• Η ιδιαίτερη μεταχείριση των περιοχών NATURA2000, λόγω της σημασίας τους για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, θα πρέπει να αποτυπώνεται και πιο καθαρά στο νέο νόμο. Προτείνουμε την εξής προσθήκη: στην περίπτωση που δεν υφίσταται φορέας διαχείρισης, η αυτοψία να διενεργείται από τους Ειδικούς για τα ιδιαίτερα οικολογικά στοιχεία της περιοχής, τα οποία οδήγησαν στην συμπερίληψη της στο δίκτυο NATURA2000, μαζί με τον περιβαλλοντικό ελεγκτή της παραγράφου 5. Άλλωστε, οι αναγκαστικά αυστηρότερες διαδικασίες αδειοδότησης, που οφείλουν να υπάρχουν για την προστασία των περιοχών NATURA2000, βασίζονται και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία αλλά και στο άρθρο 24 του Συντάγματος. Αντίθετα, στο άρθρο 12 του προτεινόμενου νομοσχεδίου, επιφυλάσσεται μια, κατά μία έννοια, ευνοϊκότερη μεταχείριση για όσους σκοπεύουν να εκτελέσουν έργα εντός περιοχής NATURA2000: 2. Η Βεβαίωση παύει αυτοδικαίως να ισχύει: α) Για φωτοβολταϊκούς και χερσαίους αιολικούς σταθμούς, εάν: (αα) Εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της Βεβαίωσης, ο κάτοχος της Βεβαίωσης δεν έχει καταθέσει αίτηση για χορήγηση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Τα αποδεικτικά υποβολής καταχωρούνται από τον Παραγωγό στο Ηλεκτρονικό Μητρώο. Για τους σταθμούς που εγκαθίστανται σε περιοχές NATURA2000 η εν λόγω προθεσμία παρατείνεται κατά δώδεκα (12) μήνες. Θα πρέπει η προθεσμία για τις περιοχές NATURA2000 να είναι επίσης έξι (6) μήνες.