου των διαφόρων σταδίων δεν πρόκειται , όπως έχει δείξει η πράξη, να οδηγήσει σε θετικό αποτέλεσμα εάν δεν υπάρχει ο απαιτούμενος έλεγχος. Πρότασή μας είναι να γραφεί ρητά στον νόμο, όσο και εάν αυτό είναι αυτονόητο από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα, ότι υπεύθυνος για την τήρηση και υπόλογος για την μη τήρηση των προθεσμιών είναι ο Διευθυντής εκάστης υπηρεσίας και κυρίως της αδειοδοτούσας. Στο σημείο αυτό θα είθελα να υπενθυμίσω ότι οτι με τον πρόσφατο νόμο 4635/2019 « Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» προστέθηκε, σχετικά με την έκδοση ΑΕΠΟ, στο άρθρο 13 του ν4608/16 παρ. 7 ως εξής: «7. Η άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας της παραγράφου 1 ή η μη εμπρόθεσμη αποστολή από τις περιφερειακές η άλλες υπηρεσίες προς την αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή εγκρίσεων, εισηγήσεων η γνωμοδοτήσεων σύμφωνα με την παρ. 5 συνιστά επιβαρυντική περίσταση κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 109 του ν.3528/2007 για την επιβολή πειθαρχικής ποινής τόσο στον αρμόδιο υπάλληλο όσο και στον προιστάμενο της εκάστοτε αδειοδοτικής η γνωμοδοτικής υπηρεσίας, ο οποίος ορίζεται εκ του νόμου ως το καθ΄ύλην αρμόδιο όργανο για την υλοποίηση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τον παρόντα νόμο»